  • 1. Data: 2011-06-22 09:58:20
    Temat: jak zazbroić płytę z betonu?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Witam, czy ktoś mi może powiedzieć jak mam zazbroić taką betonową płytę
    jak na obrazku? Może ktoś ma coś podobnego w projekcie? Ekpia pewnie
    będzie miała swój pomysł, ale wolałbym sie na nich nie zdawać.

    Jest to płyta-schodek.. przed drzwiami wejściowymi Na niej coś jeszcze
    będzie, ale nie zdecydowałem co.. może mała kostka brukowa, może kostka
    betonowa, albo jakaś terakota.. tego jeszcze nie wiem.W każdym razie
    trzeba przyjąć odpowiednie obciążenie i wsparcie na tych 4 słupkach
    wymurowanych z betoników fundamentowych. Przewieszenie około 50cm licząc
    od osi słupka do krawędzi zew.

    http://goo.gl/uM3yW

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-06-22 11:34:07
    Temat: Re: jak zazbroić płytę z betonu?
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-22 11:58, Shaman pisze:
> [...]
    > trzeba przyjąć odpowiednie obciążenie i wsparcie na tych 4 słupkach
    > wymurowanych z betoników fundamentowych. Przewieszenie około 50cm licząc

    w skrócie:
    beleczki z 4 pretów i strzemion miedzy słupami (pewnie da sie je ukryc
    w grubości płyty) a potem to juz strop krzyzowo-zbrojony.... Wsporniki
    oczywiście zbroisz górą....
    Jaka wys tych słupków?
    jak na to bedziesz wchodził? (na poziomie gruntu??)

    michał

  • 3. Data: 2011-06-22 11:51:23
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-06-2011 o 13:34:07 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > oczywiście zbroisz górą....
    > Jaka wys tych słupków?
    > jak na to bedziesz wchodził? (na poziomie gruntu??)

    W skrócie to ja mniej więcej wiem.. chodzi mi o konkrety.. np. rozstawy i
    zagięcia prętów. Wiem, że coś takiego zbroi się krzyżowo, ale nie wiem co
    ile i jak zaginać. Przy narożach trzeba dać pręty pod kątem 45stopni.. ale
    tez nie znam szczegółów ani zasad jakimi się kierować

    Słupki są wysokie na około 2,3-2,5m - o wyboczenia raczej się nie martwię.

    Dokładniej to będzie wyglądało tak:
    http://goo.gl/8yn8Q

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-06-22 12:10:47
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-22 13:51, Shaman pisze:

> [...]
    > 45stopni.. ale tez nie znam szczegółów ani zasad jakimi się kierować
    >
    > Słupki są wysokie na około 2,3-2,5m - o wyboczenia raczej się nie martwię.

    Spoko - wyboczenie im nie grozi... ;)
    Pytałem bo
    1. czy to bedzie obciązone jeszcze biegiem schodów - czyli nie.
    2. bo pewnie wystarczą 2 belki w kierunku równoległym do skrzydła
    drzwiowego. (nie trzeba 'wieńczyć' jakoś szczególnie słupów.
    Az sie prosi to zabroić siatkami zgrzewanymi np. 8+8/10 cm czy jakąs
    podobna. Gorą cała powierzchnia - dołem bez wspornika ale nad słupami
    też. Nie przejmuj sie za bardzo tym zbrojeniem.....
    Betonujesz na gruncie? wtedy pod zbrojenia folia i tradycyjnie dystanse
    do zbrojenia.

    Michał

  • 5. Data: 2011-06-22 12:22:15
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-06-2011 o 14:10:47 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > podobna. Gorą cała powierzchnia - dołem bez wspornika ale nad słupami
    > też. Nie przejmuj sie za bardzo tym zbrojeniem.....

    A co powiesz na pomysł żeby kupić 2 gotowe beleczki stropowe i dodać do
    nich zgrzewaną siatkę?

    > Betonujesz na gruncie? wtedy pod zbrojenia folia i tradycyjnie dystanse
    > do zbrojenia.
    Tak, na gruncie... chociaż jak się zastanawiam to chyba nie jest do dobre
    rozwiązanie - bo w tym miejscu grunt będzie świeżo podsypany i nie da się
    go odpowiednio zagęścić (glina). Nie ma też chyba sensu przywozić pospóły
    bo pod spodem też glina i nic to może nie dać. Generalnie nie wiem jak to
    zrobić, żeby od razu wsparło sie na tych słupkach i nie było narazone w
    czasie wiązania na siadanie podłoża.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-06-22 12:51:28
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vxg8ndli4limig@sioux...
> [...]
    > spodem też glina i nic to może nie dać. Generalnie nie wiem jak to zrobić,
    > żeby od razu wsparło sie na tych słupkach i nie było narazone w czasie

