  • 1. Data: 2009-08-21 16:13:22
    Temat: jakie belki na szkielet szopy
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Zdecydowałem się na postawienie "pomieszczenia gospodarczego" 5m na 7m,
    wysokość 2,5m z lekko spadzistym, dwuskrzydłowym dachem, który też
    pełnił by też rolę domku rekreacyjnego dla rodziny.
    Jakich belek użyć na szkielet?
    Rozmawiałem z kolegami, którzy się kiedyś budowali i polecili mi belki
    10cm na 10cm. Wydaje mi się to przesadzone, takie belki można użyć do
    budowy domu piętrowego a nie szopy?
    Czy belki 5cm na 5 cm lub 6cm na 6cm wchodziły by w grę, rozumiem, że
    było by ich więcej niż dziesiątki, żeby nadrobić wytrzymałość konstrukcji?
    Z zewnątrz byłaby płyta OSB, wewnątrz płyta gipsowa, podłoga i dach
    deski drewniane, ocieplenie płyty styropianowe.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2009-08-21 16:23:44
    Temat: Re: jakie belki na szkielet szopy
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    J-L-F <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > do
    > budowy domu piętrowego a nie szopy?
    > Czy belki 5cm na 5 cm lub 6cm na 6cm wchodziły by w grę

    Wg mnie stanowczo za wiotkie, rozsądne minimum to 8x8,a te 10x10 to
    wcale nie przesada.
    Takie cienkie kantówki możnaby próbowac wykorzystywać robiąc z nich
    jakąś gęstą kratownicę tylko w przypadku, gdybyś je miał w nadmiarze
    i nie miał co z nimi zrobić, jeśli tak czy tak chcesz to drewno
    kupić, to wybierz większe przekroje, 5x5 to dobre na łaty na dach
    jest, nie na konstrukcję nośną.

    J.

  • 3. Data: 2009-08-22 18:19:29
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "J-L-F" <j...@o...pl> wrote in message news:h6mh2n$80n$1@news.onet.pl...
    > Czy belki 5cm na 5 cm lub 6cm na 6cm wchodziły by w grę, rozumiem, że było by ich
    > więcej niż dziesiątki, żeby nadrobić wytrzymałość konstrukcji?

    pomysl ile ci zostaje jak ci sie sredniej wielkosci sek w tym 5x5 trafi?

  • 4. Data: 2009-08-23 19:04:07
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    J-L-F napisał(a):

    > Zdecydowałem się na postawienie "pomieszczenia gospodarczego" 5m na 7m,
    > wysokość 2,5m z lekko spadzistym, dwuskrzydłowym dachem, który też
    > pełnił by też rolę domku rekreacyjnego dla rodziny.

    Wlasnie postawilem szope 7x4m, wiec moge chyba zabrac glos ;)

> [...]
    > Czy belki 5cm na 5 cm lub 6cm na 6cm wchodziły by w grę, rozumiem, że
    > było by ich więcej niż dziesiątki, żeby nadrobić wytrzymałość konstrukcji?

    Podobna konstrukcja u mnie. No i slupy nosne i oczepy (murlaty) z belek
    10x10cm. W sam raz - mogloby byc wiecej, ale na pewno nie mniej.

  • 5. Data: 2009-08-23 19:26:02
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    zbigi pisze:

    > Wlasnie postawilem szope 7x4m, wiec moge chyba zabrac glos ;)

    > Podobna konstrukcja u mnie. No i slupy nosne i oczepy (murlaty) z belek
    > 10x10cm. W sam raz - mogloby byc wiecej, ale na pewno nie mniej.

    Pochwal się, co zrobiłeś i jakim kosztem?

  • 6. Data: 2009-08-25 12:40:43
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    J-L-F napisał(a):

    > Pochwal się, co zrobiłeś i jakim kosztem?

    No niestety zdjec nie mam jak przedstawic, wiec musisz polegac na opisie.
    Szopa 7x4m dostawiona dluzsza sciana do istniejacej szopy sasiada. Dach
    jednospadowy (spadek w kierunku od szopy sasiada). Przy sasiedzie 3
    slupy 10x10cm o wysokosci 3m na betonowych sopach fundamentowych 40x40cm
    (Teraz zrobilbym wezsze stopy). Po przeciwnej stronie 5 analogicznych
    slupow o wysokosci 2,5m. Slupy dluzszych scian polaczone oczepami
    (murlatami? Ale tam przeciez nie ma muru!;) ) 10x10cm. Krokwie 10x5cm co
    60cm. Pokrycie z OSB 12mm i papy. Podloga na gruncie (podsypce
    piaskowej) z fundamentowych bloczkow betonowych. Poszycie scian z plyt
    OSB 12mm.
    Koszta?
    Hmm...
    Drewno na szkielet jakies 900PLN.
    Plyty OSB 20szt x 38PLN = 760PLN
    Papa 5 rolek (15mb) x 67PLN = 335PLN
    Wkrety, gwozdzie, laczniki stalowe jakies 300PLN
    Bloczki fundamentowe 108szt x 2,7 = 590PLN (z transportem).
    Cementu kilka workow = ~80PLN
    Lycha pospolki wraz z transportem 150PLN
    Razem: 3115PLN
    A jeszcze okablowanie i osprzet elektryczny (lampy, gniazda,
    przelaczniki) jakies 300PLN i plyta poliweglanu na swietliki w
    trojkatnych czesciach szczytow okolo 100PLN.
    No i okucia (zawiasy, skoble) do wrot :)

    Prace rozpoczely sie w piatek po Bozym Ciele od rozebrania starej
    maciupkiej szopki i wykonania stop fundamentowych, tydzien temu
    skonczylem kryc papa dach, a jeszcze zostalo troche pracy wykonczeniowej
    (wrota, elektryka). Dwa miesiace dlubania w wolnych chwilach. Przewaznie
    samemu, choc przy kilku pracach pomoc taty badz kolegow byla wskazana
    (choc nie niezbedna).

    W sumie jestem zadowolony, bo Paskuda (Zastava 750) ma wreszcie dach nad
    glowa, a i bedzie gdzie ukryc przed deszczem duza czesc zgromadzonych
    przydasiow. ;)

  • 7. Data: 2009-08-25 18:34:16
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    > (wrota, elektryka). Dwa miesiace dlubania w wolnych chwilach. Przewaznie
    > samemu, choc przy kilku pracach pomoc taty badz kolegow byla wskazana

    Tylko pogratulować!
    Dziękuję za informację.

    W moim przypadku jest to połączenie przyjemnego z pożytecznym, chciałbym
    zrobić rodzinie sezonowy domek rekreacyjny (de facto) ale w jakiś
    zupełnie nie standardowy sposób - np. glina ze słomą.
    No i mam na 4,5m 7m jakieś 2k :-)

    Pozdrawiam,
    Jan