  • 1. Data: 2009-11-17 17:22:59
    Temat: jaka grusza
    Od: <d...@o...pl>

    Dołek już wykopany,ale wciąż nie mogę zdecydować się na odmianę.Chciałabym
    zeby była smaczna i długo się przechowywała (chociaż do lutego).
    Doradźcie proszę bo czasu na sadzenie coraz mniej
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-17 19:55:18
    Temat: Re: jaka grusza
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    d...@o...pl pisze:
> [...]
    > zeby była smaczna i długo się przechowywała (chociaż do lutego).
    > Doradźcie proszę bo czasu na sadzenie coraz mniej

    Konferencja, a potem długo, długo nic..

  • 3. Data: 2009-11-17 21:11:51
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Krzysztof Wilk pisze:

    > Konferencja, a potem długo, długo nic..

    Są tak smaczne, że zje szybko a potem długo, długo nic.
    Czyli należy posadzić więcej niż 1 drzewko.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 4. Data: 2009-11-18 09:09:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w > Są tak
    smaczne, że zje szybko a potem długo, długo nic.
    > Czyli należy posadzić więcej niż 1 drzewko.

    A nie za późno na sadzenie?
    Tez planuje posadzic grusze i nie wiem czy teraz czy na wiosne lepiej.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-11-18 10:30:46
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "kris" wrote ...

    > A nie za późno na sadzenie?

    Nie.

    > Tez planuje posadzic grusze i nie wiem czy teraz czy na wiosne
    lepiej.

    Sadź i nie wnikaj! A kiedy lepiej to tak naprawdę nikt nie wie,
    łatwiej jest napisać kiedy wygodniej.
    O, posadź kilka teraz i potem kilka sztuk na wiosnę, a za kilka lat
    napiszesz nam kiedy było lepiej i dla których!
    Dyskusje na temat "lepszości" terminów wiosennych i jesiennych
    przypomina dyskusję o wyższości świąt ... jedne i drugie są dobre! :)
    A.

  • 6. Data: 2009-11-19 21:33:16
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> napisał w wiadomości
    > "kris" wrote ...
    >>
    > Dyskusje na temat "lepszości" terminów wiosennych i jesiennych
    > przypomina dyskusję o wyższości świąt ... jedne i drugie są dobre! :)

    Hejka. Dyskutować rzeczywiście nie ma o czym. Wiadomo, że lepszy jest
    termin późnojesienny. Powód jest prosty. Jesienią rosną same korzenie a na
    wiosnę góra i dół. Jest to istotne bowiem włośniki przecież zostają oberwane
    podczas wyrywania sadzonki w szkółce.
    Termin nie ma znaczenia wtedy gdy mamy roślinę wyprodukowaną w
    pojemniku. :-)
    Pozdrawiam restytucyjnie Ja...cki
    PS Czyli zbierając się do kupy po awarii i naprawie kompa oraz
    zainstalowaniu nowego programu. :-)

    4613 (20091116) __________

  • 7. Data: 2009-11-19 21:46:07
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 22:33:16 +0100, Dirko napisał(a):

    > Jesienią rosną same korzenie a na
    > wiosnę góra i dół. Jest to istotne bowiem włośniki przecież zostają oberwane
    > podczas wyrywania sadzonki w szkółce.

    Bardzo ciekawe, jak te "same korzenie" jesienią rosną - z czego czerpią
    składniki do wzrostu, skoro włośniki oberwane, a liści, więc fotosyntezy,
    jesienią ani dudu...
    --

    Ikselka.

  • 8. Data: 2009-11-19 22:41:04
    Od: "piotrh" <p...@t...pl>

    > Bardzo ciekawe, jak te "same korzenie" jesienią rosną - z czego czerpią
    > składniki do wzrostu, skoro włośniki oberwane, a liści, więc fotosyntezy,
    > jesienią ani dudu...

    O! Rotflu Miłosierny!
    :D

  • 9. Data: 2009-11-19 23:07:47
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 23:41:04 +0100, piotrh napisał(a):

    > O! Rotflu Miłosierny!
    > :D

    Dlaczego? Uszkodzone korzenie, bez włosników, rozrastają się o tej porze
    tak same z siebie? A skomplikowane substancje organiczne (nie wodę i sole!)
    do budowy nowych komórek (cukry proste i celulozę) skąd biorą - tak wprost
    ciągną z ziemi i czym w bezlistnej roślinie? czary jakieś czy co?
    :->

    "Fotosynteza jest procesem anabolicznym, czyli z prostych substancji
    pobranych z otoczenia pod wpływem energii..."

    ...słonecznej w liściach...//p.a.

    "... syntetyzowane są złożone substancje organiczne (głównie cukry).
    Energią niezbędną do zainicjowania procesu jest asymilowane światło
    słoneczne, natomiast podstawowym produktem jest glukoza, która później
    przetwarzana jest na dalsze produkty."

    ...czyli m.in. na celulozę (błonnik) na ściany komórkowe i na skrobię lub
    białko do ich wypełnienia np... itp. //p.a.

    Oczywiście mówiąc o syntezie cukrów podczas fotosyntezy mówimy tu o fazie
    ciemnej... //p.a.

    "W tej fazie syntezy zachodzą reakcje nie związane bezpośrednio ze
    światłem. Dwutlenek
    węgla jest redukowany przy udziale wytworzonych w fazie jasnej fotosyntezy
    cząsteczek
    ATP i NADPH. Wiązanie CO2 prowadzi do syntezy cukrów."

    ...co nie obędzie się tak czy tak bez żywych, przewaznie zielonych liści. A
    korzenie, jak każda inna ŻYWA tkanka w roślinie, wymagają do rozrastania
    się budulca i subst. zapasowych też, oczywiście same służąc równocześnie
    dostarczaniem roślinie subst. prostych - wody i subst. mineralnych.

    Więc może uścislisz powód swojego ROTFLa?

    --

    Ikselka.

  • 10. Data: 2009-11-20 06:52:29
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

> [...]
    > się budulca i subst. zapasowych też, oczywiście same służąc równocześnie
    > dostarczaniem roślinie subst. prostych - wody i subst. mineralnych.

    Roślinki o tym nie wiedzą a mimo to, te z gołym korzeniem
    przesadzane jesienią przyjmują się lepiej.

    Pozdrawiam praktycznie
    skryba