    Ja będę podobne wejście do domu robił w przyszłym tygodniu. Ale nie na słupach
    tylko na zagęszczonym piachu pomieszanym z klińcem. Do tego 3-4 schodki.
    Wcześniej identycznie zrobiłem taras - 4 schodki i płyta 33m2.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-06-22 12:57:33
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-06-2011 o 14:51:28 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Ja będę podobne wejście do domu robił w przyszłym tygodniu. Ale nie na
    > słupach tylko na zagęszczonym piachu pomieszanym z klińcem. Do tego 3-4
    > schodki. Wcześniej identycznie zrobiłem taras - 4 schodki i płyta 33m2.

    Możesz jeszcze dodać kilka słów? Jaki grunt masz pod tym piachem z
    klińcem? Jaka gruba jest warstwa tego zagęszczenia? Jakie dajesz
    zbrojenie? Czy doświadczenie zdobyte podczas wykonywania tarasu coś Co
    podpowiada teraz - przed zrobieniem wejścia, coś będziesz zmieniał, robił
    inaczej?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-06-22 13:21:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote:
> [...]

    > doświadczenie zdobyte podczas wykonywania tarasu coś Co podpowiada teraz -
    > przed zrobieniem wejścia, coś będziesz zmieniał, robił inaczej?

    Pod tą podsypką jest praktycznie sam piach... Grunt u mnie jest piaszczysty,
    humusu 30cm, więc nie ma problemu by go zdjąć.
    W sumie do trawnika wyszło 4 stopnie po 13,5cm, ale pod trawnik mam nawiezione
    sporo ziemi. Wysokość tarasu od ławy fundamentowej do poziomu gotowej wylewki to
    ok. 105cm. Taras z piachu uformowała mi olbrzymia koparka 3 ruchami wielgachnej
    łyżki :)
    Potem wlałem w to parę m3 wody i zagęszczałem ciężką zagęszczarką. Stało to tak
    2 lata, w końcu przywiozłem kliniec 0-31.5 i wsypałem z 30cm. Boki obsypałem
    ziemią i na skarpie posiałem trawę. W zeszłym tygodniu obleciałem taras
    szalunkiem, wbiłem z 20 łat, zazbroiłem siatką o oczku 15x15 z drutu jaki wpadł
    w ręce (10 lub 8), przy podporach odgiąłem lekko w górę. Schody zazbroiłem tym
    samym drutem wzdłuż biegu, na 2m szerokości dałem z 10-14 drutów. Nie bawiłem
    się w 2 warstwy zbrojenia. Dół podkopałem z 40cm żeby zrobić stopę. Pod
    zbrojenie położyłem resztki folii spod wylewek i trochę budowlanej czarnej. Pod
    druty dałem dystanse 3,5cm (nie sprawdzają się, bo w piachu się zapadają). Beton
    B15 z dodatkiem uszczelniającym, zrobili trochę za rzadki, i parę taczek się
    polało pod schody. Beton do takiej wylewki powinien być gęstoplastyczny i
    powinno się go zawibrować. U mnie była zupa, bez wibrowania żadnych raków nie
    widać. Po wylaniu beton uformowałem w spadek 1%, wyrównałem samolotem na 4m
    łacie (cięzkie jak diabli) a gdy można już było na niego wejść - zatarłem
    styropianem. Gotowa wylewka ma ok. 16 (przód) do 18cm (tył). Schody w
    najcieńszym miejscu ok. 8-10cm.
    Jeśli chodzi o przód to głowa mnie już boli - schody mają otaczać podest z 3
    stron i będzie niezła rzeźba żeby to zaszalować :)
    I na przód prawdopodobnie dam maty grzewcze, ale to już na beton.

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2011-06-22 13:31:04
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-06-2011 o 15:21:10 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Pod tą podsypką jest praktycznie sam piach... Grunt u mnie jest
    > piaszczysty, humusu 30cm, więc nie ma problemu by go zdjąć.
    [ciach]

    uuu.. no to masz zupełnie inną sytuację - u mnie sama glina - nie ma co
    porównywać
    --
    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-06-22 16:05:52
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:
    > Witam, czy ktoś mi może powiedzieć jak mam zazbroić taką betonową płytę
    > jak na obrazku?

    Nie wiem czy o to Ci chodzi, ale ja mam zazbrojoną tak:
    https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
    j#5621075448151437858
    pozdr
    Robert G