  • 1. Data: 2009-04-24 13:56:41
    Temat: jak się docina płytki na 45stopni
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Chcemy z teściem sami kłaść płytki. Do tej pory teść kładł płytki normalnie
    i potem listwy wykańczające w rogach. Teraz podobno robi sie bez listw tylko
    z docieciem płytek tak aby zeszły sie w rogu na styk. Czym to sie robi? Do
    cięcia płytek mamy sprzet ale pod kątem nie wiem jak to zrobic?

  • 2. Data: 2009-04-24 15:11:09
    Temat: Re: jak się docina płytki na 45stopni
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > listw tylko z docieciem płytek tak aby zeszły sie w rogu na styk. Czym to
    > sie robi? Do cięcia płytek mamy sprzet ale pod kątem nie wiem jak to

    Mozna uciac normalnie a kat doszlifowac recznie. Mozna tez uciac maszynka
    mechanicznie ktora ma regulowany blat.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 3. Data: 2009-04-24 19:35:14
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > listw tylko z docieciem płytek tak aby zeszły sie w rogu na styk. Czym to
    > sie robi? Do cięcia płytek mamy sprzet ale pod kątem nie wiem jak to

    najprosciej zalozyc na diaxa
    tarcze z papierem zakladkowym do kamienia
    i tak oszlifowac

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 4. Data: 2009-04-24 19:36:17
    Od: "jagg" <j...@g...pl>

    II Artur II wrote:

    > Mozna uciac normalnie a kat doszlifowac recznie. Mozna tez
    > uciac
    > maszynka mechanicznie ktora ma regulowany blat.

    Absolutnie odradzam ręczne szlifowanie. Zastosuj
    profesjonalną przecinarkę do płytek,
    http://www.hot.jpg.pl/88965
    można wynająć w wypożyczalni sprzętu.

    Rezcywiście najnowsze trendy glazurnictwa, wykluczają
    zastosowanie listew PCV w narożnikach.
    Płytki przycina się pod kątem 45 stopni, co pozwala na
    minimalną szerokość fugi, powinna być nie szersza niż 1,5
    mm.

    pozdrawiam
    jagg

  • 5. Data: 2009-04-24 19:43:58
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Absolutnie odradzam ręczne szlifowanie. Zastosuj profesjonalną przecinarkę
    > do płytek, http://www.hot.jpg.pl/88965
    > można wynająć w wypożyczalni sprzętu.

    dobrze ze moj spec od plytek o tym nie widzial i docinal wszystko recznie :)
    jak ktos jest dobrym fachowcem to reczne szlifowanie plytki nie bedzie
    stanowilo dla niego problemu

    --
    pzdr
    piotrek

  • 6. Data: 2009-04-24 19:44:43
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "jagg" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Rezcywiście najnowsze trendy glazurnictwa, wykluczają zastosowanie listew
    > PCV w narożnikach.

    O ile zgodzę się co do wewnętrznych rogów,
    to zewnętrzne w ten sposób stają się mniej bezpieczne.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-04-24 20:11:37
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > O ile zgodzę się co do wewnętrznych rogów,
    > to zewnętrzne w ten sposób stają się mniej bezpieczne.

    tzn jak mniej bezpieczne ?
    dla kogo ?
    jakos sie nie czuje niebezpiecznie w mojej lazience :D

    --
    pzdr
    piotrek

  • 8. Data: 2009-04-24 20:23:56
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości
    > tzn jak mniej bezpieczne ?

    Np. w momencie otarcia się gołym przedramieniem o taką krawędź.

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2009-04-24 20:33:13
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Ja szlifowałem gumówką (szlifierką kątową) z tarczą do szlifowania kamienia.
    Tarcza firmy Dronco bodajże - kosztowała ok. 6 zł. Oszlifowanie do 45 stopni
    brzegu płytki gresowej o długości 60 cm trwa kilka minut. Szlifuje
    idealnie - nie strzępi. Szlifowałem nawet tą tarczą brzegi płytki po jej
    docięciu - idealnie szlifuje te mikroodpryski po maszynce ręcznej.

    Jednym słowem, nie ma się co bać... idzie lekko... choć straszyli mnie, że
    to masakra.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2009-04-24 20:38:44
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Np. w momencie otarcia się gołym przedramieniem o taką krawędź.

    hmmmm niewiem jakie ty widziales krawedzie ale ja nie widzialem takich o
    ktore by sie mozna bylo skaleczyc.
    kazdy myslacy fachowiec bedzie robil takie rogi z plytek tak cietych zeby na
    narozniku schodzily sie dwie oryginalne krawedzie, czyli zaokraglone(lekko
    oczywiscie jak to przy produkcji).
    wtedy taki naroznik jest tak samo bezpieczny jak taki zakonczony listwa
    plastikowa

    --
    pzdr
    piotrek