  • 11. Data: 2011-04-27 21:14:31
    Temat: Re: jak to jest z ciśnieniem wody
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-27 21:55, Marek Dyjor pisze:

    > jakaś patologia... ile mocy by musiały miec odbiorniki gazowe w tej
    > szkole :)

    Bo to nie na ten gaz były te rury. Sam miałem w domu dwucalowe (czy 1,5
    calowe - nie pamiętam, ale grube) rury gazowe do piecyka. No i jeszcze
    potężne odwadniacze. Oczywiście instalacja skręcana i uszczelniana na
    konopie - co przy mokrym gazie miejskim się dobrze sprawdzało.

    M.

  • 12. Data: 2011-04-28 12:16:56
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > jakaś patologia... ile mocy by musiały miec odbiorniki gazowe w tej
    > szkole :)
    >
    > kotłownia 250kW ma zasilanie rura 65mm

    Na średnim ciśnieniu. Szkoła jest podłączona na niskim - stąd i przekroje

    > tam chyab była jakaś tjan fabryka pod ta szkoła ukryta.

    No, mniej więcej - swego czasu plany operacyjne Straży Pożarnej
    przewidywały ewakuacje części dzielnicy w razie pożaru w szkole...
    Neutralizator ścieków też tam jest jako i bunkier magazynowy obsypany
    wałem ziemnym...

  • 13. Data: 2011-05-06 16:20:41
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 24.04.2011 02:40, KS pisze:
    > U?ytkownik "cyklista"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

    rze-objetosciowe/aquadis-plus

    > Mo?e nie tyle skopany co ten typ tak ma.
    > Niektóre zawory zwrotne daj? spory spadek, jak masz mo?liwo?ae to wkreae dwa
    > manometry jeden przed, drugi za klapk?, odkreae wode i odczytaj ci?nienia.
    >
    > K.S.

    dziś podłączyłem manometr bezpośrednio przed zaworem czerpalnym.
    Statycznie jest 3 bar, ale po odkręceniu wody od razu spada do 1.

    A z tym, że 3/4 i 1/2 to to samo, to faktycznie kit. Z resztą w
    warunkach przyłącza mam napisane, że przyłącze na cal a wodomierz na
    3/4", więc jak się uprę, to chyba muszą wymienić ?