  • 11. Data: 2014-04-14 14:24:25
    Temat: Re: jaki profil zamkniety na markize?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    news:2de8c94e-0122-4aad-8690-fa97abb36b56@googlegrou
    ps.com...
    >eeeeeeennn.. wuala: http://szyna.civ.pl/projekt.png

    aby nie powtarzac problemu z otworem i tuleją, zamiast tego wspawaj po
    prostu płaskownik o szerokosci tego uchwytu i tak z centymetr grubosci. Bez
    zadnego kombinowania, czołowy spaw i tyle.

    b.

  • 12. Data: 2014-04-14 14:27:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 14:24:25 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > aby nie powtarzac problemu z otworem i tuleją, zamiast tego wspawaj po
    > prostu płaskownik o szerokosci tego uchwytu i tak z centymetr grubosci. Bez
    > zadnego kombinowania, czołowy spaw i tyle.
    Kątownik będzie pewniejszy

  • 13. Data: 2014-04-14 14:31:16
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > prostu płaskownik o szerokosci tego uchwytu i tak z centymetr grubosci. Bez
    > zadnego kombinowania, czołowy spaw i tyle.

    Po srodku - to rzeczywiscie byloby duzo prostsze ale po bokach przez te
    otwory beda przechodzily szpile az do muru. Nie wiem kurde - strasza mnie
    ci montazysci zebym to na tych szesciu srubach zamontowal na wzmocnionych
    szpilkach i na kotwach chemicznych do slupow. Dla mnie to na tych
    samych czterech (przez profil glowny) by wystarczylo ale nigdy markizy
    nie mialem a taki zagiel 12m2 przy wietrze pewnie potrafi cos niecos
    wyrwac wiec walne to dla swietego spokoju na tych szesciu i z glowy :)
    Dlatego wlasnie profil, a nie plaskownik (tudziez katownik).

    Dodatkowo wiec - nie wiem jak z tym spawaniem wyjdzie i czy sam sobie tego
    nie bede spawal a spawam raczej tylko amatorsko, wiec im wiecej spawu tym
    bedzie to mocniejsze :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2014-04-14 16:18:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > I pytanie jaki byscie profil zastosowali? Markiza nie najmniejsza i
    > wiatr moze tam przenosic duze sily.

    Wiatr nie ma prawa przenosić żadnych sił - bo podczas wiatru markiza będzie
    złożona :-) Parafrazując pewne powiedzenie ludzie dzielą się na dwie
    kategorie: tacy którzy składają markizę jak zaczyna wiać i tacy którzy będą
    to robić :-) Oby tylko przejście z drugiej do pierwszej grupy kosztowało Cię
    tylko nową markizę...

    > Montazysci mowia zeby w ogole
    > stosowac do muru wzmocnione szpilki (na kotwach chemicznych). Nie wiem
    > czy to juz nie przesada ale mniejsza z tym ;)

    A jak inaczej chcesz to przymocować? Na plastikowe kołki z marketu??? Kotwa
    chemiczna to jedyne pewne mocowanie tym bardziej że przy tak małym rozstawie
    śrub (na wysokość) tam praktycznie cała siła będzie działała na wyrywanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-04-14 16:52:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 16:18:42 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > śrub (na wysokość) tam praktycznie cała siła będzie działała na wyrywanie.

    Raczej chodzilo mi o specjalne wzmacniane szpilki (jakies malowane czubki
    na zolto maja) :) Na kotwy chemiczne raczej na pewno sie zdecyduje choc
    na szesciu kolkach fi 12 z koszulkami 14/16 dlugosci 10-15cm mocowanych
    w lanym mocnym betonie tez by to pewnie wytrzymalo :-)

    Sasiad ma identyczna markize i mocuje ja do krokwii na jakichs zwyklych
    wkretach do drewna i tak dwa lata juz ma i nic sie nie dzieje :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2014-04-14 16:55:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 16:52:51 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    W kazdym badz razie - mam juz 3,7m profila 100x40x3 i trzy dziesiecio
    centymetrowe kawalki takiego samego i ide za 15 min do sasiada spawac
    to do kupy a jutro wioze do ocynku + malowania proszkowego, ma kosztowac
    calosc ~100-120 pln wiec calkiem spoko :-) Jeszcze sie tylko dzisiaj bede
    musial pomeczyc z sensownym nawierceniem dziur w tym zelastwie...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2014-04-15 05:24:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 16:55:20 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > centymetrowe kawalki takiego samego i ide za 15 min do sasiada spawac

    Sasiad to jednak fachura - spaware ma porzadna i spawac potrafi :)
    Pieknie wyszlo choc nic juz nie zdarzylem powiercic bo peklo 0,7 whisky po
    robocie :D Tak wiec dzien w plecy ale przynajmniej bedzie solid :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2014-04-15 09:50:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Raczej chodzilo mi o specjalne wzmacniane szpilki (jakies malowane czubki
    > na zolto maja) :)

    No to rzeczywiście przesada. No jak złote to na pewno lepsze. :-)

    > Na kotwy chemiczne raczej na pewno sie zdecyduje choc
    > na szesciu kolkach fi 12 z koszulkami 14/16 dlugosci 10-15cm mocowanych
    > w lanym mocnym betonie tez by to pewnie wytrzymalo :-)

    Może tak, może tak na kilka lat, a może nie. Po co ryzykować. Kotwa
    chemiczna przeżyje tę markizę i kilka kolejnych.

    > Sasiad ma identyczna markize i mocuje ja do krokwii na jakichs zwyklych
    > wkretach do drewna i tak dwa lata juz ma i nic sie nie dzieje :-)

    Do czasu :-) Ja bym dał śruby na wylot i nakrętki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2014-04-15 09:51:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Sasiad to jednak fachura - spaware ma porzadna i spawac potrafi :)
    > Pieknie wyszlo choc nic juz nie zdarzylem powiercic bo peklo 0,7 whisky po
    > robocie :D Tak wiec dzien w plecy ale przynajmniej bedzie solid :)

    No i piknie. Robota nie zając, a człowiek nie wielbłąd :-)

    Pozdrawiam
    Ergie