  • 11. Data: 2009-06-19 17:36:01
    Temat: Re: jakie siekery przyzwoitej jakości
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Mam pytanko odnośnie siekier do łupania drewna- jakie polecacie.
    > Podejrzewam że np Fiskars 1500PRO będzie ok ale może są jakieś w o
    podobnej
    > jakości lecz tańsze.
    > Dużo dobrego słyszałem o siekierach Kuźnia np
    > Jeśli już Fiskars- gdzie można je kupić w dobrej cenie?
    > A może jakis inny producent?

    jeżeli chodzi o siekierę to najlepsza jest ciężka około 5-6kg no i trzonek
    na tyle długi aby uzyskać duży moment no i energię potencjalną przez
    wzniesienie w górę im większy kąt rozwarcia tym większą siłe trzeba włozyć w
    uderzenie no i powinna być o dużej powierzchni bocznej ponieważ wówczas siła
    prostopadła do powierzchni siekiery rozkłada się na większej powierzchni co
    powoduje że siekiere nie wbija się powodując odkształcenie drewna a jego
    rozłupuje
    poza tym aby nie trafić sobie w nogę tak jak niektóre buraki tu piszą to
    trzeba mieć na tyle długi trzonek aby ostrze poruszające się po okręgu a
    ześlizgujące się s pnia trafiało w ziemię przed nogą ważne też aby pniak był
    ustawiony jak najniżej w stosunku do stóp warto jest czasem stanąć na drugim
    pniaku , wystarczy zwrócić uwagę jak na zawodach sportowych drwali rąbią oni
    drewno siekierą

  • 12. Data: 2009-06-19 18:30:58
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > Podejrzewam że np Fiskars 1500PRO będzie ok ale może są jakieś w o
    > podobnej
    > jakości lecz tańsze.
    > Dużo dobrego słyszałem o siekierach Kuźnia np

    Kupiłem kuźnię w zeszłym roku i była niezła. Nie wiem czy po roku nie
    dostanie luzu w wiadomym miejscu. Widziałem u dystrybutora Husqvarny w
    leśnych rejonach niezłą siekierę tej marki. Kosztowała w granicach 140 pln.

    Bogdan

  • 13. Data: 2009-06-19 18:41:03
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > jakości lecz tańsze.
    > Dużo dobrego słyszałem o siekierach Kuźnia np
    > Jeśli już Fiskars- gdzie można je kupić w dobrej cenie?

    ten fiskars można sobie wsadzić w dupę wystarczy zwykła cięzka siekiera
    szeroka do niej 70-80 cm trzonek potem trzeba przeciąć rurę stalową ok 10 cm
    wzdłuż szwu dospawać ten kawałek do siekiery od strony ostrza tak aby
    półrura obęła trzonek potem trzeba wziąć wiertarkę przewiercić rurę i
    trzonek wiertłem 6mm wziać śrubę z płaskim łbem skręcić rurę z trzonkiem a
    ci niemyślący siekierę fiskars wsadzić w dupę
    ta rura chroni trzonek kiedy siekiera cała wchodzi w drewno a zarazem
    przedłużony uchwyt siekiery uniemożliwia jakikolwiek ruch trzonka w stosunku
    do siekiery

  • 14. Data: 2009-06-19 18:41:18
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > poza tym aby nie trafić sobie w nogę tak jak niektóre buraki tu piszą

    Kandydat do zbiorowego plonka ?

  • 15. Data: 2009-06-19 18:41:31
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    i kup koniecznie kliny, najlepiej dwa i do tego ciężki młotek min 2 kg
    Jacek

  • 16. Data: 2009-06-19 20:42:14
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > ja kupiłem w składzie budowlanym zwykła dużą siekierę kutą! i jestem
    > zadowolony bo mi w stosunku do fiskarsa zostało w poizdu forsy na coś innego

    mój kumpel też tak myślał, ale jak spróbował u mnie rąbać fiskarsem i wszystko
    szło na raz sam poleciał kupić bo szkoda życia na machanie siekierą jak
    fiskarsem można łupać znacznie szybciej

  • 17. Data: 2009-06-19 20:43:29
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > ja kupiłem w składzie budowlanym zwykła dużą siekierę kutą! i jestem
    > zadowolony bo mi w stosunku do fiskarsa zostało w poizdu forsy na coś innego
    > (np na pułeczke do natrysku za 300 zeta :)
    ja za siekiere fiskarsa na allegro dałem niecałe 200 zł

  • 18. Data: 2009-06-19 22:02:22
    Od: bynio <n...@w...pl>

    Mam wrażenie, że nie wszyscy rozróżniają dwa typy dużych siekier:

    1. do cięcia - większość modeli tzw. zwykłe.
    2. do łupania (ochsenkopf) z grubym klinem.

    Ta druga w wersji krajowej (40-50zł) jest równie skuteczna jak
    Fiskars.
    Nie jest oczywiście taka piękna i droga.

  • 19. Data: 2009-06-19 22:04:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:h1gia0$bkr$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Kandydat do zbiorowego plonka ?

    Oj tak, premiera na grupie i na dzien dobry taki babol do tego:
    "ześlizgujące się s pnia trafiało..." o czyms swiadczy. No ale moze to jakis
    matematyk sadzac po opisie trajektorii i wtedy ujdzie.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-06-19 22:11:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > trzonek wiertłem 6mm wziać śrubę z płaskim łbem skręcić rurę z trzonkiem a
    > ci niemyślący siekierę fiskars wsadzić w dupę

    Ty, skad sie wziales? Gdzie to takie oryginaly chodza po ziemii piszacy jak
    zza krat wieziennych i majacy dostep do usenetu?
    Sam sobie rab siekiera 6kg nawet przez caly dzien z trzonkiem oprawionym
    rura stalowa a pluca bedziesz mial jak mamut, rece jak jego noga, skura na
    rekach jak na krokodylu, a w glowie nadal ciasno. Jedz gdzies moze do
    jakiejs cywilizacji i zobacz jak ludzie zyja.

    TK