  • 41. Data: 2011-12-07 10:22:13
    Temat: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Gru, 10:53, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > polozonego dobrodziejstwa. A w ciagu najblizszych 25 lat na pewno sie
    > do niejednej sprawy ta skretka nada.

    To jest tak jak z gratami - "na pewno sie do czegos przyda" - laduje w
    piwnicy/garazu i tam zalega, az w koncu wlasciciel dojrzeje do momentu
    w ktorym uzna ze jednak sie nie przyda i trzeba to wyrzucic ;) Jezeli
    na juz wykorzystujesz 1/3 skretek, a technologia wifi caly czas sie
    mocno rozwija i tanieje to prawdopodobnie w przyszlosci bedziesz
    wykorzystywal ich coraz mniej. Zobaczysz ;) Bo kable sa niewygodne.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 42. Data: 2011-12-07 19:51:43
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 7, 11:19 am, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    16g2000vba.googlegroups.com...

    > Po owa kosztu przyzwoitego routera wifi;)) A router i tak musia e kupi .
    > wi c switch to zbyteczny wydatek  moim zdaniem

    Router wifi mam bo nie udalo mi sie dostac sensownego routera do
    neostrady bez wifi.
    Zreszta roznica w cenie jest niewielka.

    > Ale masz kilka pomieszcze okablowanych zapewne wi c przyjmijmy e w ka dym
    > masz 3 gniazdka do etehernetu  to ju potzrebny kilkunastoportowy switch +
    > kilkana cie gniazdek.

    No i wlasnie. Skoro mam po 3 gniazdka (po jednym na sciane) to roznica
    w koszcie czy jest tam jedna skretka czy 3 jest niewielka.

    > Ale ja nie zamierzam udowadnia co b dziesz u ywa a co nie. Mo esz sobie
    > nawet dzwonki do tych kabli przyczepi nic mi do tego. Ja tylko staram si
    > pokaza e takie rozwi zanie jak masz Ty nie jest za bardzo optymalne,
    > funkcjonalne(kable), ze mo na pro ciej i  taniej.
    Tak dlugo jak dziala wifi i reszte instalacji tez na nim oprzesz.
    Pogadalem ze znajomym.
    Dysk mial podpiety do xboxa i filmy chcial ogladac na telewizorze
    przez wifi. Filmy mial dosyc tluste i mialy po 6Mbit. Wymienial 2
    sztuki routerow wifi "n" i kazdy mu przycinal. Odleglosc konsola -
    router - tv jakies 6-8m. Mieszkanie w bloku.

    U niego sie nie udalo.

    > Widzisz zacze es pisa o kosztach to tylko kabel liczyli my, w trakcie
    > dyskusji wysz y dodatkowe puszki natynkowe, teraz switch itp. I kosztowo juz
    > nie jest tak r owo a funkcjonalnie moim zdaniem gorzej.
    Uzywalem u siebie wifi. Gowno jakich malo. Pewnie dlatego ze sciany
    mam felerne. Po kablu transfery smigaja az milo. Sciaganie plikow
    dziala stabilnie. Nie mam plataniny kabli bo gniazdka dostepne sa
    zawsze.
    Roznica w posiadaniu 2 pojedynczych gniazdek per pokoj a 4 po 3-4
    skretki jest na poziomie 150zl.
    Gdybym mial tylko te 4x2skretki to switcha i tak musial bym kupic a w
    miejscu gdzie jest jakies centrum (tv, konsola, dekoder sat, komputer,
    drukarka) i tak musial bym miec dodatkowego switcha).
    Jak potrzebuje cos przekrosowac to robie to w chwile i bez wycieczki
    po nowe urzadzenie do sklepu (dowolny wireless).

    Zreszta mozliwosc wpuszczenia w kabel sygnalu composite juz mi
    zwrocila ponad polowe dodatkowych wydatkow. Bo nie musialem sobie
    sprawiac jakiegokolwiek wireless sendera zeby ogladac satelite na
    innym telewizorze.

  • 43. Data: 2011-12-07 19:56:06
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 7, 11:22 am, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > mocno rozwija i tanieje to prawdopodobnie w przyszlosci bedziesz
    > wykorzystywal ich coraz mniej. Zobaczysz ;) Bo kable sa niewygodne.

    No, obaczymy kiedy sterowniki pieca CO beda na wifi.
    I zamiast kabelka do skretki glosniki bezprzewodowe trzeba bedzie
    podlaczac do gniazdka...

