  • 61. Data: 2014-07-09 21:25:00
    Temat: Re: jak sie pozbyc kretów ??
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 09 Jul 2014 20:07:51 +0200, collie napisał(a):

> [...]
    > to tym bardziej można spokojnie nauczyć psa nie atakowania na posesji kretów.
    > Jeden warunek przy tym: właściciel musi być mądrzejszy od swego psa i sam
    > nie może mieć "w naturze" dewiacji oddziedziczonych po swych wiejskich przodkach.

    > A głupi człowiek jest głupi człowiek, sam z siebie. Vide wyżej.

    > Jak mawiała moja mama, jak się nie chce, to jeszcze gorzej, niż jak się nie może.
    > A może zamiast trzymać psy, nad którymi się nie panuje, sprawić sobie na ten
    > przykład świnie, zdecydowanie łatwiejsze w prowadzeniu, niż sobacze syny.

    Wolę moje psy, nad którymi "nie panuję", świń spotykam dosyć w necie. I
    domowych filozofów.

  • 62. Data: 2014-07-09 21:48:37
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Ale dałbym ze trzy klilo marchwi za możliwość popatrzenia sobie, jak
    > wyściubia ten swój pyszczek z dziurki w kopczyku.

    A proszę bardzo!

    http://www.kreskowki.tv/kreskowka/pokaz/1476/krecik_
    _odcinek_11__krecik_i_telewizor

    Dodam, że powyższy odcinek bardzo na temat.

    A jeśli marchew własnoręcznie uprawiana, chętnie te 3kg przyjmę.

    Ewa

  • 63. Data: 2014-07-09 22:11:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Basia napisała:

    > Masz rację, jak zwykle zresztą. Mentalność niewolników (oszukać pana),
    > a ambicje jaśniepańskie. Częste zjawisko w narodzie.

    Irena Kwiatkowska w jednym z ostatnich wywiadów (dożyła prawie stu lat)
    na pytanie o negatywne zjawiska w narodzie, odpowiedziała, że ma na to
    jeden wypróbowany sposób. Przeczekać. Wystarczy dwadzieścia, czasem
    trzydzieści lat i wszystko samo mija, więc nie warto walczyć. A już
    zwłaszcza się denerwować. To, o czym teraz mówimy, nie jest zjawiskiem
    nowym, ani nie pojawiło się ono nagle, ale metoda p.Ireny może jest
    jedyną, jaką mamy.

    Przestrzegam tylko przed upatrywaniem źródła wszystkiego, co złe w tej
    miksturze, w chłopskich korzeniach. A zauważyłem taką tendencję w tym
    wątku. No i w ogóle tradycja takiego niemądrego myślenia jest długa.
    Z drugiej strony czytałem niedawno wynurzenia jednego uczonego, który
    namawiał do tego, by wstydzić się pochodzenia arystokratycznego -- jeśli
    ktoś pechowo ma właśnie takie. Argumenty za tym przedstawiał różne, wśród
    nich i ten, że taka tendencja pojawiła się na Zachodzie, więc my nie
    powinniśmy być gorsi.

    Nie jest to tak, że zastane warunki determinują wszystko (cóż kto winien,
    że nie wolny?). Nie zawsze musi wyjść z tygla brzydota charakteru. Na
    styku kultur jaśniepańskiej i chłopskiej powstały też rzeczy dobre i ładne.

    > To chyba dobrze?

    Czasem mam wątpliwości. Ale gdy wiem, że w przezieraniu nie trafi on w
    próżnę, że jest ktoś, kto rozumie, to mi one przechodzą. Dziękuję więc.

    Jarek

    --
    Mądrej głowie dość dwie słowie.

  • 64. Data: 2014-07-09 22:24:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Jul 2014 22:11:04 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > na pytanie o negatywne zjawiska w narodzie, odpowiedziała, że ma na to
    > jeden wypróbowany sposób. Przeczekać. Wystarczy dwadzieścia, czasem

    Wystarczy wprowadzić komunizm - na jakieś 50.
    :->

  • 65. Data: 2014-07-09 22:26:31
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > zwłaszcza się denerwować. To, o czym teraz mówimy, nie jest zjawiskiem
    > nowym, ani nie pojawiło się ono nagle, ale metoda p.Ireny może jest
    > jedyną, jaką mamy.

