  • 11. Data: 2011-11-12 15:02:39
    Temat: Re: jaka pompe ciepla byscie wybrali?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:6ef58d57-cd1d-4405-8aaf-23a6fa128909@u28g2000yq
    b.googlegroups.com...

    > Nie masz racji - akurat ostrzegam mocno przez vikersonnem bo moj
    > sasiad prawie sie na nia dal nabrac i nie dalej jak pare dni temu
    > robilem mu dokladny research w internecie co to jest - stad tak wale
    > linkami bo mam to wszystko zapisane :-)

    Dla tego napisalem, ze gdyby nie lata grupowej znajomosci. Jakby ktos nowy
    wypalil tu z takim tekstem to bylby spamer.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2011-11-12 15:13:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Lis, 16:02, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Dla tego napisalem, ze gdyby nie lata grupowej znajomosci. Jakby ktos nowy
    > wypalil tu z takim tekstem to bylby spamer.

    Moze, moze ;) Pozatym vikersonn odrazu kojarzy mi sie z ecoway, a
    ecoway od dawna nie kojarzy mi sie zbyt pozytywnie glownie przez te
    fikcyjne dotacje jakie rzekomo ludziom proponowali. Czytam wszystko w
    sieci od paru lat odnosnie pomp ciepla i swego czasu bylo o nich
    bardzo glosno. Zreszta wejdz sobie na strone vikersonna, zobacz
    katalog i zobacz jakie to jest dopiero marketingowe chamstwo! Na
    kazdej stronie flaga Norwegii, domek w Norwegii, barwy Norwegii, mowa
    o Norwegii, nawet pompe nazwali BJORN, a z Norwegia ta firma nie ma
    kompletnie nic wspolnego. Moge sie jedynie mylic co do tej
    chinszczyzny, bo zapewniaja ze calosc jest produkowana w Europie
    (czyli pewnie w Polsce ;)

    Pozostaje zal, ze firma ktora ma taki potencjal marketingowy i byc
    moze wcale nie najgorszy produkt (nie znam go, w sieci nie ma opinii o
    ich pompach) tak sie swojej narodowosci wyrzeka :( Przez te fikcyjne
    dotacje i rozne drobne klamstewka u mnie jest niestety skreslona.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-11-12 19:13:26
    Temat: Re: jaką pompę ciepła byście wybrali?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 11 Lis, 17:05, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:
    > ogrzewaniem podłogowym + garaż 30m2, ale garaż to chyba tylko ciepłe
    > powietrze z rekuperatora dostanie.. sam jeszcze nie wiem.

    Takich jaj nie rób bo cię grzyb zeżre ;)

    > Chałupa jest nowa, się buduje. Keramzyt plus styro 20cm na ścianach i
    > dobre okna w warstwie ocieplenia. Wszystko posadzone na płycie
    > fundamentowej z izolacją styro 20cm również pod spodem.

    Płytę robiłeś gospodarczo czy jakaś firma?

    > aaa i pc raczej z funkcją chłodzenia.. tylko czy warto chłodzić pompą
    > mając możliwość schłodzenia powietrza rekuperatorem?

    Ja bym stawiał na reku+porządne gwc, ale jeden osobnik na forum
    muratora ma wymiennik ciepła podpięty pod podłogówkę i jakoś przełącza
    w lecie na pompowanie samego glikolu bez pracy pompy, czyli wpuszcza w
    podłogówkę te +7 dajmy na to. Może to jest też pomysł, nie wydaje się
    drogi.

    Z producentów pomp warty pomacania jest też

    http://hubomag.pl/

    Parę lat temu na elektrodzie zaczął się wątek o pompach i tam osobnik
    który prowadzi tę firmę dość mocno się udzielał, warto poczytać imho,
    paru ludków na podstawie tego wątku kleciło własne pompy:

    Pzdr.
    L.

  • 14. Data: 2011-11-12 19:15:36
    Od: MBargieła <m...@p...onet.pl>

    > Tylko po co się tak bawić, rekuperator będzie miał wymiennik powietrza
    > gruntowy.

    Myśmy to liczyli. Gruntowy wymiennik nie opłaca się w żadną stronę.

    Decyzja padła na reku z wymiennikiem krzyżowym i PC z opcją cool.

    Generalnie każdy chwali PC skandynawskie.

    Co do PC z zasobnikiem to panuje opinia, że żywotność zasobnika jest
    znacząco niższa od żywotności samej PC, więc jeśli tylko jest miejsce na
    postawienie 2 urżądzeń, to może warto przemyśleć tą opcję.

