  • 11. Data: 2009-10-20 20:30:42
    Temat: Re: jaki sposób na parę wodną osadzającą się na oknach
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Czeresniak <d...@o...pl> writes:

    > Odkąd na dworze zrobiło się chłodno na oknach z PCV zaczęła osadzać
    > się para wodna, która potem ścieka na parapet i podłogę.
    > Czy znacie jakiś sposób na zbieranie tych skroplin?

    Wietrzyć, bo się udusisz.

    MJ

  • 12. Data: 2009-10-21 07:14:16
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > to nic nie rob .. dlaczego sie skrapla? bo wpada swierze powietrze do
    > domu, ale nie ma jak uciec .. nawiewniki sluza do na wiewu, a co do
    > wywiewu? ... jeszcze raz powtorze - SPRAWNA WENTYLACJA!!! przez
    > nawiewniki wpada powietrze, a przez kratki wentylacyjne (kuchnia, lazienka
    > itp) wylatuje ... jezeli wszystko dziala poprawnie i jmieszkanie jest
    > ogrzewane ( w tym rowniez osuszane) NIE MA SZANS NA SKRAPLANIE !!!!
    > jak ktos tego nie zrozumie to jest MATOL !!!!!

    Sam widać jesteś matoł. Mam sprawną wentylacje w łazienkach i kuchni.
    Wentylatory stale pracują na niskim biegu, a mimo tego para się wykrapla w
    całym mieszkaniu.

  • 13. Data: 2009-10-21 09:31:42
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Sam widać jesteś matoł. Mam sprawną wentylacje w łazienkach i kuchni.
    > Wentylatory stale pracują na niskim biegu, a mimo tego para się wykrapla w
    > całym mieszkaniu.

    sprawna wentylacja polega na tym że działa grawitacyjnie pajacu bez
    wentylatorów

  • 14. Data: 2009-10-21 11:28:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czeresniak wrote:

    > Okna mają już 5-7 latek.
    > Ogrzewanie po wymianie grzejników i instalacji.
    > Wentylacji praktycznie brak bo to blok z przełomu lat 70-80 w tym roku
    > położono termoizolację.
    > Okna nie posiadają mikrouchyłu ale jeśli o nawiewniki to nie wiem co
    > to jest ale otwory w części stałej ramy okiennej są.
    >
    > Jeśli nie znajdę innej metody to będę wietrzył.

    ale wietrzenie jest jedyną poprawną metodą.

    chyba ze chcesz urządzić hodowlę grzybów w domu.

  • 15. Data: 2009-10-21 11:50:09
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > sprawna wentylacja polega na tym że działa grawitacyjnie pajacu bez
    > wentylatorów

    Pajaca to szukaj w lustrze. A jak chcesz to dam ci imie i nazwisko
    projektanta bloku to sobie z nim to wyjaśnisz, OK?

  • 16. Data: 2009-10-21 12:05:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:

    > Pajaca to szukaj w lustrze. A jak chcesz to dam ci imie i nazwisko
    > projektanta bloku to sobie z nim to wyjaśnisz, OK?

    no masz recht teraz jest w blokach moda na robienie wentylacji mechanicznej
    wymuszonej :)

    fajne efekty sa w pewnym znajomym apartametowcu z lokalami za gruba forsę,
    wentylacja szumi tak że ludzie chcą sie wściec :)

  • 17. Data: 2009-10-21 12:47:11
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > no masz recht teraz jest w blokach moda na robienie wentylacji
    > mechanicznej wymuszonej :)

    Moim zdaniem jest to bardzo dobre rozwiązanie, bo wymiana powietrza w
    łazience jest szybka. Widać to szczególnie po odparowaniu pary po goracej
    kąpieli. Zresztą ostatnio bardzo często widuję takie rozwiązanie w nowych
    blokach.
    Ale takie wentylatory nie zrobią mi wymiany powietrza 400 m3 z całego
    mieszkania, a wentylacji w pokojach nie wykonuje się.

    > fajne efekty sa w pewnym znajomym apartametowcu z lokalami za gruba forsę,
    > wentylacja szumi tak że ludzie chcą sie wściec :)

    A to już jest coś źle zaprojektowane czy wygłuszone.

  • 18. Data: 2009-10-21 13:24:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:

> [...]
    > mieszkania, a wentylacji w pokojach nie wykonuje się.

    > A to już jest coś źle zaprojektowane czy wygłuszone.

    zbyt małe przekroje przewodów wentylacyjnych a co za tym idzie zbyt duże
    prędkości przepływu i stąd szum jak diabli.

    nie wiem czemu spece od wentylacji zwykle spierdzielają projekty.

  • 19. Data: 2009-10-21 13:35:37
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    wiadomości news:hbmvsi$1jit$1@newsread2.aster.pl...

> [...]
    > Ale takie wentylatory nie zrobią mi wymiany powietrza 400 m3 z całego
    > mieszkania, a wentylacji w pokojach nie wykonuje się.

    jak masz mieszkanie 400m2 i dwa wentylatory (lazienka i kuchnia) wymuszajace
    wentylacje, to nie dziw sie, ze masz wode na parapecie :D sam wentylator nie
    pracujacy zakloca przeplyw powietrza, do tego trzeba sprawdzic, czy przy
    wylaczonym wentylatorze jest ciag, czy nie ma (a moze dmucha do srodka?) ...
    wystarczy zamknac drzwi do lazienki i juz masz tylko jedna wentylacje na
    cale mieszkanie :D ... jezeli masz tak duze mieszkanie, to trzeba dolozyc
    jeszcze przynajmniej dwie wentylacje i to GRAWITACYJNE, a nie wymuszone, bo
    caly czas na pewno nie masz wlaczonych ... i nie wydziwiaj jezeli nie znasz
    podstawowych praw fizyki, zachowania sie cieplego i zimnego powietrza, a tym
    bardziej zasady wymiany powietrza w mieszkaniach

  • 20. Data: 2009-10-21 13:58:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Collet wrote:
> [...]
    > praw fizyki, zachowania sie cieplego i zimnego powietrza, a tym
    > bardziej zasady wymiany powietrza w mieszkaniach

    wybacz ale troszkę nie masz racji...

    wentylacja grawitacyjna zwykle tez znajduje sie tylko w sanitariatach i w
    kuchni czasem w garderobie, a prawidłowy przepływ powietrza zapewniają
    otwory w drzwiach o obliczonej przez projektanta minimalnej powierzchni.
    Wentylacja mechaniczna jest sprawniejsza (w teorii) od wentylacji
    grawitacyjnej powonieważ tworzy wiesze podciśnienie i potrafi przerzucić
    więcej powietrza niż grawitacja. Swoją drogoa to kiedyś dawno temu
    wentlacja bywa la też w pokojach mieszkalnych ale to było bardzo dawno temu.