    Łatwo powiedzieć! Tylko nie każdemu dane jest tylu lat dożyć.

    Ewa

  • 66. Data: 2014-07-09 22:31:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > A proszę bardzo!
    >
    > http://www.kreskowki.tv/kreskowka/pokaz/1476/krecik_
    _odcinek_11__krecik_i_telewizor

    > Dodam, że powyższy odcinek bardzo na temat.

    Nie dość, że na temat, to jeszcze wnosi do dyskusji nowe wartości.
    Nikt do tej pory nie wskazał na argument, że przydomowe krety
    bezczelnie psują telewizory.

    > A jeśli marchew własnoręcznie uprawiana, chętnie te 3kg przyjmę.

    Oferta dotyczyła możliwości obserwacji kreta żywego. Ten telewizyjny
    to jednak nie to samo. Stwór miły, ale jednak sztuczny. Może być
    w zamian marchewka z Lidla?

    Jarek

    --
    Marchewkowe o ogrodzie miewam sny
    W marchewkowym stanie jest najlepiej mi

  • 67. Data: 2014-07-09 22:41:57
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    _odcinek_11__krecik_i_telewizor

    > Nie dość, że na temat, to jeszcze wnosi do dyskusji nowe wartości.
    > Nikt do tej pory nie wskazał na argument, że przydomowe krety
    > bezczelnie psują telewizory.

    Ale też pomagają uprawiać kwiatki.

    > Oferta dotyczyła możliwości obserwacji kreta żywego.

    Z żywym może być trudno. Sama ostatnio (ze 3 lata temu) widziałam tego,
    którego przyniósł mi pod drzwi kot. Kot w dodatku nie mój, ale tego typu
    prezenty mi czasem robi.

    > Ten telewizyjny
    > to jednak nie to samo. Stwór miły, ale jednak sztuczny. Może być
    > w zamian marchewka z Lidla?

    Phii, wolę z biedronki.

    Ewa

  • 68. Data: 2014-07-09 23:11:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Łatwo powiedzieć! Tylko nie każdemu dane jest tylu lat dożyć.

    Przeczekiwanie przeczekiwaniu nierówne. Można czekać biernie
    -- to jest przyglądać się zjawisku latami, być stale na bieżąco
    i wiedzieć, czy koniec bliski i wreszcie będzie spokój, czy
    może siły w nim jeszcze wiele. Ale można też i czynnie -- robić
    swoje, z żywymi naprzód iść, albo nawet zgoła nad poziom wylatywać.
    A miksturę zostawić samą sobie. Niech się kisi.

    Jarek

    --
    Róbmy swoje,
    A ty nasze zdrowie pij,

  • 69. Data: 2014-07-09 23:14:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Ale też pomagają uprawiać kwiatki.

    To akurat było wiadomo wcześniej. Glebę napowietrza. Warstwy miesza.
    Brzydką glizdę pochłania. Albo i pędraka. Film jest dydaktyczny.

    > Z żywym może być trudno. Sama ostatnio (ze 3 lata temu) widziałam
    > tego, którego przyniósł mi pod drzwi kot. Kot w dodatku nie mój,
    > ale tego typu prezenty mi czasem robi.

    Takie widuje się najczęściej. Ale z żywym też miałem do czynienia.
    Wiem, nie jest łatwo. Jakoś tak skoro świt to było.

    > Phii, wolę z biedronki.

    Z biedronki dobre nieśpliki. Ale się skończyły.

    Jarek

    --
    Mam swoje drogi kręte
    Mam krecie korytarze

  • 70. Data: 2014-07-09 23:51:08
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Z biedronki dobre nieśpliki. Ale się skończyły.

    No proszę - u nas się nawet nie zaczęły, a już się skończyły!
    Za to dzisiaj widziałam opuncje, ale się nie skusiłam, bo jakieś takie
    niewydarzone i nie wiem, czy warte swej ceny.

    Ewa