  • 11. Data: 2012-07-09 22:58:56
    Temat: Re: jak zareklamować firme budowlaną? ? ?
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "HANA" <h...@g...pl> wrote in message
    news:jtfbh8$jpp$1@inews.gazeta.pl...

    > kiki a slyszales o czyms takim jak upr. budowlane i izba?
    > u mnie to podstawa zeby cokolwiek zalatwic dla klienta...

    Przynajmniej właściciele firm budowlanych powinni mieć ukończoną polibudę i
    jeden z wydziałów budownictwa plus kilka lat pracy w zawodzie. To by
    gwarantowało podniesienie poziomu. Oczywiście do tego izba i uprawnienia.
    Wystarczy żeby miał właściciel.
    Chodzi o to żeby umiał trzeźwo ocenić co się dzieje.

    A bez studiów tylko po technikum to 10-15 lat praktyki. bez szkoły średniej
    zakaz prowadzenia działalności.

  • 12. Data: 2012-07-10 09:52:24
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    Czesc:-)

    > Przynajmniej właściciele firm budowlanych powinni mieć ukończoną polibudę
    > jeden z wydziałów budownictwa plus kilka lat pracy w zawodzie. To by
    > gwarantowało podniesienie poziomu.

    Ja tam sie znam na niczym :-)
    Tak sie zastanawiam,
    co w wypadku np. spolki akcyjnej, kazdy akcjonariusz ma miec skonczona
    polibude i jeden z wydzialow budownictwa plus kilka lat pracy w zawodzie ???

    :D

    pzdr
    Adams

  • 13. Data: 2012-07-10 15:40:02
    Od: <news>

    Użytkownik "kiki" napisał:
> [...]
    > do tego izba i uprawnienia. Wystarczy żeby miał właściciel.
    > Chodzi o to żeby umiał trzeźwo ocenić co się dzieje.

    Ukończenie czegokolwiek, uprawnienia i lata pracy niczego nie gwarantują!
    Przykładem może być zawalona hala katowicka czy urywające się linie
    wysokiego napięcia i spadające na ludzi. Wszędzie tam mamy fuszerki na
    wszystkich etapach od projektu, przez materiały, pracowników i wykonanie,
    fuszerka na fuszerce i fuszerką pogania! Wszędzie tam byli ludzie z
    wykształceniem, latami pracy i uprawnieniami i nic to nie dało, wszyscy
    stwierdzili ze robota została wykonana fachowo zgodnie ze sztuką ale doszło
    do tragedii i nikomu nic nie zrobisz, bo gdybyś ty był sprawcą takich
    tragedii to by cię do ciupy wsadzili z miejsca za brak wykształcenia,
    pozwoleń, certyfikatów, natomiast oni to wszystko mają i co im pan
    zrobisz?:(

  • 14. Data: 2012-07-20 14:26:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > by cię do ciupy wsadzili z miejsca za brak wykształcenia, pozwoleń,
    > certyfikatów, natomiast oni to wszystko mają i co im pan zrobisz?:(

    kiki wiezy w siłe papierów...

    A im więcej uprawnien zakazów i nakazów tym większe gówno.

    Jakby miał trochę doświadczenia w branży budowlanej to by wiedział jakie
    kwalifikację mają ci jego wykształceni z uprawnieniami panowie. Choćby
    projektanci którzy nie potrafią zrobić prostego rysunku bez błędów.
    Wciąż próbuję sie dowiedzieć w jakiej branży KIKI odwala manianę :) jak on
    oszukuje i okrada swoich klientów.

    Dziadowstwo się robi głównie z powodu walki o niskie ceny, jak robisz za
    marną kasę to starasz sie minimalizować koszty więc i jakość spada. Nie ma
    czasu na solidne spokojne zrobienie, trzeba szybko odwalić i lecieć dalej.
    Dlatego albo się trzeba zgodzić na dziadwostwo albo się cenić.

    Jaki będzie nadzór inwestorski jak przetarg w Krakowie wygrywa firma z
    Gdańska czy Białego Stoku ze stawką 1200 zł za miesiąc nadzoru :) Odpowiedź
    jest prosta: adekwatny do ceny czyli żaden.

    Chcesz mieć kierownika na budowie żeby pilnował roboty to mu musisz zapłącić
    te 3000 ale miesięcznie a nie 3000 za cała budowę.

  • 15. Data: 2012-07-20 15:56:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lipca 2012 14:26:32 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > kiki wiezy w siłe papierów...

    Paragony siłą;)

    > Wciąż próbuję sie dowiedzieć w jakiej branży KIKI odwala manianę :) jak on
    > oszukuje i okrada swoich klientów.

    Poczytaj wnikliwie jego posty i się domyślisz;)

> [...]
    > czasu na solidne spokojne zrobienie, trzeba szybko odwalić i lecieć dalej.
    > Dlatego albo się trzeba zgodzić na dziadwostwo albo się cenić.

