  • 21. Data: 2009-03-03 17:07:59
    Temat: Re: jak ustawic-wyregulowac solary
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:goiq8s$fjq$1@news.onet.pl...

    > podwójną oczywiście :-]

    Obaj macie racje. Sa dwa rodzaje kolektorow prozniowych. Jeden starszy
    patent ktrory opisujesz i drugi tzw. heat pipe opisywany przez Jacka. W
    drugim przypadku glikol nie przeplywa przez rure prozniowa, a jednynie przez
    kolektor zbiorczy, gdzie nastepuje wymiany temp. z odparowanej cieczy w
    goracej rurce tej w prozni. O tyle to lepsze, ze uszkodzenie rurki nie
    powoduje rozszczelnienia ukladu.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-03-03 20:21:53
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > kolektory próżnowe mają poprostu nałożone na miedzianą czernioną rurkę
    > podwują rurę próżniową z napylonym w dolnej części lustrem. działają

    To widocznie zbyt mało znasz :)))
    Nie pisał bym, gdybym tego nie rozbierał osobiście.
    http://www.acv.com/pl-pl/03_04/271/app.rvb
    Sciągnij sobie PDF-y

  • 23. Data: 2009-03-03 21:06:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > To widocznie zbyt mało znasz :)))
    > Nie pisał bym, gdybym tego nie rozbierał osobiście.
    > http://www.acv.com/pl-pl/03_04/271/app.rvb
    > Sciągnij sobie PDF-y

    a już mnie kolega naprowadził, szczerze powiem że nie znałem tej technologii

  • 24. Data: 2009-03-03 21:37:26
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > cieczy w goracej rurce tej w prozni. O tyle to lepsze, ze uszkodzenie
    > rurki nie powoduje rozszczelnienia ukladu.

    A dodatkowo w razie uszkodzenia wymienia się tylko ten element bez
    zatrzymywania pracy kolektora.

  • 25. Data: 2009-03-03 21:52:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A dodatkowo w razie uszkodzenia wymienia się tylko ten element bez
    > zatrzymywania pracy kolektora.

    Wlasnie tak.
    Kolektor mam na dachu, a rurki czekaja tylko na posadzke, podlaczenie
    zasobnika i glikol. :-)
    Koledzy instalatorzy wiedza, ale ja bylem w szoku jak doczytalem, ze
    temperatura pracy kolektora moze osiagac 250 C.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2009-03-04 12:02:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > Koledzy instalatorzy wiedza, ale ja bylem w szoku jak doczytalem, ze
    > temperatura pracy kolektora moze osiagac 250 C.

    a tak z ciekawości jak ten system wychodzi kosztowo w stosunku do normalnych
    kolektorów?

  • 27. Data: 2009-03-04 19:35:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > a tak z ciekawości jak ten system wychodzi kosztowo w stosunku do
    > normalnych kolektorów?

    Mnie gotowy zestaw kosztowal 6000 zl. Kolektor o ile pamietam 4m^2, zasobnik
    300 L biwalentny, sterownik, pompa i takie tam. Jak to sie ma do normalnych
    znaczy plaskich nie mam pojecia, bo z uwagi na proznie zdecydowalem sie na
    ten a cena nie wydawala sie powalajaca. Co prawda byl tu kiedys jeden taki
    co udowadnial, ze plaskie sa lepsze bo cos tam ale coz, pewnie nie ma rzeczy
    idealnych.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-03-04 19:55:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > Co prawda byl tu kiedys jeden taki co udowadnial, ze plaskie sa
    > lepsze bo cos tam ale coz, pewnie nie ma rzeczy idealnych.

    czekaj czekaj ty masz ten system z odparowaniem czy normlane próżniowe
    rurowe.

  • 29. Data: 2009-03-04 20:36:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > czekaj czekaj ty masz ten system z odparowaniem czy normlane próżniowe
    > rurowe.

    Heat pipe, znaczy z parowaniem. Kolektor jest juz na dachu, a rury w garazu
    czekaja na dokonczenie instalacji. Na koncach rur prozniowych wystaja
    koncowki miedziane dlugosci jakies 10cm i srednicy mniejszej od 20mm. Wsowa
    sie to to do kolektora, a na dole spina opaska do ramy. Gdyby co rurke
    wymieniam bez oprozniania instalacji. W sumie bardzo proste i przemysle
    urzadzenie. Ma juz cos takiego moj znajomy i zeszlego roku byl bardzo
    zadowolony. W tym roku jeszcze nie rozmawialismy, ale zima byla uboga w
    slonce, wiec zbyt wiele pewnie nie dogrzal.

    Pozdro.. TK