  • 1. Data: 2013-06-25 20:32:34
    Temat: jak sensownie polaczyc drewno z metalowym slupkiem?
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej!

    Robie sobie wlasnie pergole ogrodowa pod winogrono - taka dosc solidna i duza - 4mb
    dlugosci, 1,8m wysokosci.

    Mam poki co wbetonowane dwa slupki metalowe (zostaly nieuzyte z bramy przesuwnej wiec
    trzeba wykorzystac - 8x8cm, grubosc scianki tak z 2mm bedzie jak nie wiecej bo to
    dosc grube i mocne slupki). Te dwa slupki stanowia jej boki i konstrukcje "nosna", o
    cos takiego:

    http://szyna.civ.pl/pergola/pergola1.jpg

    Z zewnatrz z trzech stron slupki beda obite dechami - mam juz przygotowane - z dwoch
    stron grubosc 2cm, z boku 2,5cm. Jak te dechy najsensowniej przymocowac do slupka?
    One nie beda przenosily zadnych obciazen. Najchetniej to bym to przykleil ale chyba
    jednak wolalbym cos demontowalnego. Wkrety na wierzchu w zasadzie mi nie
    przeszkadzaja ale jak pomysle o wierceniu otworow w tej stali to mnie troche
    odrzuca;) Ale to pewnie bedzie nieuniknione.

    A moze jakis montaz bez widocznych wkretow - na zasadzie ze przykrecam "cos" do
    slupka, potem "cos" do deski i np. nasuwam te "cos" w desce na "cos" w slupku i sie
    trzyma? Macie pomysl jak to najprosciej zrobic? :) Chodzi tez o to zeby decha sie na
    sloncu nie wygiela w lodeczke, wiec moze jednak solidnie wkretami w paru miejscach to
    polapac...

    Jak macie jakies pomysly to chetnie poslucham :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2013-06-25 22:19:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 20:32:34 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    trukcje "nosna", o cos takiego:

    > Z zewnatrz z trzech stron slupki beda obite dechami - mam juz przygotowane - z
    >dwoch stron grubosc 2cm, z boku 2,5cm. Jak te dechy najsensowniej przymocowac >do
    slupka?

    Moim zdaniem tylko:
    http://www.wurth.pl/katalog2/karty/Zebra_pias_skrzyd
    e%B3ka.pdf
    Wygodne w montazu i mocno trzmaja. Mam bramę przesuwna z metalowych profili gdzie
    wypełnienie to poziome dechy. I wlaśnie tym to mocowałem. Kiulka innych rzeczy
    również. Tylko długość dobierz odpowiednio pod grubość dechy.

> [...]
    >przeszkadzaja ale jak pomysle o wierceniu otworow w tej stali to mnie troche
    >odrzuca;) Ale to pewnie bedzie nieuniknione.
    Te wkręty ze skrzydełkami sa samowiercące

  • 3. Data: 2013-06-25 22:30:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 22:19:22 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

    wypełnienie to poziome dechy. I wlaśnie tym to mocowałem. Kiulka innych rzeczy
    również. Tylko długość dobierz odpowiednio pod grubość dechy.

    Fajnie wygladaja - tylko nie wiem czy kupie w hurtowni, czy markecie gdzies w poblizu
    :( No i powiem szczerze, ze chyba wolalbym nawiercic wiertarka ta stal bo wiertarke
    mam lepsza, niz wkretarke ;) Wkretarek mam 3 szt. - wszystkie na wykonczeniu, a
    wiertarka znowu troche za duza zeby nakladac na nia bit z wkretarki hm... :)

    PS. Zawijaj wiersze!!