    Czyli tu Kiki ma rację- budowlanka to dziadostwo.
    Masz dwa cenniki: za x zł zrobie byle jak a za 2x zrobię tak jak być powinno?
    Bo ja jako inwestor zakładam że jak zlecam fachopwcowi robote , ustalam z nim cene to
    on za tą cene robi tak jak byc powinno. jak zrobi na odpieerdol to nawet połowy nie
    powinien dostać tylko ew paragony;

    > Jaki będzie nadzór inwestorski jak przetarg w Krakowie wygrywa firma z
    > Gdańska czy Białego Stoku ze stawką 1200 zł za miesiąc nadzoru :) Odpowiedź
    > jest prosta: adekwatny do ceny czyli żaden.

    My tu raczej o budownictwie prywatnym więc przetargi na nadzór to inna bajka

    > Chcesz mieć kierownika na budowie żeby pilnował roboty to mu musisz zapłącić
    > te 3000 ale miesięcznie a nie 3000 za cała budowę.

    Sęk w tym że cena nie gwarantuje jakości. Poczytaj wczesniejsze posty Kikiego- do ław
    i funadamentów miał dwóch niezaleznych inspektorów i to z nie byle jakimi
    kwalifikacjami.
    A fotki dawał jak ławy zalane i dalej fundamenty. i było to pod CIĄGŁYM nadzorem tych
    inspektorów. Prawda jest taka że inspektorzy to tylko do pieczatek a pilnowac trzeba
    samemu i byc na tyle odporny aby wymusić na wykonawcy że ma robić tak jak inwestor
    chce a nie jak on robi od 20 lat
    W maju ekipa kładła strukturę na jednym z moich budynków. Robota niewielka niecałe
    około 100m2 ścian. Poniewaz to kilkadziesiąt km od miejsca mojego zamieszkania więc
    nie mogłem na bieżąco kontrolować. Ale jednago dnia ustaliliśmy zakres robót- nawet
    na kartce spisaliśmy. W skrócie: na ścinach miała być poożona po zagruntowaniu sama
    struktura bo styro siatka i klej już na całości była. Była jeszcze niewielka
    przybudówka(ok 5m2 ścian) gdzie sciany były trochę nierówne i ustalilismy że
    przykleja 2cm styro dla wyrównania nierówności na to siatka klej i struktura.
    Styro kupłem siatke klej itp.
    Pierwszy dym był za dwa dni bo dzwonie do sasiada czy nie mógłby zerknąc jak tam
    robota idzie. On mi mówi że rano gruntowali i zaczynają strukture na jeszcze mokry
    grunt kłaśc. Oczywiście telefon do nich zakazałem czegoś takiego.
    Pod koniec tygodnia pojechałem, robota zrobiona, nawet nienajgorzej wygląda. Jednak
    jak patrze na przybudówke to widze że styro nie dali tylko samą strukturę położyli.
    Wczesniej telefonbicznie ustalilismy że zamontuja nad przybudówka rynne i rure
    spustowa. rynny 2,5m rury tyle samo- ceny za to nie ustalalismy. Przychodzi do
    rozliczeniai liczą- struktura tyle i tyle(jak ustalalismy) założenie rynny 250zł(sama
    robocizna bo materiał na moje nazwisko na na Wz wzieli z lokalnej hurtowni gdyż tak
    ustaliłem;)). Jak mówie ze to troche drogo ale gość mówi że tyle ma byc juz. W sumie
    racja nie ustaliłem wczesniej moja strata podliczamy wszystko, ja odejmuje 1000zł.
    Pytaja za co- ja mówie za brak styro na przybudówce. Wtedy oni że to dobrze wygląda i
    tak ze styro 2 cm to bez sensu itp.
    Dziwnie jednak że zakupiony przeze mnie styropian, worek kleju i siatka znikneły.
    Myśleli że facet w garniturze to można go w jajo zrobić. Ja jednak w dłuższe dyskusje
    się nie wdawałem tylko mówie- albo robicie jak było ustyalone czyli styro siatka,
    klej struktura na przybudówce i wtedyu ja płace to co ustalone +250zł za rynne albo
    zostaje tak jak jest ale płacę 1000zł mniej.
    Zostałem z 1000zł w kieszeni bez styropianu na przybudówce a Panowie wielce obrażenie
    na mnie.
    Na budowie mojego domu kilka lat temu tez było wielkie zdziwienie jak puste worki po
    cemencie kazałem składac w jedno miejsce i liczyłem. Ale i tak jak przeliczyłem
    cegły zuzyte do murowania kominów i okolic wieńca to okazało się ze prawie jednej
    palety brakuje. Oczywiście szef ekipy przeprosił, stwierdził ze on o tym nic nie wie
    że to pewnie pracownicy ukradli ale kase potraciłem.
    Myślisz że kierbudowi za 3000zł na miesiąc nawet chciało by sie takie rzeczy
    sprawdzac?

