  • 11. Data: 2009-07-11 09:52:27
    Temat: Re: jaka wełna
    Od: kipi <s...@g...com>

    wiadomościnews:4a5834c7$1@news.home.net.pl...

    > Ursa;)

    A dlaczego akurat wełna ??
    Wybierz izolacje w płytach z pianki PIR. Materiał jest nienasiąkliwy
    ( nie traci właściwości termoizolacyjnych, gdy dostanie się do niego
    woda), ma prawie dwukrotnie lepszy współczynnik lambda w porównainiu z
    wełną ( przy tej samej grubości izolacji uzyskujesz znacznie lepszy
    współczynnik U), jest łatwy i przyjemny w montażu (PIR jest lekki jak
    piórko i nie posiada włókien jak wełna)

  • 12. Data: 2009-07-11 10:03:48
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "kipi" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]

    Wybierz izolacje w płytach z pianki PIR. Materiał jest nienasiąkliwy
    ( nie traci właściwości termoizolacyjnych, gdy dostanie się do niego

    Jedno przeczy drugiemu. Nasiąkliwy czy nienasiąkliwy? :)
    To material otwarty dyfuzyjnie czy jak bo nie łapie?

  • 13. Data: 2009-07-11 18:53:43
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Jedno przeczy drugiemu. Nasiąkliwy czy nienasiąkliwy? :)
    > To material otwarty dyfuzyjnie czy jak bo nie łapie?

    Pewnie jak pliastkowe wiador.. samo nie nasiaka, ale mozna w nim zgromadzić
    wodę...
    BTW ten PIR to do fundamentów sie uzywa więc coś z tą woda jest a i U ma
    podobno 2x lepsze.
    Tylko jakoś niespecjalnie popularny, pewnie drogi czy co?

    --
    Mariusz

  • 14. Data: 2009-07-11 19:12:52
    Od: kipi <s...@g...com>

    On 11 Lip, 20:53, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:

> [...]
    > podobno 2x lepsze.
    > Tylko jakoś niespecjalnie popularny, pewnie drogi czy co?

    PIR jest materialem paroszczelnym, o niewielkiej nasiąkliwości (ok.
    4%). Struktura zamkniętych komórek powoduje, ze ma znakomitą
    wytrzymałość na ściskanie 15ton/m2. Lambda na poziomie 0,022-0,024.
    Niepopularny - pewnie tak, bo jest to nowy materiał ( w tej chwili w
    Polsce nie ma materiału na rynku o lepszej lambdzie)
    A czy drogi ? - to zależy do czego porównać. W Polsce jest już
    produkowany !!
    Pozdrawiam
    Kipi