  • 21. Data: 2011-05-16 15:33:31
    Temat: Re: jakie rolety do okien: zintegrowane vs. nadrpożowe
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b1485b84-e5d3-4948-8a8e-4ad194a6c5e1@z19g2000yq
    z.googlegroups.com...
    On 16 Maj, 15:40, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > A ja się zastanawiam po co wogóle rolety w domku jednorodzinnym.

    >Chyba głównie po to żeby w lecie się osłonić przed słońcem a zimą w
    >nocy zasłonić nieco ucieczkę ciepła?

    Latem - zgoda. Ale zimą to chyba wieksze straty są od mostków niż zyski.

    b.

  • 22. Data: 2011-05-16 17:30:43
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Prawdę mówiąc zupełnie się nad tym nie zastanawiałem - zadziałał u mnie
    instynkt stadny :) Przedyskutuję dzisiaj sprawę z połowicą - może coś
    mądrego uradzimy.

    A powszechny argument energooszczędności - osłony przed wiatrem i znacznie
    mniejszych strat ciepła?

    MS

  • 23. Data: 2011-05-16 19:06:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Maj, 15:40, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > A ja się zastanawiam po co wogóle rolety w domku jednorodzinnym. Przed
    > włamaniem nie chronią prawie wcale. Przed "podglądaczami" niby chronią ale

    Mam podobne zdanie :) 99% ludzi te rolety nazywa "antywlamaniowymi".
    Ostatnio na moim lokalnym forum kobita napisala ze "teraz my home is
    my castle" i zapodala kilka zdjec okien z zamknietymi roletami ;-) Ah
    ten marketing.. Ja mysle ze moje okna z szybami P4 i okuciami WK2
    dadza zdecydowanie dluzsze opoznienie w przypadku wlamania (zakladam
    3-4 minuty) w porownaniu do takich rolet (2-4 sekundy) i zwyklych
    okien (kolejne 2-4 sekundy).

    Przy okazji mam wyzsze okno, wiecej swiatla w domu. Od poludnia przy
    tarasie mam zadaszenie ktore w lato oslania mnie od slonca. Ale oprocz
    tego mimo wszystko kupilem sobie rolety montowane od srodka - tyle ze
    takie: http://www.kuprolety.pl/fotki/Image/helios/1.jpg

    Okna mam w identycznej okleinie i rolet wogole nie widac - maja
    prowadnice wiec mozna uchylac / otwierac i roleta nie lata jak glupia.
    Jak ktos szuka rolet to b. te polecam, sa fantastyczne. Ogolnie jestem
    wrogiem takich marketowych roletek ktore sie po paru tygodniach gna,
    brudza i wygladaja fatalnie - ale te sa poprostu pierwsza klasa, caly
    mechanizm i prowadnice - grube, sztywne, mocne, trwale. A okleina
    orzecha jest *identyczna* jak okleina orzecha w moich oknoplastowych
    oknach :)

    Jedyna wada, ze nie sa elektryczne, czy sterowane z pilota. Choc
    szczerze mowiac nie wiem czy by mnie takie sterowanie rajcowalo - na
    oknie wykuszowym mam trzy osobne roletki i czesto kazda ustawiam
    inaczej - recznie to pyk, pyk i gotowe, z pilota czy klawisza trwaloby
    to zdecydowanie dluzej :) Nie zaluje ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2011-05-16 19:12:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Maj, 16:36, quent <x...@x...com> wrote:

    > Podczas wichury mam cisze.

    To zaleta dobrych okien, nie rolet. Lepiej doplacic do wersji
    trzyszybowej lub/i p2/p4 gdzie izolacja dzwiekowa jest wyzsza. Ja
    rolet nie mam i nie slysze nawet mocnych burz (to co slysze dobiega z
    gory - przez slabsze okna na poddaszu ;)

    > Podczas gradu wole zasunąć albo jakiejś mega wichury mam pewność, że mi
    > szyb nie wytłucze jakiaś gałąź.

    Za to Ci moze uszkodzic rolete ;D No ale to zalezy gdzie mieszkasz.

    > Latem idealne do zachowania miłego chłodku w domu.

    I tak siedzisz w tej ciemnicy w lato ?

    > Jeśli słońce razi - można zasunąć lekko, nie koniecznie całkiem.
    > Jeśli potrzeba całkowitej ciemności - sen popołudniami albo kino domowe.

