  • 41. Data: 2011-03-04 20:50:39
    Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik R. P. napisał:

    > O częstotliwości odświeżania powyżej zauważalności ludzkiego oka. Stare
    > monitory miały poniżej 70Hz, to dawało wyraźny dyskomfort podczas
    > patrzenia. Podobnie jest w starych neonówkach.
    Skończ z pisaniem bredni...
    Proszę...

    pzdr
    GS

  • 42. Data: 2011-03-04 20:52:08
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    agent73 wrote:

    > Chopie, weź że się już uspokój i nie ośmieszaj! Przecie ty nawet nie
    > wiesz co to jest neonówka, na jakiej zasadzie działa i do czego służy!
    > Neonówki biurowe... Dobre :-D

    "Neonówka" to potoczna nazwa na długie świetlówki stosowane powszechnie
    w biurach. Nie czepiaj się słówek!

    Rozumiem zachęcanie do "ekologicznego" życia z kompaktówkami, ale
    dlaczego u licha zakazano produkcji starych dobrych "setek" i można je
    dostać jedynie na allegro? Przecież do cholery jak płacę za prąd to moja
    sprawa jak go wykorzystuję prawda? W umowie z dostawcą energii mam pewne
    ograniczenie poboru (do którego przekroczenia mi daleko) i huk to
    kogokolwiek powinno obchodzić jak wykorzystuję prąd za który płacę,
    prawda? Wkurza mnie to lobby kompaktówek.

  • 43. Data: 2011-03-04 20:56:35
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    GS wrote:

    > Skończ z pisaniem bredni...
    > Proszę...

    Gdzie są te brednie? Wypunktuj, zamiast po prostu negować!

  • 44. Data: 2011-03-04 21:15:46
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Fri, 04 Mar 2011 21:52:08 +0100, "R. P."
    <r...@w...to.wp.pl> wrote:

    >"Neonówka" to potoczna nazwa na długie świetlówki stosowane powszechnie
    >w biurach. Nie czepiaj się słówek!

    Nie, nie potoczna, tylko błędna, ponieważ to oznacza zupełnie inną
    lampę wyładowczą.

> [...]
    >kogokolwiek powinno obchodzić jak wykorzystuję prąd za który płacę,
    >prawda? Wkurza mnie to lobby kompaktówek.

    Tutaj pełna zgoda. Lobby producentów... Na szczęście na wszystko
    znajdzie się sposób i bez żadnego problemu można kupić zwykłe setki w
    wykonaniu "specjalnym" - np. w wersji "wstrząsoospornej" ;-)
    Ja też nie znoszę sztucznych ograniczeń, dlatego kiedyś kupiłem na
    zapas całkiem sporo zwykłych, w dodatku matowych (część mlecznych)
    żarówek z przeznaczeniem do miejsc, gdzie się świeci krótko (łazienka,
    ubikacja). Starczy mi ich chyba do końca życia, a później to niech się
    dzieje co chce ;-)

  • 45. Data: 2011-03-04 21:27:56
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-04 21:46, R. P. pisze:

    > O częstotliwości odświeżania powyżej
    > zauważalności ludzkiego oka. Stare monitory
    > miały poniżej 70Hz, to dawało wyraźny
    > dyskomfort podczas patrzenia. Podobnie jest w
    > starych neonówkach.

    Czy jesteś spokrewniony z Animką?

    JK

  • 46. Data: 2011-03-04 21:35:13
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    JK wrote:

    > Czy jesteś spokrewniony z Animką?

    Nie jestem. Animka to troll. Naprawdę uważasz, że w starych świetlówkach
    nie było problemu z mruganiem?

  • 47. Data: 2011-03-04 21:44:23
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-04 22:35, R. P. pisze:

    > Nie jestem. Animka to troll. Naprawdę uważasz,
    > że w starych świetlówkach nie było problemu z
    > mruganiem?

    W starych był. Teraz nie ma starych.

    JK

  • 48. Data: 2011-03-04 21:53:33
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Żadne, światło żarowe.

    Skoro mamy coraz mniejszy wybór rzeczy , które pozytywnie
    wpływałyby na komfort naszego życia , to po co jeszcze udupiać się unijna
    dyrektywą ??

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 49. Data: 2011-03-04 21:59:24
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał

    > mają gwarancję na 5 lat.

    A masz paragony?? Nie termiczne , tylko kopie ? Widzialeś kiedyś świetlówke
    kompaktową , która działa te deklarowane duuuużo dłużej od żarowej?
    Bo ja nie - bez względu na producenta.
    Nie rozumiem, dlaczego ludzie rezygnuja z własnego zdrowia na rzecz zysków
    kartelu świetlówkowego.

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 50. Data: 2011-03-04 22:05:07
    Temat: Re: jakie ?wietlówki kompaktowe?
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Dziobak wrote:
    > U?ytkownik "Borys Pogore?o" napisa?

    > A masz paragony?? Nie termiczne , tylko kopie ? Widziale? kiedy? ?wietlówke
    > kompaktow? , która dzia?a te deklarowane duuuu?o d?u?ej od ?arowej?

    Działają średnio 2x dłużej. A więc wieczne nie są. Rzadko wytrzymują 5
    lat. Paragony hmm... od niedawna zacząłem trzymać. Ale pewnie większość
    ludzi tego nie robi.