  • 31. Data: 2009-11-22 14:49:14
    Temat: Re: jaka grusza
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message
    news:1j21r711ltgka$.1gb1enyz93jfx$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > tabuny nornic/myszy chętnych do schroniena się tam przed zimą, a korzenie
    > staną się dla nich wtedy restauracją na te cieżkie czasy... no, a
    > późniejsze okrycie raczej wiele nie zabezpieczy, kiedy ziemia już
    > wyziśbiona lub wręcz zamarzła. Styropian i liście izolują tylko OD GÓRY,
    > podczas gdy bokiem i od spodu ciepło ucieka w zmarzniętą glebę bez
    > przeszkód. Dlatego nie uważam kopczykowania ani okywania bryly korzeniowej
    > za skuteczne na lekkich glebach albo i w ogóle - w klimacie Polski, z
    > wyjątkiem regionów, gdzie głęb. przemarzania jest mała.

    Dlatego najlepiej użyć siatek chroniacych przed nornicami i zastosować
    pułapki umieszczone przy tych siatkach. Inną ochroną jest wata szklana
    ułożona wokół korzeni i pnia.

  • 32. Data: 2009-11-22 14:54:48
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Nov 2009 15:49:14 +0100, Prawusek napisał(a):

    > Dlatego najlepiej użyć siatek chroniacych przed nornicami i zastosować
    > pułapki umieszczone przy tych siatkach.

    Aha, rozumiem, że siatka ze wszystkich stron (spód, boki i góra) bryły
    korzeniowej?
    Daj spokój, jak się nie ma co robić, to można, można...

    > Inną ochroną jest wata szklana
    > ułożona wokół korzeni i pnia.

    Nornice to się raczej podziemnymi korytarzami poruszają, rzadko po
    wierzchu...

    --

    Ikselka.

  • 33. Data: 2009-11-22 15:37:16
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Daj spokój, jak się nie ma co robić, to można, można...

    > Nornice to się raczej podziemnymi korytarzami poruszają, rzadko po

    I w te liście... I pomiędzy te korzenie...

  • 34. Data: 2009-11-27 08:54:19
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Przekupa. Nie rozpatrujemy tutaj szczególnych przypadków Szkieletczyzny i
    > Mazewsza...

    Ej ty, odstosunkuj się od mojej ukochanej Szkieletczyzny :)))

    MS