  • 11. Data: 2011-10-26 07:10:29
    Temat: Re: jak wykończyć komin ponad dachem
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    >Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A czemu aż tyle?

    >U mnie 600 sztuk cegieł razy 5-6zł za sztukę cegły pełnej i wychodzi ponad
    >3kzł... Dziurawkę pewnie kupiłbym za 2zł za sztukę lub nawet taniej.

    600szt klinkieru na kominy Tobie wyszło?
    Masz całe kominy od dołu do góry z klinkieru budowane?
    Bo zwykła cegła to jest w cenie ok 1,2zł chyba

  • 12. Data: 2011-10-26 08:12:52
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > 600szt klinkieru na kominy Tobie wyszło?
    > Masz całe kominy od dołu do góry z klinkieru budowane?

    No może 550 ostatecznie by wystarczyło. Z klinkieru byłaby tylko ta część
    która wystaje ponad dach.

    Pierwszy komin: 14 cegieł na warstwę razy 23 warstwy, drugi komin 12 cegieł
    na warstwę razy 23 warstw. Wychodzi ok. 600 sztuk.

    > Bo zwykła cegła to jest w cenie ok 1,2zł chyba

    Nawet taniej, poniżej złotówki widziałem.

  • 13. Data: 2011-10-26 10:51:56
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    Trzeci pomysł: zrezygnować całkowicie z cegły. Na wełnę, siatkę dać tynk
    strukturalny (np. marmurit).

    To trzecie rozwiązanie chyba jest najlepsze. Czy jednak nie będzie jakichś
    problemów typu przemakanie, odpadanie tynku itd.

    Kominy mam systemowe, firmy Plewa. Jeden jest gazowy (plus 2 wentylacje) i
    drugi do kominka w salonie (plus 4 wentylacje).

    u mnie majtry dali na komin systemowy ponad dach 2cm styropianu, siatka klej
    i na to płytka klinkierowa. Stoi już tak 2 sezony i nie dzieje się nic.
    Styropian pozwala kominowi pracować niwelując napręzenia ktore normalnie
    powodowałyby odpadanie płytek.
    Pozdr.
    --
    michalski