  • 1. Data: 2011-10-25 09:00:19
    Temat: jak wykończyć komin ponad dachem
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    pierwotna koncepcja wykończenia komina ponad dachem to: 5cm wełny i na to
    cegła klinkierowa pełna. Jednak to rozwiązanie ma kilka wad:
    - bardzo drogie,
    - ciężko kupić cegłę pełną (wszędzie mają tylko dziurawki), tylko na
    zamówienie, długi czas oczekiwaniam, pełne palety i inne tego typu problemy
    (za tydzień wchodzą dekarze i komin już wtedy musi być),
    - jest problem z doborem koloru cegły, znaczenie łatwiej byłoby wybrać kolor
    gdy będzie cały dach i elewacja.

    Rodzi się więc kolejna koncepcja: teraz zrobić tylko ocieplenie z wełny, na
    to siatkę, klej i zostawić miejsce na wymurowanie cegłą klinkierową (majster
    twierdzi, że szkoda dachu - mogą powstać uszkodzenia przy murowaniu).

    Trzeci pomysł: zrezygnować całkowicie z cegły. Na wełnę, siatkę dać tynk
    strukturalny (np. marmurit).

    To trzecie rozwiązanie chyba jest najlepsze. Czy jednak nie będzie jakichś
    problemów typu przemakanie, odpadanie tynku itd.

    Kominy mam systemowe, firmy Plewa. Jeden jest gazowy (plus 2 wentylacje) i
    drugi do kominka w salonie (plus 4 wentylacje).

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-10-25 10:17:14
    Temat: Re: jak wykończyć komin ponad dachem
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > problemy (za tydzień wchodzą dekarze i komin już wtedy musi być),
    > - jest problem z doborem koloru cegły, znaczenie łatwiej byłoby wybrać

    zrezygnuj z klinkieru zastosuj łupek
    klinkier przytworzyl tu niejednemu wiele problemów, szczegolnie jak
    zasstosowana została dziurawka.

    Ja swoje piekne kominy, gdzie za sam kliinkier kilka tys dalem, będe za rok
    obijał łupkiem
    jak znowu w czerwcowe opady zacznie przeciekać

  • 3. Data: 2011-10-25 10:23:51
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > zrezygnuj z klinkieru zastosuj łupek
    > klinkier przytworzyl tu niejednemu wiele problemów, szczegolnie jak
    > zasstosowana została dziurawka.

    O dziurawce nie ma mowy. Albo dam pełną cegłę albo wcale.

    > Ja swoje piekne kominy, gdzie za sam kliinkier kilka tys dalem, będe za
    > rok obijał łupkiem
    > jak znowu w czerwcowe opady zacznie przeciekać

    Masz jakieś fotki?

  • 4. Data: 2011-10-25 10:30:13
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:

    > Ja swoje piekne kominy, gdzie za sam kliinkier kilka tys dalem

    Łyyy...??? 8-O...

    A czemu aż tyle?
    Ja mam kominy murowane z tego, co było aktualnie na lokalnym składzie
    i... ponad dachem majster zamiast murować ze zwykłej cegły, zastąpił ją
    klinkierową... Pod nią - wewnątrz jest owinięta wełną rura ceramiczna
    kwadratowa 20 x 20 cm, oprócz tego w każdym kominie są po dwa kanały
    wentylacyjne z kształtek fi 15 cm... Z góry majster zrobił czapę
    betonową na komin i na koniec okuł blachą.

    Kilka tysięcy, to kosztowały mnie całe kominy od dołu aż do góry razem z
    wykończeniem..., nie wiem czemu ten Twój klinkier był taki drogi...?
    Może to jakiś wyszukany był? :-)...

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-10-25 10:43:04
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał
    > zrezygnuj z klinkieru zastosuj łupek
    > klinkier przytworzyl tu niejednemu wiele problemów, szczegolnie jak
    > zasstosowana została dziurawka.

    Od 8 lat mam klinkierową dziurawkę i...

