  • 61. Data: 2011-03-06 01:25:44
    Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 5 Mar 2011 20:41:45 +0100, Kris napisał(a):

    > Ok tylko to przy zalozeniu że uzywasz tylko tych trzech punktów swietlnych.

    To był rzecz jasna tylko przykład.

    > A jak średnio w domu masz ok 50 punktów swietlnych i uzywasz je
    > naprzemiennie(kuchnia, salon, sypialnia itp) to wypada wymienic na
    > "energooszczędne" trochę wiecej jak 3 zarówki. Wtedy koszt inwestycyjny
    > rośnie a czas zwrotu się znacznie wydluża.

    Nie mam (póki co) tylu punktów. W łazience i kuchni 4 energooszczędne i
    świetlówki liniowe, w drugim pokoju trzy energooszczędne na mały gwint, do
    czytania już chyba pięcioletnie energooszczędne Philipsy. Zwykła żarówka
    nadal w przedpokoju, używana średnio kilka minut dziennie.

    Wszystkie CFL-e już dawno się zwróciły poza tymi trzema Osramami,
    kupionymi ze trzy miesiące temu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 62. Data: 2011-03-06 14:26:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Damork wrote:
> [...]
    > paszczę i ryknął:

    > Nie wiem jak uliczne, ale akurat zwykłe długie świetlówki u mnie
    > akurat dawały kiedyś dość nieprzyjemny efekt - grałem w tenisa na
    > sali oświetlonej takimi właśnie i regularnie co pewien czas niemal
    > przestawałem widzieć. Plamy przed oczami, utrata ostości widzenia,
    > takie tam atrakcje. Nigdy i w żadnych innych okolicznościach podobny
    > problem nie występował.
    > Mam wrażenie że to było ściśle powiązane z częstotliwością drgania
    > tego cholerstwa, to było jakieś 25 lat temu i świetlówki ani nie były

    byłeś u psychiatry wtedy? :)

    serio to szkodziło ci miganie... miganie światła o osób podatnych może
    wywołać ataki epileptyczne.

    prawdopodobnie wszystkie świetlówki były zasilone z jednej fazy, juz wtedy
    zalecano aby przy dużej ilości lamp stosować zasilanie kolejnych opraw z
    różnych faz tak aby zmneijszych migotanie wynikowe.

    Lampy energooszczędne mają zwykle sterowanie elektroniczne i migają z
    częstotliwością kilkutysiecy mignięć na sekundę.

  • 63. Data: 2011-03-06 14:29:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    R. P. wrote:

    > Męczy wzrok. Ile jesteś w stanie posiedzieć przy świetlówce a ile przy
    > zwykłej żarówce?

    iel czasu spędzasz średnio przed ekranem monitora? który miga z
    częstotliwością 60 Hz

    przy biurku mam lampę ze świetlówką energooszczędną mogę siedzieć całymi
    godzinami.

    dodajmy że świetlówki energooszczędne nie migają w zauważalny sposób.

  • 64. Data: 2011-03-06 14:31:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    R. P. wrote:

    > Az tak duża różnica jest pomiędzy "dzisiejszą" świetlówką a neonówką?
    > Tak samo chujowo długo się rozgrzewa jak i neonówki biurowe z lat 70.

    czy wiesz co to jest neonówka, bo chyba nie wiesz...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_neonowa

    > Tak. W kineskopie monitora CRT też jest luminofor. I tam funkcjonuje
    > pojęcie częstotliwości odświeżania.

    no i jakei wnioski wyciągnołeś z tej wiedzy?

  • 65. Data: 2011-03-06 14:34:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    R. P. wrote:

    > "Neonówka" to potoczna nazwa na długie świetlówki stosowane
    > powszechnie w biurach. Nie czepiaj się słówek!

    nie jest... i nie było...

    neonóka to lampa oparta na świeceniu oparów gazów szlachetnych, stosowana
    jako lampki sygnlazacyjne lub jako rury neonowe stosowane jako elementy
    reklam świetlnych.

  • 66. Data: 2011-03-06 14:35:22
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > czy wiesz co to jest neonówka, bo chyba nie wiesz...
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_neonowa

    > no i jakei wnioski wyciągnołeś z tej wiedzy?
    daj spokój - szkoda czasu na tłumaczenie. Klient "wie swoje" i żadna
    siła (nawet fakty) tego nie zmienią...
    i pomyśleć że i taka osoba tez ma prawa wyborcze...

    pzdr
    GS

  • 67. Data: 2011-03-06 17:06:53
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> napisał(a):

    >Dziwne założenie. A "zwykle" zarówki tez by świecily 24h/dobe?

    Tak.

  • 68. Data: 2011-03-06 17:35:51
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    GS wrote:

> [...]
    > siła (nawet fakty) tego nie zmienią...
    > i pomyśleć że i taka osoba tez ma prawa wyborcze...

    No to mowilem wyjasnij te fakty! Bo jak na razie to sa inwektywy. A
    faktow nie podajesz, kolezko.

  • 69. Data: 2011-03-06 18:18:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 6 Mar 2011 15:29:09 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > iel czasu spędzasz średnio przed ekranem monitora? który miga z
    > częstotliwością 60 Hz

    Takich starych rzęchów jest coraz mniej, świadomi użytkownicy też sobie
    przestawią na 80-100Hz. LCD nie ma tego problemu (za to ma inny, gówniany
    przetwornik A/C zamiast gniazda DVI).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 70. Data: 2011-03-06 19:36:59
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

    > Takich starych rzęchów jest coraz mniej, świadomi użytkownicy też sobie
    >przestawią na 80-100Hz. LCD nie ma tego problemu (za to ma inny, gówniany
    >przetwornik A/C zamiast gniazda DVI).

    Ktos kupuje i korzysta jeszcze z lacza analogowego w LCD? ;-)