  • 31. Data: 2009-09-01 13:03:15
    Temat: Re: jaka zmywarka, na co zwracać uwagę
    Od: Theli <p...@w...pl>

    danek7 pisze:

    > teraz kupiłbym 60 cm :-) dlatego, że
    > po prostu wchodzi więcej kompletów naczyń. obecnie mieścimy się w 45
    > (rodzina 2+1) ale trzeba nagimnastykować się z układaniem.
    > BTW przy zmywarce dobrze kupować standardowe naczynia: kubki w których
    > spodzie nie zbiera się woda, pokrywki z małymi uchwytami, sztućce z
    > wąskimi rączkami żeby zmieściły się w koszyczku.
    > Nie używam zmywarki do mycia garów, nie wiem dlaczego ludzie myją gary
    > w zmywarkach.

    Bo do tego sluzy zmywarka?

    > Zmywarka służy do mycia naczyń i sztućców.

    A szklanki mozna?

    > Wolę włożyć 6
    > talerzy niż jeden garnek.

    Zeby zapelnic 60-ke samymi talerzami, musielibysmy zmywac raz w
    tygodniu. Wole juz dopchac garnkami.

    > Garnki emaliowane w zmywarce matowieją, na patelniach szybciej niszczy
    > się powłoka teflonowa.

    Sa jeszcze inne garnki poza emaliowanymi, naczynia zarodoporne itp.

    > moim zdaniem jeśli zmywarka to 60-tka (nawet kosztem mniejszej szafki
    > obok) i tylko do mycia naczyń a nie garów.

    A gary to nie naczynia?

    th

    --
    http://nitkowo.bloog.pl/

  • 32. Data: 2009-09-01 13:10:44
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    danek7 pisze:

> [...]
    > talerzy niż jeden garnek.
    > Garnki emaliowane w zmywarce matowieją, na patelniach szybciej niszczy

    Hehe, jedna taka z niusów nie używa zmywarki do mycia czegokolwiek, soki
    przechowuje i też nie wie, dlaczego ludzie używają zmywarki zgodnie z
    przeznaczeniem. :-)))

    Pralka jest do prania (niczego w ręku nie piorę), zmywarka do zmywania
    (tylko to, co z aluminium, myję ręcznie). Owszem, można wywodzić, że
    ciuchy prane ręcznie mniej się niszczą, naczynia, patelnie i emalia
    zmywana ręcznie takoż. Ale po to kupuję sprzęt DO UŁATWIANIA sobie
    życia, żeby z niego korzystać. I choć czasem po tych sprzętach
    poprawiam, to jednak pralka dopiera, a zmywarka domywa lepiej ode mnie.
    I mruczą z zadowolenia podczas. W przeciwieństwie. ;-)

    BTW, nie zauważyłam dotąd żadnych zniszczeń teflonu spowodowanego
    zmywarką. A patelnie zmywam (w kategorii garów) najczęściej.

    D.

  • 33. Data: 2009-09-01 13:28:29
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

    W Usenecie krys <k...@p...onet.pl> tak oto plecie:

    > O właśnie. Rezygnować z szafki z szufladami dla 15 centymetrów też mi się
    > nie uśmiecha.

    No mogłam jeszcze zrezygnować z lodówki albo blatu roboczego.

    > Ale deska sedesowa to juz przesada;-). No ale nie po to kupuje się
    > zmywarkę, żeby gary szorować ręcznie, IMHO.

    Za te domyte cudownie bez wcześniejszego namaczania gary pokochałam
    zmywarkę. Bo talerze to można szybko i pod kranem. Za to doszorować gar do
    zapiekania albo inne żaroodporne szkło po zapiekance - katorga!

    Qra

  • 34. Data: 2009-09-01 13:53:25
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    danek7 pisze:

    > Nie używam zmywarki do mycia garów, nie wiem dlaczego ludzie myją gary
    > w zmywarkach.

    Dlatego, dlaczego piorą ubrania w pralkach.

    > moim zdaniem jeśli zmywarka to 60-tka (nawet kosztem mniejszej szafki
    > obok) i tylko do mycia naczyń a nie garów.

