  • 11. Data: 2013-05-29 21:19:37
    Temat: Re: jakie kołki użyć
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Bolko wrote:
    > Jedno pytanie : Masz dzieci???
    >
    > Ja w mieszkaniu miałem zamontowane karnisze na firanki wykonane z
    > drutu (takie z Ikei). Pięć lat było spokoju.
    > Pojawiły się dzieci. Wymieniłem kołki z tanich na fischera.
    > Nic nie dało synowie (3 latek i 1 latek) wyrywali.
    > Teraz z tych kołków zrobiłem kotwy chemiczne czyli w koszulki
    > wcisnąłem mase (jak do kotew - zostało mi z innej roboty)
    > I już widzę że trzeba zrobić remont tak jak p. Bóg przykazał.
    >
    > Tak że jak masz dzieci to się zastanów.
    > One znajdą sposób żebyś miał robote :)
    > A skąpy dwa razy traci

    policz sobie moment obrotowy na karniszu i na balustradzie -
    zwłaszcza, że balustradę mocuje się też na bokach na wysokości
    poręczy. Kołki powinny być tak zamontowane żeby występowała siła
    ścinająca a nie wyciągająca kołek z dziury, jeżeli tak nie jest to
    błąd kontrukcyjny. Oczywiście nie wszędzie się da ale przy
    odpowiedzialnych mocowaniach ...
    zwykłe fi12 czy nawet fi10 w zupełności wystarczy

    jeffrey

  • 12. Data: 2013-05-29 21:57:13
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Żadne kotwy, czy kołki tego nie wytrzymają. Do balustrady tarasu trzeba
    > wypuścić pręty zbrojeniowe z konstrukcji tarasu i do nich spawać
    > balustradę. Przy tak dużej dźwigni nic nie będzie trzymać.

    i to jest słuszna koncepcja...

  • 13. Data: 2013-05-29 22:21:34
    Od: quent <q...@g...com>

    Balustrada bedzie drewniana w ksztalcie litery C dodatkowo w jednym z rogow 4 slupy
    beda przedluzone i spiete "w klatke" platwiami. Te dzwignie beda wiec troche
    ograniczone

  • 14. Data: 2013-05-30 21:10:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:

    > Żadne kotwy, czy kołki tego nie wytrzymają. Do balustrady tarasu
    > trzeba wypuścić pręty zbrojeniowe z konstrukcji tarasu i do nich
    > spawać balustradę. Przy tak dużej dźwigni nic nie będzie trzymać.

    policzyłeś to?

  • 15. Data: 2013-05-31 08:06:27
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >i to jest słuszna koncepcja...

    Owszem można, ale na zwykłych kołkach dobrze obsadzonych tez będzie trzymało
    lata.....
    Można też obliczenia zrobić, ale podejrzewam że liczący się mocno zdziwi jak
    zobaczy wyniki ;)

  • 16. Data: 2013-05-31 14:43:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    > mase (jak do kotew - zostało mi z innej roboty)
    > I już widzę że trzeba zrobić remont tak jak p. Bóg przykazał.

    Dokładnie! Dzieci bardzo szybko weryfikują co jest dobrze zrobione a co
    tylko dobrze wyglądało. Ale ludziom często się zdaje że ich to nie dotyczy,
    że przecież ich dzieci są "grzeczne" nie myśląc o tym że dzieci nie psują
    niczego przez złośliwość, ale przy okazji normalnej zabawy i poznawania
    świata. OT np. moja córka wczoraj zerwała kilka żabek w firance bo po prostu
    w trakcie zabawy zakręciła się przy drzwiach balkonowych i tam upadła
    zsuwając się po ścianie i ciągnąc przypadkiem za sobą firankę. Gdybym
    zamontowało tradycyjny karnisz na jeden kołek to by wyleciał (jak to nie raz
    bywało w wynajmowanym mieszkaniu), ale pamiętając o tym gdy wykańczałem dom
    nie dawałem tych karniszy co to tylko ładnie wyglądają tylko mocne szyny
    sufitowe schowane we wnęce w suficie podwieszanym - mam i estetycznie i
    dziecio-odpornie i nie musze się martwić że coś któremuś spadnie na głowę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2013-05-31 16:29:58
    Od: quent <x...@x...com>

    Ostatecznie kupiłem kotwy Fisher FBN II
    http://fischer.sklep.pl/fbn-ii-kotwa-sworzniowa/30-f
    bn-ii-8-100-8x161-op-20-szt.html

    Mam nadzieję, że zdadzą egzamin.

    Drogie to cholerstwo :-/

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 18. Data: 2013-06-04 16:24:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Ostatecznie kupiłem kotwy Fisher FBN II
    > http://fischer.sklep.pl/fbn-ii-kotwa-sworzniowa/30-f
    bn-ii-8-100-8x161-op-20-szt.html

    > Mam nadzieję, że zdadzą egzamin.
    >
    > Drogie to cholerstwo :-/

    trzymaj sie zaleceń montażowych...

    jak pisze że kręcić kluczem dynamometrycznym to tak trzeba bo jak dokręcisz
    zbyt słabo to sie zluzuje a jak za mocno to zerwiesz albo osłabisz materiał
    i sama sie zerwie.

  • 19. Data: 2013-06-06 15:14:32
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-06-04 16:24, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    >
    > jak pisze że kręcić kluczem dynamometrycznym to tak trzeba bo jak
    > dokręcisz zbyt słabo to sie zluzuje a jak za mocno to zerwiesz albo

    Nic nie piszą o kluczu dynam. poza tym nie mam takiego nawet :/
    Piszą tylko, że sworzeń powinien wystawać ponad nakrętkę 2-3mm.

  • 20. Data: 2013-06-11 23:18:25
    Od: quent <x...@x...com>

    Balustrada gotowa :-)
    Kotwy chyba się sprawdziły.