  • 1. Data: 2011-03-11 12:21:16
    Temat: jak uratować przeciekający komin ????
    Od: arti <a...@p...onet.pl>

    Mój komin został nieprawidłowo wykonany. Nie dość że nad dachem został
    pomurowany z cegły klinkierowej dziurawej, na zwykłą murarską zaprawę i
    poza tym fugi nie zostały z licowane c cegłą ( może i na szczęście,
    przynajmniej będą mógł coś tam teraz wcisnąć). Woda cieknie przez te
    fugi jak z wiadra. Teraz wiem że muszę wleźć na ten komin i jakoś to za
    fugować. Mam taki wariant. Z uwagi ze te fugi nie są zlicowane z cegłą
    chcę tam wcisnąć -

    1. KREISEL POZMUR-KL 130 GRAFITOWA 25KG ZAPRAWA DO KLINKIERU

    albo

    2. Ceresit CM 17 - Wysoko elastyczna cienkowarstwowa zaprawa do
    mocowania płytek ceramicznych na podłożach odkształcalnych oraz na
    podłożach krytycznych (wodo- i mrozoodporna )

    i na to wszystko:

    3. Silikonowy impregnat fasadowy Ceresit CT 13

    Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy, czy to przyniesie
    zabezpieczenie przed wodą.
    Co sądzicie o pkt. 1 i 2 - który z nich będzie lepszy. A może macie
    zupełnie inne propozycje. Proszę o pomoc.
    Ps. dwóch dekarzy poprawiało obróbkę blacharską - więc ten czynnik jest
    wyeliminowany.

  • 2. Data: 2011-03-11 14:34:35
    Temat: Re: jak uratować przeciekający komin ????
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "arti" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Mój komin został nieprawidłowo wykonany. Nie dość że nad dachem został
    > pomurowany z cegły klinkierowej dziurawej, na zwykłą murarską zaprawę i
    > poza tym fugi nie zostały z licowane c cegłą ( może i na szczęście,

    Ja bym ten komin rozwalił na wiosnę i jednego dnia go postawił od nowa.
    Każde dłubanie do niczego nie doprowadzi.
    Rozkuć takie coś to tylko rozebrać dookoła troszkę dachówek.

  • 3. Data: 2011-03-11 16:50:40
    Od: "Maciek" <m...@m...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał
    > Ja bym ten komin rozwalił na wiosnę i jednego dnia go postawił od nowa.

    Podejrzewam, że w jedn dzień to stawiali ten, który ma...

    > Każde dłubanie do niczego nie doprowadzi.

    A tu się zgodzę.

    BTW mam 2 kominy z klinkierowej dziurawki od 8 lat i (odpukać) nic się
    dzieje. Zaprawa z cemplastem zamiast zwykłego wapna, innej chemii nie
    stosowano. I fuga nie jest w 100% zlicowana z cegłą.
    BTW2 poprzednie kominy ze zwykłej białej cegły dały radę przez 50 lat.
    Palony był koks i przez większy okres - gaz.

    --
    Maciek.

  • 4. Data: 2011-03-11 18:50:40
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-11 13:21, arti pisze:
    > Mój komin został nieprawidłowo wykonany. Nie dość że nad dachem został

    A czapkę na kominie masz?

    M.

  • 5. Data: 2011-03-11 22:16:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-11 13:21, arti pisze:
    > Mój komin został nieprawidłowo wykonany. (...) Woda cieknie przez te
    > fugi jak z wiadra.
    A jakieś pokrycie (daszek/czapkę) od góry komina masz? Cieknie zawsze,
    czy tylko przy odpowiedniej pogodzie?

    Ja też miałem kiedyś naprawiać i kombinować z kominem źle zrobionym, bo
    ciekł... Ale w ramach zmian nagle okazało się że w ogóle nie będzie
    używany jako spalinowy, wszystkie 5 ciągów zostało jako wentylacyjne,
    więc nic nie robiłem, bo po co... a tu zonk - komin nadal cieknie, mimo
    że nic do niego nie podłączone. Okazało się że na swojej wysokości to on
    wcale pionowo nie idzie, i deszcz/śnieg wpadając do środka cieknie po
    cegłach i na przestrzeni ~1m wysokości wsiąka ładnie w ścianę, a przy
    dużym opadzie wręcz leje się.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2011-03-12 11:45:31
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
> [...]
    > na przestrzeni ~1m wysokości wsiąka ładnie w ścianę, a przy dużym opadzie

    Taki komin to nie jest wielkie rozbieranie. Trzeba tylko zrobić sobie
    przedpole bez dachówek. Następnie ponacinać tarczą do betonu i młotkiem go.
    Pracownik fizyczny co ma krzepę w ramionach rozwali to w godzinę.
    Do pobudowania trzeba będzie kogoś z mózgiem.

  • 7. Data: 2011-03-20 09:10:31
    Od: n...@o...pl

> [...]

    > zupełnie inne propozycje. Proszę o pomoc.

    > Ps. dwóch dekarzy poprawiało obróbkę blacharską - więc ten czynnik jest

    Witam po długiej nieobecności. Zainspirowały mnie do tego &#8222;podpowiedzi&#8221; w

    sprawie komina i
    1) Jeżeli pod spodem jest już poddasze wykończone, a podejrzewam, że tak
    jest, to koszty są naprawdę duże (zdjęcie dachówki, demontaż łat, przecięcie
    folii paroprzepuszczalnej, demontaż profili, K-G, wełny, folii paroszczelnej i
    ponowne układanie tego wszystkiego).
    2) Burzenie czapki kominowej to dodatkowy stres z powodu pękniętych
    dachówek od spadającego gruzu z betonu &#8222;czapki&#8221;, zaprawy nie mówiąc o
    kawałkach cegły.
    Na swoich budowach postępuję inaczej. Są trzy miejsca, przez które może ciec
    (obróbki blacharskie, źle wykonane fugi i ... otwory wylotowe. Ponieważ pisze
    Pan, że pierwsze już wyeliminował, pozostają dwa następne. Stawiam na otwory
    wylotowe. Dlaczego? Przy &#8222;słabym długotrwałym zacinającym (nie pionowym lecz
    bocznym deszczu) lub śniegu, woda przedostaje się przez otwory w klinkierze i
    spływa stopniowo w dół. Proszę pamiętać, że zaprawa układana na cegle
    klinkierowej nie jest tak ścisła jak przy normalnym murowaniu bo w pewnym
    momencie &#8222;dobijania&#8221; cegły listwa dystansowa daje odpór. W bardzo
    niekorzystnych przypadkach wilgoć pojawia się dopiero na parterze. Jest na to
    bardzo prosty sposób. Proszę wypełnić podstawę otworów wylotowych zaprawą,
    lub klejem do prac zewnętrznych pod kątem 1:5 lub 1:6 ze spadkiem w kierunku
    zewnętrznym. Czyli przy szerokości cegły 12 cm wystarczy jeżeli od strony
    wewnętrznej spadek będzie podniesiony o 2-2,5 cm w stosunku do przodu otworu.
    To spowoduje, że zacinający deszcz wpadając do otworu przez kratkę
    wentylacyjną będzie spływał na zewnątrz. Co do zamykania spoin sam pan ją
    sobie opisał (nic dodać, nic ująć). Proponuję jednak zacząć od otworów.
    Pozdrawiam i mam prośbę by Pan się podzielił swoimi uwagami po pracach na
    forum.