  • 1. Data: 2009-03-01 16:22:55
    Temat: jak ustawic-wyregulowac solary
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Mam kociołek Imergas Victrix 24 i do tego zestaw solarny Watt.
    Na piecu stawiłem temperature 10st bo i tak narazie tam nic nie robimy.
    Dzis byłem na budowie i widze ze piec nie działa bo w domu jest 11st ale na
    solarch mam 37 stopni :)
    i tak sobie pomyślałem nawet jakby te wode z solara przpuscic przez podłoge
    to podgrzeje dom za darmo prawie :)
    A pompa sie nie załacza od pieca bo ma 10st ustawione.
    Myślałem ze podniose wymaganą temp i piec z pompami ruszy tylko wtedy bedzie
    chyba grzał jeszcze te wode w zbiorniku 300l.
    A jak to ustawic zeby ruszyło z samych solarów jak jest słonce a w inym
    wypadku starczy 10st :)

  • 2. Data: 2009-03-01 16:52:04
    Temat: Re: jak ustawic-wyregulowac solary
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > bedzie chyba grzał jeszcze te wode w zbiorniku 300l.
    > A jak to ustawic zeby ruszyło z samych solarów jak jest słonce a w inym

    Szkoda "zachodu", ponieważ kolektor ma zbyt małą wydajność.
    Oczywiście on sam się nagrzeje do tych 37 stopni jednak jak tylko włączysz
    obieg to jego temperaura natychmiast spadnie.
    W przypadku grzania bojlera po mału (po kilku godzinach) osiągnie
    temperaturę powiedzmy tych 30 stopni, ale tylko dlatego, że straty cieplne
    bojlera czyli wymiana ciepła z otoczeniem są stosunkowo niewielkie. W
    przypadku podłogówki nawet nie zauważysz tego ciepła.
    Natomiast jak wymusisz stałą pracę pomp zarówno od CO, CWU oraz kolektora to
    dojdzie do sytuacji, ze zaczniesz kotłem gazowym ogrzewać dach :)

  • 3. Data: 2009-03-01 16:59:03
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ok dzięki za wyjaśnienie
    poprostu szkoda mi było tych 37 stopni
    ale tak sobie mysle ze nawet jak teraz podniose wymagana temp do np 12
    stopni to wtedy odpali piec i teoretycznie powinien szybciej podgrzewac wode
    w obiegu :)

  • 4. Data: 2009-03-01 19:34:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale tak sobie mysle ze nawet jak teraz podniose wymagana temp do np 12
    > stopni to wtedy odpali piec i teoretycznie powinien szybciej podgrzewac

    Ja nic nie rozumiem. Solar ogrzewa Ci CWU, czy CO?
    Jak zamierzasz puscic wode z solara do podlogowki? Podlaczysz zasobnik do
    instalacji CO?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-03-01 20:50:55
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Ja nic nie rozumiem. Solar ogrzewa Ci CWU, czy CO?
    > Jak zamierzasz puscic wode z solara do podlogowki? Podlaczysz zasobnik do
    > instalacji CO?

    Teoretycznie jest taka możliwość poprzez wymuszenie pracy wszystkich pomp.
    Solar daje ciepło do CWU, CWU nagrzewa CO, a CO zasila podłogówkę.
    Tyle, że jest to potwornie mało wydajny układ.

  • 6. Data: 2009-03-01 20:58:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Teoretycznie jest taka możliwość poprzez wymuszenie pracy wszystkich pomp.
    > Solar daje ciepło do CWU, CWU nagrzewa CO, a CO zasila podłogówkę.
    > Tyle, że jest to potwornie mało wydajny układ.

    Znaczy woda w zasobniku nagrzewa wezownice CO? W zyciu bym na to nie wpadl.
    :-)

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-03-01 21:20:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy woda w zasobniku nagrzewa wezownice CO? W zyciu bym na to nie
    > wpadl. :-)

    czemu? jak się coś popierdoli w automatyce to tak sie czasem dzieje :)

  • 8. Data: 2009-03-01 21:33:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > czemu? jak się coś popierdoli w automatyce to tak sie czasem dzieje :)

    Ty mnie jeszcze stasz. :-))
    Nie jest tak, ze zawor trojdrogowy powinien odciac w kotle CWU?

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-03-01 21:37:17
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Znaczy woda w zasobniku nagrzewa wezownice CO? W zyciu bym na to nie
    > wpadl. :-)

    Co powiesz na sterownik z funkcją grzania solarów ? :D
    Kiedyś zajmowałem się produkowaniem takich sterowników, które sterowały całą
    kotłownią tj. kocioł węglowy lub inny, kocioł gazowy, solar, CO i CWU.
    Jedna z funkcji zaimplementowana w sterowniku to była funkcja zrzucania
    czapy śniegowej z solara, aby można było także zimą nagrzewać CWU.
    Polegało to na tym, że zmieniałem kierunek grzania. CO nagrzewało CWU, a
    ciepło z CWU nagrzewało solary :)))

  • 10. Data: 2009-03-01 21:37:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Ty mnie jeszcze stasz. :-))
    > Nie jest tak, ze zawor trojdrogowy powinien odciac w kotle CWU?

    zalezy ja jest zrobiony układ.

    jak masz kocioł wiszący to tak. jak ukłąd rozdizelaczowy to można sobie
    przepąpowąć ciepło z zasobnika do co