    > Ja swoje piekne kominy, gdzie za sam kliinkier kilka tys dalem, będe za
    > rok obijał łupkiem
    > jak znowu w czerwcowe opady zacznie przeciekać

    ... u mnie cieknie na obróbkach ;)
    Fuga to zaprawa z dodatkiem cemplastu (płyn zastępujący wapno) i choć nie
    jest zrobiona co do milimetra, to trzyma dobrze.
    Ale ja nie mam kominów systemowych tylko tradycyjne. I dom nie stoi na
    środku pola, gdzie zimą szaleją huragany wciskające wodę przez fugę do
    wnętrza cegły.

    Ja bym dał porządny tynk, przypilnował obróbek (żadnych uszczelniaczy,
    żadnych ułatwień) i zastanowił się nad ławą kominiarską - w razie problemów
    zawsze będzie łatwiej coś poprawić.

    Jedno jest pewne: pośpiech jest baaardzo złym doradcą. To w kontekście "za
    tydzień wchodzą dekarze"...

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-10-25 10:53:51
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > wykończeniem..., nie wiem czemu ten Twój klinkier był taki drogi...? Może

    był wyszukany :) jakis niemiecki winerberger chyba o ile pamietam

    niestety tylko 4 ostatie warstwy mam z pełnego klinkieru zamowil moj murarz
    wspanialy
    Co prawda jeszcze jakies 3 słupki, ale lacznie 6tys dalem za 4 palety.

    jak przyszla mi faktura do placenia to az oslupialem

    teraz moze bym robil systemowe kominy :)
    zdecydowalem sie na murowane, bo mialem sporo szamotki, ktora starczylaby na
    2 kominy
    tylko idiota murarz zaczal murowac z tej szamotki rowniez wentylacyjne
    kominy, zamiast tylko dymne
    i starczylo na polowe kominow :)

    co tylko jakis temat o murowaniu się pojawia to sobie przypominam jakas
    niemozliwą ilosc bledow mojego murarza
    Ksiązke mozna by napisac .... :)

  • 7. Data: 2011-10-25 10:56:54
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > żadnych ułatwień) i zastanowił się nad ławą kominiarską - w razie
    > problemów zawsze będzie łatwiej coś poprawić.

    ja uważalem jak i moj dekarz, ze to faktycznie przy obrobkach cieknie
    i poprawial je 3x, glipio az mu było

    niestety po wielu walkach okazalo sie, ze to nie obrobki, bo sam juz je
    tak poprawilem, ze lepiej się nie dalo.

    Po prostu po 4dniach ciaglych opadow
    cegla tak nasiąka i fugi, ze woda w dziurkach klinkieru dziurawego sie leje
    i wylazi na scianach wewnątrz.

    uzylem preparatu uszczelniajacego sarsil i wakacje jak padlo 3 dni non stop
    to bylo narazie suchu.
    poczekam do czerwca zobacze jaki będzie efekt.

  • 8. Data: 2011-10-25 10:57:57
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Maciek." <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale ja nie mam kominów systemowych tylko tradycyjne. I dom nie stoi na
    > środku pola, gdzie zimą szaleją huragany wciskające wodę przez fugę do

    Jaki konkretnie?

    > przypilnował obróbek (żadnych uszczelniaczy, żadnych ułatwień) i
    > zastanowił się nad ławą kominiarską - w razie problemów zawsze będzie
    > łatwiej coś poprawić.

    Dam wyłazy dachowe przy każdym kominie. Chyba da radę z nich coś
    pomajstrować przy kominie? Ława też by się przydała, ale raz, że szpeci
    dach, dwa, że dodatkowe koszty.

    > Jedno jest pewne: pośpiech jest baaardzo złym doradcą. To w kontekście "za
    > tydzień wchodzą dekarze"...

    Dach chciałbym zrobić przed zimą, im wcześniej tym lepiej - póki pogoda w
    miarę sprzyja. Jednak komin warto zrobić przed dachem, potem będzie
    trudniejszy dostęp.

  • 9. Data: 2011-10-25 11:04:10
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Masz jakieś fotki?

    niesstety nie mam fotek

  • 10. Data: 2011-10-25 11:05:09
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A czemu aż tyle?

    U mnie 600 sztuk cegieł razy 5-6zł za sztukę cegły pełnej i wychodzi ponad
    3kzł... Dziurawkę pewnie kupiłbym za 2zł za sztukę lub nawet taniej.