    Gosia

  • 15. Data: 2011-11-12 19:19:44
    Od: MBargieła <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 11 Lis, 17:05, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:
    > ogrzewaniem podłogowym + garaż 30m2, ale garaż to chyba tylko ciepłe
    > powietrze z rekuperatora dostanie.. sam jeszcze nie wiem.

    Takich jaj nie rób bo cię grzyb zeżre ;)

    W piwnicy wystarczy kaloryfer na niskim parametrze jako oddzielny obieg poza
    obiegiem(gami) podłogówki i po problemie.
    Gosia

  • 16. Data: 2011-11-12 19:50:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    >w lecie na pompowanie samego glikolu bez pracy pompy, czyli wpuszcza w
    >podłogówkę te +7 dajmy na to. Może to jest też pomysł, nie wydaje się

    Osobiscie nie zdecydowalbym sie na chlodzenie podlogi nawet latem.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2011-11-12 20:44:58
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 11 Nov 2011 17:05:39 +0100, PiWa napisał(a):

    Witam,

    > dobre okna w warstwie ocieplenia.

    Używałeś do takiego montażu specjalnych kotw i podpórek czy kombinowałeś
    coś własnym pomysłem? Ile Cię (w przeliczeniu na okno) mniej więcej taki
    montaż wyniósł?

    scruffty

  • 18. Data: 2011-11-12 20:45:59
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-12 20:13, Lisciasty pisze:

    > Takich jaj nie rób bo cię grzyb zeżre ;)

    Też o tym myślałem.

    > Płytę robiłeś gospodarczo czy jakaś firma?

    Firma Megatherm - generalnie żadna filozofia, teraz projekt i bym sam
    taką zrobił. Mądry jednak jestem po spędzeniu z robotnikami 5 dni na
    budowie :)

> [...]
    > w lecie na pompowanie samego glikolu bez pracy pompy, czyli wpuszcza w
    > podłogówkę te +7 dajmy na to. Może to jest też pomysł, nie wydaje się

    No właśnie co lepsze pompy potrafią śmigać w obie strony. Ta co
    podawałem w wątku grzeje albo chłodzi, wedle woli. Ja mam studnię
    głębinówkę i wodę +8 stopni na 30 metrach. Odwierty pójdą dwa razy
    głębiej więc może być tylko jeszcze bardziej stabilnie. Dodatkowo można
    na nią założyć moduł obsługujący powietrze i poprzez niego zasilić
    rekuperator.

    --
    PW

  • 19. Data: 2011-11-12 21:39:55
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "PiWa" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Firma Megatherm - generalnie żadna filozofia, teraz projekt i bym sam taką
    > zrobił. Mądry jednak jestem po spędzeniu z robotnikami 5 dni na budowie :)

    no własnie, to ty szukałes kogos od plyty w okolicach wrocka -foty dawaj, my
    tą płytę chetnie zobaczymy :)

    b.

  • 20. Data: 2011-11-12 23:10:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Lis, 21:45, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:

    > No właśnie co lepsze pompy potrafią śmigać w obie strony. Ta co
    > podawałem w wątku grzeje albo chłodzi, wedle woli. Ja mam studnię

    Teraz pomysl co sie bedzie dzialo w podlodze jak ta bedzie miala
    temperature 8stC, a wpuscisz w nia letnie wilgotne powietrze o
    temperaturze +20-25stC ? Punkt rosy, skraplanie wody, wilgoc,
    grzybek, a do tego strasznie nieprzyjemne uczucie "zimnych nog".
    Dokladnie odwrotnosc tego na czym opiera sie zaleta ogrzewania
    podlogowego w zimie (cieple nogi = uczucie komfortu). Ja tego nie
    kupuje! Zeby wpuszczac na podlogi wode o temperaturze dolnego zrodla
    wystarczy pare zaworow, wymiennik ciepla i pompka - pareset pln. Ale
    to moim zdaniem glupi pomysl. Trzeba dodatkowo zainwestowac w czujki
    wilgotnosci, temperatur i oprogramowac to tak zeby nigdy nie wystapil
    punkt rosy. A to trudne. I ryzykowne. Moim zdaniem nie warto. W tak
    dobrze izolowanym domu nie trzeba nic wiecej niz najwyzej "powietrzne"
    chlodzenie w postaci GWC.
    pozdr.

    --
    Adam