    Ja cie rozumiem. Ale wifi przecwiczylem i sobie odpuscilem. Kable
    drogie nie sa i w scianie nie gnija.
    Za te 150-200zl mam okablowanie ktorym moge puscic prawie dowolny
    sygnal w dowolne miejsce.

  • 44. Data: 2011-12-07 22:58:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Gru, 20:56, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > No, obaczymy kiedy sterowniki pieca CO beda na wifi.

    Pokojowe? Od dawna przeciez sa bezprzewodowe:

    http://allegro.pl/regulator-temperatury-auraton-2020
    -tx-wyprzedaz-i1960630161.html

    ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 45. Data: 2011-12-08 11:24:30
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 7 Gru, 23:58, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Pokojowe? Od dawna przeciez sa bezprzewodowe:
    >
    > http://allegro.pl/regulator-temperatury-auraton-2020
    -tx-wyprzedaz-i19...

    Trzeba przyznać, że macie zdrowie, żeby prowadzić takie dyskusje :)

    Zaś co do połączenia po kablu i bez kabla.. WiFi jest fajne, wygodne
    i coraz lepszejsze.. ale kabel to kabel.. WiFi 802.11.n
    standaryzowali 7 lat (sic!) nim został zatwierdzony. Do teraz
    większość urządzeń pracuje na protokole nieoficjalnym bo kości zostały
    zaprojektowane przed 2009 rokiem. W dodatku nie wiadomo co dalej...
    [ciach.. skasowałem bo zacząłem się rozwodzić nad sprawami
    oczywistymi :)] A połączenia przewodowe są i tak o cały rząd szybsze i
    pewniejsze jeśli chodzi o stabilność transmisji. Zarzucanie więc
    komuś, że zrobił błąd ciągnąc tanią jak barszcz skrętkę, która na
    kilka epok zapewniała i ciągle zapewnia dobre połączenia jest
    niedorzecznością. Doceniam wygodę WiFi, sam używam w mieszkaniu i w
    domu też będzie dla notebooka, komórki itp, ale ze skrętki kategorii
    5e lub 6 nie zrezygnuję - będę ją ciągnąć wszędzie - choćby po to by
    sobie móc wpiąć AccessPointa do kolejnej wersji WiFi tam gdzie będę
    chciał.

    Ale to tylko takie moje mało znaczące zdanie - nie mam ambicji włączać
    się na stałe w Wasz dyskurs :)

    PZDR
    Shaman

  • 46. Data: 2011-12-08 12:29:29
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 7, 11:58 pm, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Pokojowe? Od dawna przeciez sa bezprzewodowe:
    >
    > http://allegro.pl/regulator-temperatury-auraton-2020
    -tx-wyprzedaz-i19...

    > ;)
    W cenie ilu metrow skretki? Nie wzialem okularow. Doczytam pozniej. ;P

  • 47. Data: 2011-12-08 12:31:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 8, 12:24 pm, shaman <g...@m...pl> wrote:

> [...]
    > 5e lub 6 nie zrezygnuję - będę ją ciągnąć wszędzie - choćby po to by
    > sobie móc wpiąć AccessPointa do kolejnej wersji WiFi tam gdzie będę

    U mnie podobnie. Ale nie madrzylem sie bo wifi mocniej testowalem
    tylko w domu i w pracy. A u mnie w robocie wszyscy bija sie o kabelek
    (trzeba przyznac ze nie tylko z powodu stabilnosci polaczenia).

    > Ale to tylko takie moje mało znaczące zdanie - nie mam ambicji włączać
    > się na stałe w Wasz dyskurs :)

    Majster, ty byles odbiorca calej tej dyskusji. I mnie i obu pozostalym
    dyskutantom zalezalo abys Ty dokonal poprawnego wyboru. :)

  • 48. Data: 2011-12-08 12:32:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "shaman" napisał w wiadomości grup
    1g2000vba.googlegroups.com...

    > A połączenia przewodowe są i tak o cały rząd szybsze i
    >pewniejsze jeśli chodzi o stabilność transmisji.
    W praktyce do większości domowych zastosowań wystarczy szybkość i jakość
    wifi

> [...]
    >5e lub 6 nie zrezygnuję - będę ją ciągnąć wszędzie - choćby po to by
    >sobie móc wpiąć AccessPointa do kolejnej wersji WiFi tam gdzie będę

    Również zastosujesz do 16 skrętek na pomieszczenie? I znajdziesz dla
    wszystkich zastosowanie?
    Napisz moze konkretnie ile planujesz i do czego będziesz używał te 5e.