    PS2. Zartowalem :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-06-25 22:44:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 22:30:29 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Fajnie wygladaja - tylko nie wiem czy kupie w hurtowni, czy markecie gdzies w
    poblizu :(

    U nas mają to w każdej hurtowni, sprzedają na sztuki/wagę. Pytaj o wkręty ze
    skrzydełkami
> [...]
    wiertarka znowu troche za duza zeby nakladac na nia bit z >wkretarki hm... :)

    Ja wkręcam taka 650W wiertarka Einhell kupiona za 50zł w Biedronce
    Coś takiego:
    http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/4833/einh
    ell-bid-650-e.jpg

    Gniazda te wkręty też mają różne

    https://www.google.pl/search?q=wkr%C4%99ty+rodzaje+g
    niazd&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=FgDKUf7e
    JsautAalx4GQDA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1454&bih=704#safe
    =off&tbm=isch&sa=1&q=samowierc%C4%85cy+wkr%C4%99t+ze
    +skrzyde%C5%82kami&oq=samowierc%C4%85cy+wkr%C4%99t+z
    e+skrzyde%C5%82kami&gs_l=img.3...6358.9833.6.10439.2
    1.10.3.0.0.4.182.915.7j3.10.0...0.0.0..1c.1.17.img.j
    JPef7g3Yu4&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.48340889,d.
    Yms&fp=71a7280a17d2dff3&biw=1454&bih=704

    > PS. Zawijaj wiersze!!

    I skracaj linki;)

    > PS2. Zartowalem :P

    Ja tez.
    Skrócony link: http://tiny.pl/hsjpl

  • 5. Data: 2013-06-25 22:52:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 22:44:15 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ja wkręcam taka 650W wiertarka Einhell kupiona za 50zł w Biedronce
    > Coś takiego:
    > http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/4833/einh
    ell-bid-650-e.jpg

    Mialem kiedys takie cudo z black deckera ale sie rozleciala ;) Ale w sumie cos sobie
    zorganizuje:)

    > Gniazda te wkręty też mają różne

    Ano. Najlepiej chyba torx - wiekszy moment przeniesie. No i +10 do lansu. No i SJS
    zaraz mi to lepiej wypunktuje pod wzgledem antywlamaniowym - w sensie wieksza szansa
    ze zlodziej przyjdzie po lup tylko z wkretakiem krzyzowym, a nie torxem :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-06-26 13:01:04
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Wkręty w otworach wykonanych flekownikiem, potem zaślepka i nie ma śladu. W
    razie potrzeby można rozwiercić i zdemontować.

    PC

  • 7. Data: 2013-06-26 13:30:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 13:01:04 UTC+2 użytkownik PC napisał:
    > Wkręty w otworach wykonanych flekownikiem, potem zaślepka i nie ma śladu. W
    >
    > razie potrzeby można rozwiercić i zdemontować.
    Skąd wiadomo gdzie rozwiercić skoro nie ma śladu;))

  • 8. Data: 2013-06-26 13:48:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 13:01:04 UTC+2 użytkownik PC napisał:
    > Wkręty w otworach wykonanych flekownikiem, potem zaślepka i nie ma śladu. W
    >
    > razie potrzeby można rozwiercić i zdemontować.

    A zaslepka z czego najlepiej?

    W sumie mi tam nie zalezy zeby tych wkretow nie bylo widac, to pergola w ogrodzie -
    zarosnie winorosla to bedzie sciana zieleni :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-06-26 21:12:46
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > A zaslepka z czego najlepiej?

    http://allegro.pl/sekownik-flekownik-wiertlo-frez-15
    -mm-nowy-61-652-i3175692898.html

    z tego samego drewna?

    nie wiem po co sie bawic jak to i tak zarosnie... dobrze zakonserwuj tylko bo
    zgnije szybciej niz myslisz :)

  • 10. Data: 2013-06-26 22:34:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 21:12:46 UTC+2 użytkownik forestdumb napisał:

    > nie wiem po co sie bawic jak to i tak zarosnie... dobrze zakonserwuj tylko bo
    > zgnije szybciej niz myslisz :)

    No dlatego chyba oleje, skoro i tak zaraz zarosnie :)

    Wymalowalem 2 x drewnochronem. Tak szybko nie zgnije bo glowne dechy maja dosc
    solidne jak na pergole przekroje - 8 x 3,5cm ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.