  • 1. Data: 2011-02-02 10:46:29
    Temat: jakie rynny?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    jakie rynny polecacie, co u siebie załozyliście? moze nie zalezy mi na
    absolutnie najtańszych ale cena ma znaczenie.
    Poprosze o wskazówki :)

    b.

  • 2. Data: 2011-02-02 10:48:58
    Temat: Re: jakie rynny?
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > jakie rynny polecacie, co u siebie załozyliście? moze nie zalezy mi na
    > absolutnie najtańszych ale cena ma znaczenie.
    > Poprosze o wskazówki :)

    Ja mam Planja czy Planija jakoś tak metalowe, podobno niezniszczalne.

  • 3. Data: 2011-02-02 11:21:11
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > jakie rynny polecacie, co u siebie załozyliście? moze nie zalezy mi na
    > absolutnie najtańszych ale cena ma znaczenie.
    > Poprosze o wskazówki :)
    >

    > b.

    Podlacze sie z pytaniem a sa jakies systemy podgrzewania rynien ktore w
    razie czego topily by lod i snieg- takie ktore polecacie sami bo sie u was
    sprawdzily.
    Przemek

  • 4. Data: 2011-02-02 11:22:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Lut, 11:46, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > jakie rynny polecacie, co u siebie za ozyli cie? moze nie zalezy mi na
    > absolutnie najta szych ale cena ma znaczenie.
    > Poprosze o wskaz wki :)

    Ja mam Marleya - po dwoch sezonach wygladaja dalej jak nowe wiec
    polecam ;D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-02-02 11:37:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > jakie rynny polecacie, co u siebie załozyliście? moze nie zalezy mi na
    > absolutnie najtańszych ale cena ma znaczenie.
    > Poprosze o wskazówki :)
    Ja ma Lindab. Prawie 3 lata juz i zadnych problemów

    Krzysiek

  • 6. Data: 2011-02-02 11:40:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:iibenc$atj$1@news.onet.pl...

    > Podlacze sie z pytaniem a sa jakies systemy podgrzewania rynien ktore w
    > razie czego topily by lod i snieg- takie ktore polecacie sami bo sie u was
    > sprawdzily.

    Podstawowe pytanie po co topic?
    Stopic to stopi byle kabel grzewczy włożony do rynny. Tylko co dalej? Woda
    gdzies musi być odprowadzona. Ja masz normalne rury spustowe to sie tobie
    zacznie lodowisko koło domu robić

    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-02-02 11:46:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > gdzies musi być odprowadzona. Ja masz normalne rury spustowe to sie tobie

    ale jak są kłopoty na dachu - a bywają - to lepiej mieć ten lód na ziemi.

    b.

  • 8. Data: 2011-02-02 11:57:31
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > ale jak są kłopoty na dachu - a bywają

    A jakie moga byc kłopoty na dachu?
    Prawidłowo zamontowane rynny nie powinny zatrzymywac zjezdzającego sniegu

    >- to lepiej mieć ten lód na ziemi.

    Tylko że jak zacznie marznąć w okolicy końca rury spustowej to w końcu
    zamrozi cały wylot tej rury i zaś kłopot

  • 9. Data: 2011-02-02 12:05:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A jakie moga byc kłopoty na dachu?
    > Prawidłowo zamontowane rynny nie powinny zatrzymywac zjezdzającego sniegu

    No to u ciebie kłopotów nie bedzie. Ostatnio miałem oferte na wykonanie
    takiego ogrzewania bo snieg/lód robił jakies kłopoty i przeciekało.
    Szczegółów nie znam ale dach był jakis skomplikowany, kosze, małe pochylenie
    itp.

    > Tylko że jak zacznie marznąć w okolicy końca rury spustowej to w końcu
    > zamrozi cały wylot tej rury i zaś kłopot

    ty... teoretyk :-)

    b.

  • 10. Data: 2011-02-02 12:13:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > ogrzewania bo snieg/lód robił jakies kłopoty i przeciekało. Szczegółów nie
    > znam ale dach był jakis skomplikowany, kosze, małe pochylenie

    Bo ludzie miewają dziwne pomysłu
    Topienie śniegu na dachu kablami grzejnimi to nieżle odjechany pomysł
    Zreszta snieg na dachu to dodatkowa izolacja cieplna i wiatroizolacja dla
    poddasza;)) i nie wiedze sensu sie go pozbywac. No chyba że płaski dach i

    > ty... teoretyk :-)

    Gdzieś woda ze stopinego śniegu musi spłynac. A jak jest temp poniżej zera
    to wypływa z rynien i zamarza. Ot cała filozofia.

    Krzysiek