  • 31. Data: 2009-10-21 18:42:17
    Temat: Re: jaki sposób na parę wodną osadzającą się na oknach
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    wiadomości news:hbnjvo$15fe$1@newsread2.aster.pl...

    > A teraz cytat z mojego posta, specjalnie dla takiego barana jak ty co nie
    > potrafi składac literek:

    co zle poskladalem ?

    > "Tyle tylko, że mam otwarte
    > wywietrzniki na maxa, spokojnie czuję jak wieje chłodem z zewnatz, a
    > jednak
    > para się skraplan na oknach. Moja rada - nie robić nic. "

    i co po otwartych nawiewnikach (nie wywietrznikach -inteligencie z matura
    kupiona za jajka), skoro to powietrze nie ma gdzie wyleciec ... jeszcze raz
    (moze wreszcie trafi to do tej glowy maturalnej :D ) chodzi o wymiane
    powietrza, wiec bez sprawnej wentylacji mozesz sobie nawet na stale
    powiercic otwory dookola okna, a i tak bedzie parowalo

    > Nie mam zamiaru dalej dyskutowac z takim debilem jak ty co nie potrafi
    > zrozumieć słowa pisanego.

    > Bujaj się.

    nadal pozdrawiam i mam nadzieje, ze poczytasz moje slowo pisane, sprobujesz
    przemyslec (nie musisz zrozumiec za pierwszym razem) i ktoregos pieknego
    dnia, gdy obudzisz sie z odparowanymi oknami bedziesz mnie milo wspominal

  • 32. Data: 2009-10-21 18:42:44
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > Matko co za prymityw z pijackiej dzielnicy. Idz gdzies na kurs dobrego
    > wychowania glabie.
    >
    > PLONK
    do większości ludzi jak nie powie się ciemny buraku to do burackiej pały nic
    nie dotrze
    tak to już jest ludzie gadają bezmyslnie ale gadają wydaje im się że jak
    powtórzą to co usłyszeli to się znają

    największy wysiłek dla człowieka to myślenie

  • 33. Data: 2009-10-21 19:04:36
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wywietrzniki na maxa, spokojnie czuję jak wieje chłodem z zewnatz, a jednak
    > para się skraplan na oknach. Moja rada - nie robić nic. "

    jeżeli suma powierzchni otworów pod wszystkimi oknami w mieszkaniu wynosi
    5x5cm a twój wywietrznik ma 10x20 to jak myslisz cieciu co ogranicza
    działanie powierzchni wywietrznika i ilości powietrza możliwego do wymiany?
    nawet jak zamontujesz turbo wentylator na wywietrzniku to niczego poza
    mieszaniem wilgotnego powietrza on nie zrobi bo nawiew ogranicza ilość
    wymienianego powietrza
    jaśniej buraku już się nie da

  • 34. Data: 2009-10-21 20:50:44
    Od: M <M...@w...pl>

    Collet pisze:
    > powietrza, wiec bez sprawnej wentylacji mozesz sobie nawet na stale
    > powiercic otwory dookola okna, a i tak bedzie parowalo

    Jak powiercisz dookoła okna (wystarczy na górze i na dole) to akurat
    będzie osuszało. Dołem okna będzie wpadało zimne powietrze, rozgrzewało
    się i wychodziło górą. :-)

    Moim zdaniem newralgiczny będzie pierwszy sezon po dociepleniu. Trzeba
    bardzo intensywnie wietrzyć i ogrzewać - w murach jest dużo wilgoci i
    trzeba ją usunąć z mieszkania. Niestety jest to powolny proces. Jak jest
    mało wydajna wentylacja, to pomogą uchylone okna po przeciwległych
    stronach mieszkania.

    Jak wskazuje kalkulator
    http://www.vaisala.com/humiditycalculator/vaisala_hu
    midity_calculator.html?lang=eng
    powietrze o wilgotności 100% i T=5C podgrzane do 20C ma wilgotność 37%,
    czyli wystarcza do osuszania - trzeba tylko dostarczać wciąż świeżego
    powietrza.

    M.

