  • 1. Data: 2009-07-15 11:11:50
    Temat: jaki koszt zaprawy cementowej M10
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam,

    Ciągle uszczegóławiam kosztorys. Potrzebuję oszacować koszt 1m3 zaprawy
    cementowej M10. Ktoś wie może? Ja nawet nie wiem czy obecnie ekipy kręcą
    taką zaprawę w betoniarce z sobie tylko wiadomych proporcji cementu,
    wapna i piasku czy może mieszają kupny gotowy proszek z wodą?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-07-15 11:55:21
    Temat: Re: jaki koszt zaprawy cementowej M10
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 15 Lip, 13:11, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Ciągle uszczegóławiam kosztorys. Potrzebuję oszacować koszt 1m3 zaprawy
    > cementowej M10. Ktoś wie może?
    Ok. 8zł brutto worek 25kg.

    >Ja nawet nie wiem czy obecnie ekipy kręcą
    > taką zaprawę w betoniarce z sobie tylko wiadomych proporcji cementu,
    > wapna i piasku
    No jeszcze plastyfikator lub wapno....
    ;-)

    Tak jest najtaniej. Piasek to głównie koszt transportu. Jak jest dużo
    do murowania to lepiej samemu "kręcić zaprawę".

    >czy może mieszają kupny gotowy proszek z wodą?

    Tylko jak jest mało do murowania. Np. mały ozdobny mureczek w
    salonie .... Albo gdy ktoś jednoosobowo muruje (i to wolno bardzo), bo
    by się nie wyrabiał (zaprawa by mu w betoniarce zastygła).
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-07-15 11:57:49
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    shaman pisze:
> [...]
    > taką zaprawę w betoniarce z sobie tylko wiadomych proporcji cementu,
    > wapna i piasku czy może mieszają kupny gotowy proszek z wodą?

    Uwzględniając koszt robocizny i betoniarki 190zł/m3

  • 4. Data: 2009-07-15 12:00:53
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    shaman pisze:
> [...]
    > taką zaprawę w betoniarce z sobie tylko wiadomych proporcji cementu,
    > wapna i piasku czy może mieszają kupny gotowy proszek z wodą?

    Z dalszego guglowania wychodzi mi, że gotowa zaprawa w worku jest dobra
    jak się muruje ściankę w kuchni - przy budowie domku można by
    zbankrutować :)

    Cena kręconej zaprawy m10 wydaje się być taka:
    proporcje dla 1m3:

    cement 247 kg 450,00 zł/t -> 111 zł
    wapno 57 kg 448,00 zł/t -> 26 zł
    piasek 1520 kg 40,00 zł/t -> 61 zł