  • 1. Data: 2012-07-31 14:38:30
    Temat: jaki alarm do piwnicy w bloku (prosty tani skuteczny)
    Od: " shaman" <s...@g...pl>

    cześć,

    Po 10 latach zamieszkiwania w wieżowcu wreszcie trafiło na moją piwnicę. Nie
    wdając się w szczegóły - chciałbym zamontować jakiś środek zaradczy,
    utrudniający, odstraszający. Czy jest na rynku jakiś gotowy prosty wyjec, który
    ma opóźnienie w uzbrajaniu/rozbrajaniu i da się gdzieś skryć aby utrudnić jego
    unieszkodliwienie?

    Nie chciałbym wydać więcej niż 100PLN

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2012-07-31 16:01:20
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > Nie chciałbym wydać więcej niż 100PLN

    Mozna kombinowac ze starym alarmem z demontazu (np analgowa centralka z ukrytym
    przelacznikiem), mozna polaczyc z radiowym dzwonkiem do drzwi, zadzwoni jak
    kontaktoron od drzwi zerwie polaczenie. Zasilanie z akumulatora zelowego, jakis
    przekaznik czy tranzystor by odwrocic dzialanie kontaktronu albo jakis
    kontaktron NO (normalnie otwarty). W kazdym wypadku warto dodac w srodku wyjec
    aby ogluszyc ***yna. Rozbrajanie najlatwiej wbijaniem kijka w jakis otworek czy
    przykladanie magnesu w tajne miejsce, starczy. Zalezy jaki blok bo dzwonek do
    drzwi ma okreslony zasieg ;)

  • 3. Data: 2012-07-31 16:44:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    shaman pisze tak:

    > Nie chciałbym wydać więcej niż 100PLN

    http://moto.allegro.pl/alarm-samochodowy-steeli-men-
    autoalarm-czujnik-i2526807989.html

    :)

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2012-08-01 09:57:51
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-07-31 14:38, shaman pisze:
> [...]
    > ma opóźnienie w uzbrajaniu/rozbrajaniu i da się gdzieś skryć aby utrudnić jego

    Jeśli to ma tylko wyć, to być może wystarczy tylko taki alarm torebkowy?

    http://www.swistak.pl/a2246804,ALARM-OSOBISTY.html#z
    djecia

    Bawiłem się kiedyś czymś takim, wyje tak niemiłosiernie głośno, że aż
    wbija się w trzewia :)

    Wystarczyłoby to tylko jakoś odpowiednio zamontować i zaczepiać tę
    pętelkę po wyjściu z piwnicy w jakimś niewidocznym miejscu o drzwi (np.
    o gwoździa wbitego od góry).

    Podejrzewam, że sam dźwięk odstraszy złodziei...

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2012-08-01 10:04:33
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-08-01 09:57, wolim pisze:

> [...]
    > o gwoździa wbitego od góry).
    >
    > Podejrzewam, że sam dźwięk odstraszy złodziei...

    Lub np. to http://tinyurl.com/bqcddeo
    Są jeszcze sterowane z pilota.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2012-08-01 21:05:02
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Użytkownik " shaman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > który
    > ma opóźnienie w uzbrajaniu/rozbrajaniu i da się gdzieś skryć aby utrudnić

    Opcja 1) Przekaźnik bistabilny, zasilacz 12V/2A, czujka ruchu, sygnalizator,
    trochę kabla dowolnego, wyłącznik. Sygnalizator w zamkniętym pomieszczeniu
    to masakra. Można go nieco wytłumić np. silikonem :) Działa
    Opcja 2) Czujka kurtynowa z wbudowanym sygnalizatorem, zasilacz 12V/1A,
    wyłącznik

    > Nie chciałbym wydać więcej niż 100PLN

    Trudno będzie na nowych częściach.