    A gar to nie naczynie?
    --
    B.

  • 35. Data: 2009-09-01 13:56:42
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Qrczak pisze:

    > Nie myję tylko drewnianych desek i łopatek

    Deski świetnie się myją, choć niektóre lekko się wyginają, ale to mi nie
    szkodzi. Inne nie. Łopatki i drewniane łyżki bardzo lubią być myte w
    zmywarce. Spróbuj :)
    --
    B.

  • 36. Data: 2009-09-01 14:07:01
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Qrczak wrote:

    > No mogłam jeszcze zrezygnować z lodówki albo blatu roboczego.

    Blatu to mi akurat nie ubędzie, zmywarka i tak pojdzie pod niego;-). Ale
    lodówki w drzwiach przecież nie postawię. Mam dużą kuchnię, tylko pierońsko
    nieustawną.

    > Za te domyte cudownie bez wcześniejszego namaczania gary pokochałam
    > zmywarkę. Bo talerze to można szybko i pod kranem.

    Też chyba za to pokocham. Chociaż po wymianie piecyka do ciepłej wody, to mi
    motywacja mocno spadła ;-).
    Justyna

  • 37. Data: 2009-09-01 17:28:40
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

    W Usenecie krys <k...@p...onet.pl> tak oto plecie:

    > Podziel się doświadczeniem, bo widzę, że masz 45. Duże te gary wchodzą?
    > (takie o srednicy 28cm np.?) Bo ja niestety mam zapędy do gotowania w
    > przemysłowych garach, ale zmywarka 60. za dużo zamieszania zrobiłaby w
    > kuchni, i nie wiem, czy warto iść na kompromis z 45?

    Sprawdziłam.
    Garnek 26 cm (taki mam najszerszy) wchodzi z zapasem. Pod niego, jak nie
    jest bardzo ufafluniony, wkładam mniejszy albo jakieś miseczki (ktoś taki
    patent tu na grupie podał). Mniejsze garnki: 22 i 20 cm można ułożyć koło
    siebie, drugi nie płasko, zachodzi na pierwszy, też się znakomicie myje. W
    wolne miejsca spokojnie da się upakować pokrywki czy jakieś wysokie
    szklanki. Moja zmywarka ma możliwość złożenia tylnego rzędu drutów w dolnej
    części, chyba większość zmywarek 45 takie udogodnienie posiada. No i zawsze
    można wyjąć pojemnik na sztućce.
    Mniejsze garnki też dobrze umiejscawiają się na górnej półce, dwa wchodzą
    bez żadnego problemu i zostaje miejsce na szklanki i inny drobiazg.
    W zasadzie to nie moja zmywarka nie myje tylko blachy z kuchni, bo nigdy mi
    się nie chce wyciągać do tego procederu górnej półki, a poziomo nie mieści
    się.

    Qra

  • 38. Data: 2009-09-01 17:30:17
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

    W Usenecie Bbjk <b...@q...pl> tak oto plecie:

    > Deski świetnie się myją, choć niektóre lekko się wyginają, ale to mi nie
    > szkodzi. Inne nie. Łopatki i drewniane łyżki bardzo lubią być myte w
    > zmywarce. Spróbuj :)

    Zaryzykuję i spróbuję. Najwyżej z łopatki zrobi się łyżka drewniana (ona już
    zresztą na skutek ciągłego używania i moczenia w różnych sosach sama z
    siebie się lekko wygięła.

    Qra

  • 39. Data: 2009-09-01 17:34:09
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Qrczak wrote:

    > Sprawdziłam.

    Dzięki. Wygląda na to, że chociaż 60. byłaby lepsza, to i 45. jak musi, to
    wystarczy.
    Justyna

  • 40. Data: 2009-09-01 17:35:57
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Sep 2009 05:24:22 -0700 (PDT), danek7 napisał(a):

> [...]
    >
    > moim zdaniem jeśli zmywarka to 60-tka (nawet kosztem mniejszej szafki
    > obok) i tylko do mycia naczyń a nie garów.

    Dokładnie.
    --

    Ikselka.