  • 1. Data: 2010-03-07 12:14:30
    Temat: jak usunąć bejce z drzwi czy można piaskować ?
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    Witam

    Jakiś czas temu zamówiłem rustykalne drzwi wewnętrzne dębowe
    Niestety zostałem oszukany, zrobili mi z mokrego drewna- drzwi się
    powykrzywiały
    Pomijając, że są trochę krzywe drzwi wyglądają bardzo ładnie są pokryte
    bejcą chyba palisander i 2składnikowym lakierem wodnym

    Niestety jedne z drzwi- przy próbie poprawki, partacze pojechali mi drugi
    raz bejcą (już na raz zabejcowane i polakierowane) i wyglądają jak spalone
    (są czarnawe)
    Chciałbym wrócić do poprzedniego wyglądu -
    Czy można takie drzwi wypiaskować ?

    Pozdriawiam

    Marek

  • 2. Data: 2010-03-07 13:35:28
    Temat: Re: jak usunąć bejce z drzwi czy można piaskować ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 7 Mar 2010 13:14:30 +0100, marek napisał(a):

    > Chciałbym wrócić do poprzedniego wyglądu -
    > Czy można takie drzwi wypiaskować ?
    Raczej wyszlifować....

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2010-03-07 17:07:21
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > (są czarnawe)
    > Chciałbym wrócić do poprzedniego wyglądu -

    Cosik ci sie historia nie trzyma kupy.
    Po lakierowaniu bejcy drewno drugi raz bejcy nie przyjmie.
    Chyba ze zamiast bejcy masz na mysli lakierobejce?

    Lakiery wodne sa takie sobie. Polecane do mebli z ktorymi sie ma blizszy
    kontakt. Czasem sa nawet bardziej szkodliwe niz zwykle "smierdzace" (przy
    lakierowaniu natryskiem).

    Tak jak napisal Adam. Wyszlifowac i ponowic lakierowanie. Najlepiej uzyc
    dokladnie tych samych pedzli czy walkow i puszek farby/bejcy ktora byly robione
    te pierwsze drzwi.
    Szlifowac najpierw papierem 60 potem 80 potem 120. Nastepnie przeciagnac lekko
    240-ka i jak sie jest esteta chorobliwym to 320 i 400. Ale ja bym poprzestal na
    240-ce. Szlifowac najlepiej tasmowka.
    Bardzo pracochlonne. Niech ci to zrobia w ramach uslugi bez doplaty.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2010-03-07 23:40:05
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > poprzestal na
    > 240-ce. Szlifowac najlepiej tasmowka.
    > Bardzo pracochlonne. Niech ci to zrobia w ramach uslugi bez doplaty.

    80-tka w zupełności wystarczy.
    Po papierze 80 stosuje się stalową wełnę, która ścina powstałe włoski
    drewna, a drewno staje się gładkie.
    O wiele mniej roboty, a efekt idealny. Osobiście to wypraktykowałem,
    ponieważ mam "hopla" na punkcie naturalnego, tylko polakierowanego bezbarwną
    farbą drewna, a że jestem cholernie dokładny i zauważam każde
    niedociągniecie na fabrycznych drzwiach to kupowałem surowe, nielakierowane.
    Własnoręcznie szlifowałem, szpachlowałem i nakładałem po kilka warstw
    lakierów.

  • 5. Data: 2010-03-08 05:38:00
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości

    > Własnoręcznie szlifowałem, szpachlowałem i nakładałem po kilka warstw
    > lakierów.

    i warto tą wełną przeszlifować drewno po pierwszej warstwie lakieru lub
    politury gdyż ta także podnosi na sztorc pozostałe jeszcze włókna drewna.
    Zamiast szlifować można przed lakierowaniem czy bejcowaniem drewno
    przecyklinować ręczną cykliną. Przed cyklinowaniem drewno zwilżyć chociażby
    szmatką.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-03-08 20:21:51
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    > Cosik ci sie historia nie trzyma kupy.
    > Po lakierowaniu bejcy drewno drugi raz bejcy nie przyjmie.
    > Chyba ze zamiast bejcy masz na mysli lakierobejce?

    Po budowie domu mam takich kupy się nie trzymających historii więcej :)
    Ja też w to nie wierzę ale goście walneli bejcą na lakier i lakier to
    przyjął
    Możesz zrobić eksperyment- chlapnij bejcą po meblach- zobaczymy czy zetrzesz
    plamy :)

    > Bardzo pracochlonne. Niech ci to zrobia w ramach uslugi bez doplaty.

    Ja jestem ze Szczecina a firma ze Sławutowa koło Redy (firma się nazywa
    CZYSTE NIEBO jakby ktoś się przymierzał)
    Więc daleko na poprawki - zwłaszcza ,że to partacze

  • 7. Data: 2010-03-11 08:58:43
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyjął
    > Możesz zrobić eksperyment- chlapnij bejcą po meblach- zobaczymy czy zetrzesz

    Zalezy jaka bejca. Te spirytusowe czy na terpentynie spokojnie mozna z lakieru
    zetrzec. Potrzebny jest do tego cif i dodatkowy detergent.
    Jesli to jakas lakiero bejca to sie mogla zlapac z lakierem jednak to wiązanie
    bedzie kiepskie i po pewnym czasie zacznie sie luszczyc.

    Tak czy siak czeka cie darcie drzwi do czystego drewna. Pamietaj aby szlifowac
    wzdluz wlokien. Jak radzi Jackare mozesz sprobowac cyklinowac (ale on ma na
    mysli skrobanie blaszką i to raczej nie taka z drewnianym uchwytem i zagieta
    blaszka i nie urzadzenie do parkietow niewiadomo czemu nadal nazywane
    cykliniarka a uzywajaca papieru sciernego). Cykline blaszana sie ostrzy prze
    "tępienie" :) czyli trzeba cyklinę najpierw opiłować aby miała prostokątne
    krawędzie a następnie gładkim twardym pretem te krawędzie wywinąć.

    Tansza, prostsza ale mniej elegancka wersja to skrobanie krawedzia potluczonej
    szyby ale przy dębie może byc trudno. Miękki lakier dosyć dobrze tak sie usuwa...

    --
    Lukasz Sczygiel