  • 1. Data: 2009-07-05 10:05:20
    Temat: jak uszczelniać pakułami
    Od: "P" <p...@g...pl>

    Witam
    Jaka jest technika nakręciania pakuł na gwint? Z gwintem, czy odwrotnie, od
    początku gwintu, czy od końca? Co z pastą uszczelniającą - na gwint, na
    pakuły?

    pozdr

  • 2. Data: 2009-07-05 10:48:10
    Temat: Re: jak uszczelniać pakułami
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "P" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > początku gwintu, czy od końca? Co z pastą uszczelniającą - na gwint, na

    1) Zarysować gwint poprzecznie. Lepsze kształtki mają to zrobione od razu
    2) Pasta w pola gwintu
    3) Len nakręcony w kierunku gwintu (aby był zaciskany a nie wypychany w trakcie
    wkręcania). Zaczyna się od początku a koniec odrywa po skręceniu
    4) Pasta na len

  • 3. Data: 2009-07-05 10:52:26
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Lip, 12:48, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:

    > 1) Zarysować gwint poprzecznie. Lepsze kształtki mają to zrobione od razu
    > 2) Pasta w pola gwintu
    [...]

    Na pewno tutaj pasta? Chyba po to sie zarysowuje gwint, zeby pakuly
    sie go lepiej trzymaly i nie krecily przy skrecaniu ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-07-05 11:27:25
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > 1) Zarysować gwint poprzecznie. Lepsze kształtki mają to zrobione od razu
    > 2) Pasta w pola gwintu
    [...]

    Na pewno tutaj pasta? Chyba po to sie zarysowuje gwint, zeby pakuly
    sie go lepiej trzymaly i nie krecily przy skrecaniu ? :)
    pozdr.

    Ja przychylę się do wersji Williama, też tak robiłem, całą kotłownie.
    Najpierw bierzemy brzeszczot i poprzecznie nim zadrapujemy gwint.
    Później pasta na gwint, pakuły od początku (choć mój teść od końca nawija i
    też jest dobrze a robił tak wiele tysięcy gwintów) nawijamy tak aby się
    zaciskały przy skręcaniu. Poźniej jeszce trochę pasty na pakuły i kręcimy
    :).

    Jak damy pastę to pakuły nie będą się kręciły ta pasta ma taką zwartą
    konsystencję, wręcz chyba zwiększa tarcia niż zmniejsza.

    Pozdrawiam Michał

  • 5. Data: 2009-07-05 12:57:57
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Stolat" <c...@g...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Jak damy pastę to pakuły nie będą się kręciły ta pasta ma taką zwartą
    > konsystencję, wręcz chyba zwiększa tarcia niż zmniejsza.

    Co człowiek to inna teoria :-)
    Jak zadzwonisz do producenta owej pasty i zapytasz po co ona jest to ci
    odpowiedzą, że oni tylko produkują :-) Tak od lat produkują, a czemu ma taki
    skład to nie wiemy :-)

  • 6. Data: 2009-07-05 21:07:57
    Od: "P" <p...@g...pl>

    > 3) Len nakręcony w kierunku gwintu (aby był zaciskany a nie wypychany w
    > trakcie wkręcania). Zaczyna się od początku a koniec odrywa po skręceniu

    od początku, czyli od końca rurki? Tak jak gdybyśmy nakręcali nakrętkę na
    gwint?

    pozdr..

  • 7. Data: 2009-07-05 21:11:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > od początku, czyli od końca rurki? Tak jak gdybyśmy nakręcali nakrętkę na
    > gwint?

    Tak. Nakrecone "wlosy" nie beda sie odkrec i pozostawiac nieuszczelnionego
    miejsca.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-07-06 11:25:39
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > 2) Pasta w pola gwintu

    nie polecam zwłaszcza przy kształtkach z mosiądzu, chromowanych czy ze stali
    nierdzewnej.
    Nie polecam zwłaszcza przy gwintach równoległych.

    Pakuły na gwint - bradzo ciasno zaciągnąć, tak by nie kręciły się na gwincie
    i dopiero na to trochę pasty.
    Pakuły kręcić zgodnie z kierunkiem zakręcania. Gwintu można nie szczerbić -
    wystarczy pierwsze pasmo pakuł przeciągnąć ukośnie wzdłuż gwintu i resztę
    bardzo ciasno nakręcić.
    Pakuły w niedużej ilkości - tylko tyle ile potrzeba. Nadmiar powoduje
    wykręcanie pakuł z gwintu.
    --
    Jackare