  • 16. Data: 2012-07-20 17:19:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > ustalam z nim cene to on za tą cene robi tak jak byc powinno. jak
    > zrobi na odpieerdol to nawet połowy nie powinien dostać tylko ew

    Klienci sami sobie fundują dziadowstwo...

    ja mam jeden cennik i robię jak najlepiej. Jak ktoś chce taniochę to nie do
    mnie.

    Inwestor musi mieć świadomość co kupi za jakie pieniądze... jakoś jak idzie
    kupić chiński TV za 390 złotych to nie oczekuje bóg wie czego. A od taniego
    wykonawcy oczekuje cudów. To jest to samo.

    > My tu raczej o budownictwie prywatnym więc przetargi na nadzór to
    > inna bajka

    ale mechanizm ten sam.

> [...]
    > tylko do pieczatek a pilnowac trzeba samemu i byc na tyle odporny
    > aby wymusić na wykonawcy że ma robić tak jak inwestor chce a nie jak

    tja napewno kiki zatrudnił inspektorów do nadzoru, facet ściubu każdy
    grosz na wykonawcach a zatrudniłby inspektorów za kilka tysiecy :)

> [...]
    > pewnie pracownicy ukradli ale kase potraciłem.

    > Myślisz że kierbudowi za 3000zł na miesiąc nawet chciało by sie takie

    Jeśli zakładamy, że nikt nie jest uczciwy to nic nie ma sensu.

    lepiej położyć na wszystkim lagę.

  • 17. Data: 2012-07-21 00:05:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lipca 2012 17:19:45 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > Jeśli zakładamy, że nikt nie jest uczciwy to nic nie ma sensu.
    >
    > lepiej położyć na wszystkim lagę.

    Widzisz gdybym założył ze każdy jest uczciwy to bym tych cegieł nie liczył. gdyby
    wykonawcy widzieli że cegieł nie liczę to i pól cementu by mi zwinęli itd. I nagle
    okazałoby się ze 300tys wydane a dom nie wykończony.
    ojciec opowiadał jak budowali za komuny, dwa przypadki przytoczę:
    -ojciec pracował w transporcie- wiezie na budowę całego Stara+ przyczepa cegieł. Na
    budowie już wszystko zorganizowane: przyczepę rozładowują na ładunek na aucie maja
    tzw Żyda;)
    -wiezie na budowę pełne auto wełny szklanej wtedy to tak się chyba nazywało:
    budowlańcy stwierdzili że układanie wełny w taki upał to straszna praca bo gryzie
    itp, "Żyda" na watę nie ma, więc koparka kopie dół, welna do dołu i równają teren.
    Nie ma nadzoru to tak się dzieje.

  • 18. Data: 2012-07-21 02:55:12
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > lepiej położyć na wszystkim lagę.
    > "Żyda" na watę nie ma, więc koparka kopie dół, welna do dołu i równają
    > teren.
    > Nie ma nadzoru to tak się dzieje.

    Jak nawet pilnujesz to tylko pojedziesz coś załatwić i już czegoś nie
    zrobią.
    Ja sobie myślę, że takie podejście jest też celowe i złośliwe. Wynika po
    części z zazdrości i nienawiści do tych co im się lepiej powodzi.
    To trzeba zmienić mentalność ale w kilka pokoleń nie uda się.

  • 19. Data: 2012-07-21 14:24:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > straszna praca bo gryzie itp, "Żyda" na watę nie ma, więc koparka
    > kopie dół, welna do dołu i równają teren.

    czyli musi być nadzór...

    jak nie masz czasi sam nadzorować to musisz kogoś zatrudnić i mu zaufać, nie
    masz innego wyjścia.

  • 20. Data: 2012-07-21 14:30:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > po części z zazdrości i nienawiści do tych co im się lepiej powodzi.
    > To trzeba zmienić mentalność ale w kilka pokoleń nie uda się.

    wynika z tego kogo sie zatrudnia...

    jak firma zatrudnia przypadkowych ludzi za 6 zł/r-g to imho kradziez i
    robienie dziadostwa jest jakby oczywiste.

    z czegoś sobie muszą dorobić:/

    tylko ze to samo jest też wyżej, poczytaj o słynnej ostatnio firmie Amber
    Gold, jej założyciel wcześniej założył równie doskonały biznes który
    przekręcił klientów na milony, podejrzewam zę z tych milionów teraz otworzył
    nową firmę. Tylko ze teraz przekręcie większą ilość i na więcej kasy.

    masz panią szefowa w Zusie ktra juz 14 miesiecy kradnie nienależne jej
    chorobowe.

    To nei sa robole tylko ludzie wg ciebei na poziomie.