    >Ale to tylko takie moje mało znaczące zdanie - nie mam ambicji włączać
    >się na stałe w Wasz dyskurs :)

    Ale to grupa dyskusyjna jest przecież. I czytając takie jak ta dyskusje
    ktoś moze się zastanowi czy potrzebne jest mu 16 skrętek na pomieszczenie
    czy może wystarczy 1-2 + wifi. Decyzje kazdy podejmuje sam ale dobrze jak w
    takich ja ta dyskusjach padają argumenty za i przeciw jakiś rozwiązań.
    Ty piszesz skrętka tania- ok, sama skrętka tania można dać więc i te 16
    sztuk na pomieszczenie można i do kibla ze dwie doprowadzić(co tam 300zł w
    kosztach budowy zginie) ale zauwazyć trzeba ze te kilkanaście skrętek gdzieś
    ze ścian wyłazi i jakieś gniazdka by się zdały. Z drugiej strony te
    kilkanaście/kilkadziesiąt kabli tez trzeba do czegoś podłączyć. Niby skrętka
    tania ale już gnioazdka drogie i zaczyna się kombinowanie.Np ptoki
    stwierdził że zwykłe podtynkowe gniazdka zbyt drogie i dał natynkowe. Koszt
    pewnie mniejszy estetyka niech sobie każdy sam rozważy. Ktoś tu wcześniej w
    innym wątku pisał że plastykowe narożniki do glazury to budownictwo socjalne
    to natynkowe gniazda sieciowe również szczytem estetyki nie sa moim zdaniem.
    Piszesz że będziesz miał wifi do laptopa itp, ptoki twierdzi że po co wifi
    skoro mając na każdej ścianie kilka gniazd i kabel schyla się wyłączy z
    jednego przechodzi na kanapę np i podłącza się do gniazda za kanapa. Można i
    tak tylko czy to jest wygodne. trzeba moim zdaniem to jasno napisać aby
    każdy ocenił czy takie rozwiązanie będzie dla niego wygodne.
    Skrętka tania więc faktycznie może dać jej po kilkanaście sztuk w każdym
    pomieszczeniu, gdzieś w puszkach zamaskować i liczyć że w ciągu 25 lat się
    ją do czegoś wykorzysta.
    Ale pex tez jest tani np a jakoś mało kto wpada na pomysł aby dawać w każdej
    ścianie po 2 sztuki bo może kiedyś jakiś kran z wodą w sypialni się przyda
    albo piwo z beczki w garażu można tłoczyć do barku w salonie.
    Ja uważam że trzeba budować racjonalnie a nie metodą: "przyda się" Jak coś
    okaże się potrzebne za lat 10 to sobie dorobię wtedy. Jak okazało się ze
    zmieniamy wystrój sypialni to przeniesienie gniazdka i kinkietów przy okazji
    malowania nie było żadnym większym problemem. Pewnie ze mogłem na etapie
    budowy dać po 4 gniazdka na każdej w ścianie w sypialni i po dwa kable do
    kinkietów schować na każdej ze ścian(kable tanie co tam kilka setek w
    kosztach budowy zginie;)). Mogłem ale nie dałem. Wolałem teraz wydać
    kilkanaście zł i zrobić to wtedy kiedy mi potrzebne.

  • 49. Data: 2011-12-08 12:37:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    6g2000yqv.googlegroups.com...

    >W cenie ilu metrow skretki? Nie wzialem okularow. Doczytam pozniej. ;P

    A przewodowe to za darmo dają?
    Poza tym bezprzewodowy wieszasz/stawiasz gdzie chcesz a przewodowe musisz
    mocować tam gdzie masz skrętkę;)

  • 50. Data: 2011-12-08 12:42:24
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:
    g2000yqv.googlegroups.com...

    > A przewodowe to za darmo dają?
    > Poza tym bezprzewodowy wieszasz/stawiasz gdzie chcesz a przewodowe
    > musisz mocować tam gdzie masz skrętkę;)

    Chyba, że wzorem kolegi wszędzie masz skrętkę :)

    pzdr.
    rafał