    Tu OK. Ale do tego moga tez byc roletki wewnetrzne takie jak w
    poprzednim poscie zapodalem. Nie widac ich, a tez spelniaja w/w
    funkcje. Choc ja akurat wybralem tkanine "len" - jasna, lekko
    przepuszcza swiatlo. Ale ja mam kino w piwnicy gdzie nie mam zadnego
    okna :-)

    > Chroni przed wścibskimi zza okna - nie znoszę zasłon czy tam firan.

    Lepiej puscic rdest, winobluszcz, bluszcz czy dowolne inne pnacze na
    ogrodzenie i tez odcinamy od nas wszystkich wscibskich ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2011-05-16 19:13:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Maj, 16:44, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > dodatkowo nie  muszę wstawać z kanapy zmęczony po pracy, dowolną roleta

    No chyba, ze po pilota :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2011-05-16 19:17:25
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    > To zaleta dobrych okien, nie rolet. Lepiej doplacic do wersji
    > trzyszybowej

    Obecnie mam zwykłe i rolety ładnie tłumią hałasy. W nowym domu planuję 3
    szybowe więc to mi faktycznie odpadnie.

    > Za to Ci moze uszkodzic rolete ;D No ale to zalezy gdzie mieszkasz.

    O to właśnie chodzi.

    > I tak siedzisz w tej ciemnicy w lato ?

    Jak mocno świeci to w 3/4 zasłonięte dają przyjemny ćwierćmrok ;-)

> [...]
    > funkcje. Choc ja akurat wybralem tkanine "len" - jasna, lekko
    > przepuszcza swiatlo. Ale ja mam kino w piwnicy gdzie nie mam zadnego

    Wewnętrzne nie zatrzymują ciepła :-(

    > Lepiej puscic rdest, winobluszcz, bluszcz czy dowolne inne pnacze na
    > ogrodzenie i tez odcinamy od nas wszystkich wscibskich ;)

    Ale bluszczu nie zwinę i nie rozwinę w razie potrzeby.
    Możliwe, że nie czujesz potrzeby posiadania. Ja używam ich ciągle i uważam
    to za jeden z podstawowych ficzerów :-)

    Pozdr.

  • 27. Data: 2011-05-16 19:34:04
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    3g2000vbo.googlegroups.com...

    On 16 Maj, 15:40, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    >tego mimo wszystko kupilem sobie rolety montowane od srodka - tyle ze
    >takie: http://www.kuprolety.pl/fotki/Image/helios/1.jpg

    Też od nich kupowałem. To moi "prawie" sąsiedzi;). Do B>Bytowa mam 45 km;)
    potwierdzam rolety super. Kupiłem jeszcze u nich rolety na okna dachowe.

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 28. Data: 2011-05-16 20:55:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciej S. wrote:
> [...]
    > może coś mądrego uradzimy.
    >

    > A powszechny argument energooszczędności - osłony przed wiatrem i

    to jest argument...

    ale taniej wyjdzie zrezygnować z okien :)

  • 29. Data: 2011-05-16 20:59:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Użytkownik "Shaman" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tak, jest problem z mostkami. Ja będe montował intermo, tu zdaje się
    > mostki są najmniejsze:
    > http://www.rolety-com.eu/images/rolety_instr/pomiar_
    01.jpg

    > ...poza oczywiście roletami montowanymi do elewacji.
    >
    > A tak one wyglądają na murze, przed położeniem warstwy izolacji.
    > term.:
    > http://mycek.eu/wp-content/uploads/rolety-intermo-st
    erowane-elektrycznie-za-pomoc%C4%85-pilota.jpg

    w tym problem że masz wielki mostek termiczny, przez skrzynie masz mostek do
    nieizilowanego betonowego nadproża nad oknem, gdybys chociaż to nadporze
    miał od zwenątrz styropianem izolowane.

  • 30. Data: 2011-05-16 21:06:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-16 22:59, Marek Dyjor wrote:
    > w tym problem że masz wielki mostek termiczny, przez skrzynie masz
    > mostek do nieizilowanego betonowego nadproża nad oknem, gdybys chociaż
    > to nadporze miał od zwenątrz styropianem izolowane.

    Nie do końca bez izolacji:
    www.elipsa.proste.pl/_test/roleta_intermo.png

    Będzie najmniej 2cm styroduru a może więcej.

    Pozdr.