  • 31. Data: 2009-04-25 19:22:34
    Temat: Re: jak się docina płytki na 45stopni
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    >
    > Tak, tarcza to podstawa. Widać to piłując pod kątem prostym po
    > szkliwie czy nie robi odprysków i chłodzenie musi być sprawne.

    odpryski powstają gdy tarcza nei jest ustawiona idelanie w osi cięcia, wtedy
    wychodząca krawędź tarczy tnie w innej płaszczyźnie i wyrywa kawałeczki
    szkliwa czy materiału płytki. tarcza musi być ustawiona idelnie w lini.

    > Jeden gość miał DEDRĘ ale z dospawanymi dwoma C-ownikami do
    > usztywnienia prowadznic gdzie jeździ silnik.

    ten sprzęt jest koszmarnie tandetnie zrobiony.

  • 32. Data: 2009-04-25 22:42:26
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > Nie nie coś jednak jest na rzeczy. Czasem nie wychodziło równo od krawędzi
    > szkliwa i było to widać więc kazałem ciąć następną plytkę. Kilka sztuk się
    > zmarnowało. Pewnie gdyby była lepsza piła to cięcie by wyglądało jak
    > laserem.
    > Po prostu widać te krzywizny cięcia jak narożnik ci się otwiera albo
    > zamyka jak usta w pionie i to jest brak sztywności piły.
    > Dobra piła nie kosztuje 3000 ale widziałem, że są po 7000 i nie za duże.
    > Do płytek 60cm potrzeba solidnej maszyny.
    > I tak było lepiej niż z poprzednimi kafelkarzami lub kandydatami, którzy
> [...]

    Mój fliziarz ma piłę dewalta, chyba za ok. 3-4 tys. i do tego dobre tarcze.
    Gres tnie tym tak, że nie jestem w stanie odróżnić krawędzi ciętej przez
    niego od ciętej fabrycznie (gres rektyfikowany). Do tego gresu mam również
    dekory, które mają ponacinane na głębokość 1/3 płytki rowki szerokości 2mm.
    Potrzebne było kilka dekorów większych niż te fabryczne i kafelkarz dorobił
    ze zwykłych płytek :) Nie różniły się niczym od fabrycznych, za wyjątkiem
    odcienia.
    Sprzęt naprawdę świetny, choć niespecjalnie drogi.

    --
    Bartek

  • 33. Data: 2009-04-26 09:10:56
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Sprzęt naprawdę świetny, choć niespecjalnie drogi.

    Jak do zawodowego wykorzystania - to i owszem.
    Do prywatnego - chyba, ze ktoś jest kolekcjonerem narzędzi ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 34. Data: 2009-04-26 12:40:50
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > ten sprzęt jest koszmarnie tandetnie zrobiony.

    No jest ale są wykonawcy, którzy i takiego nie mają. Mimo to zaczyna to
    przemawiać do świadomości, bo widzę w ogłoszeniach dopiski o posiadanej
    profesjonalnej pile :-) Coś musi byc na rzeczy i chyba ludzie pytają czy ma
    to i tamto.

  • 35. Data: 2009-04-27 12:29:21
    Temat: Re: jak sie docina p?ytki na 45stopni
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Rafa? said the following on 24.04.2009 15:56:
    > Chcemy z te?ciem sami k?a?ae p?ytki. Do tej pory te?ae k?ad? p?ytki normalnie
    > i potem listwy wykanczaj?ce w rogach. Teraz podobno robi sie bez listw tylko
    > z docieciem p?ytek tak aby zesz?y sie w rogu na styk. Czym to sie robi? Do
    > ciecia p?ytek mamy sprzet ale pod k?tem nie wiem jak to zrobic?

    Pila stolikowa DEDRA (taka gdzie stolik jest pochylany, a pila
    nieruchoma w kuwecie z woda).
    + tarcza Żbik czy jakas tam za ~150zl
    Przecina idealnie gres, plytki i konglomerat. Zero odpryskow,
    szlifowanie pod katem 45 stopni, tylko musialem stolik przedluzyc (dwie
    listwy + deska) bo plytki 20x40cm nie miescily sie na stoliku fabrycznym.

    Maszyna gdzie ruchomy silnik pewnie byla by lepsza, ale mialem gres o
    wymiarach 45x45, w 'karo' to ponad 60cm, wiec cena maszyny zabojcza.

    A i dedra ma lekkie bicie na walku silnika, ale przy dobrej tarczy to
    nie przeszkadza, kazda plytke zacierala na gladko.
    S.