  • 35. Data: 2009-10-21 21:44:28
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    n.googlegroups.com...
    On 20 Paź, 19:04, "gasper" <n...@m...pl> wrote:
    > napalić w kominku :)

    Przy szczelnych oknach i braku wentylacji to jakby powiedziec malo
    bezpieczne - wielce prawdopodobne zaczadzenie w ciagu max
    parudziesieciu minut :(

    przesadzasz - wiele kominków ma doprowadzenie powietrza bezpośrednie z zewnątrz
    a po drugie kominiarz nie powinien dopuścić do sytuacji, że nie ma napływu
    powietrza

  • 36. Data: 2009-10-22 05:16:44
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > przesadzasz - wiele kominków ma doprowadzenie powietrza bezpośrednie z
    > zewnątrz a po drugie kominiarz nie powinien dopuścić do sytuacji, że nie

    wiele, ale nie wszystkie .... a po drugie sa miejsca, gdzie kominiarz nie
    zaglada i to ludzie powinni pomyslec, ze do spalania potrzeba sporo
    powietrza ;-)

  • 37. Data: 2009-10-22 10:18:03
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    M <M...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    lang
    > =eng
    > powietrze o wilgotności 100% i T=5C podgrzane do 20C ma wilgotność 37%,

    ty tak poważnie czy masz problemy z mysleniem?
    powietrze o wilgotności 100% i T=5C podgrzane do 20C ma nadal wilgotność
    100% tylko temperatura jego jest inna
    niby co kropelki powietrza znikają? zamieniają się w nicość?gdzie niby
    reszta wilgoci się podziewa skoro według ciebie wilgotność spada do 37%?

  • 38. Data: 2009-10-22 12:02:16
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    >
    > ty tak poważnie czy masz problemy z mysleniem?
    > powietrze o wilgotności 100% i T=5C podgrzane do 20C ma nadal wilgotność

    Ma tyle samo gram wody w m3 czy kilogramie (wilgotnosć bezwzględna), ale
    procentowo (wilgotność względna) do tego co wody można upchnąc można jeszcze
    dużo wody czyli jest mniej czyli wilgotnośc względna maleje

    > niby co kropelki powietrza znikają? zamieniają się w nicość?gdzie niby
    > reszta wilgoci się podziewa skoro według ciebie wilgotność spada do 37%?

    Polecam wykres moliera (np
    http://www.wentylacja.com.pl/projektowanie/doc/molie
    r.pdf)

    Powietrz ektóre przy -10st ma 100% wilgotnosci jak nie doprowadzisz wody to
    będzie po podgrzeniu do 20st miało niecałe 20% wilgotności (ale pewnie
    złapie wode z odparowania)

    Na tym przekształceniu opiera sie klimatyzacja.
    Zasysasz wilgotne ale ciepłe powiedzmy 25 powietrze powiedzmy 90%,
    schałdzasz je, woda się wykrapla, podgrzewasz nagrzewnicą wtórną i możesz
    mieć znów 25st C tyle prze przy 40% wilgotnosci względnej, no widro wody z
    centrali

    PS
    Przestańcie się wyzywać

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 39. Data: 2009-10-22 15:43:19
    Od: M <M...@w...pl>

    olob kowalski pisze:

> [...]
    > niby co kropelki powietrza znikają? zamieniają się w nicość?gdzie niby
    > reszta wilgoci się podziewa skoro według ciebie wilgotność spada do 37%?

    ROTFL.
    ta fizyka to cuda.......

    Widzisz, są rzeczy, których już nigdy w życiu nie zrozumiesz. ROTFL. I
    nie chwal się dalej swoją ignorancją.

    M.

  • 40. Data: 2009-10-22 22:58:14
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl> napisał(a):

> [...]
    > mieć znów 25st C tyle prze przy 40% wilgotnosci względnej, no widro wody z

    mnie nie interesuje względna wilgotność lecz rzeczywista jeśli danej
    objętości jest 100% wilgotności to jak podgrzeję daną objętość zwiększy się
    ciśnienie ale wilgoć nie zamieni się w nicoś i nadal będzie jej tyle samo co
    przed podgrzaniem jak ostudzę pwietrze to ciśnienie spadnie ale wilgoci
    będzie nadal tyle samo
    nie interesują mnie wykresy buraków którzy nie rozumieją że woda nie może
    się zamienić w nicość