  • 1. Data: 2012-03-04 19:20:07
    Temat: jakie wiertlo koronowe do puszek elektrycznych
    Od: "jackkk" <j...@w...pl>

    Witam. Prosze o porade jakie wiertlo koronowe SDS kupic do wykonania puszek
    elektrycznych w pustakach ceramicznych. Puszki beda raczej glebsze,
    instalacja tzw bezpuszkowa. Dzieki za wszelkie porady.

    J.r

  • 2. Data: 2012-03-05 09:56:51
    Od: <news>

    Użytkownik "jackkk" napisał:
    > Witam. Prosze o porade jakie wiertlo koronowe SDS kupic do wykonania
    > puszek elektrycznych w pustakach ceramicznych. Puszki beda raczej
    > glebsze, instalacja tzw bezpuszkowa. Dzieki za wszelkie porady.

    a otwornica do betonu nie daje rady?
    jeśli nie to pozostaje otwornica diamentowa rozmiarów puszki.

  • 3. Data: 2012-03-05 13:10:07
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "jackkk" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > puszek elektrycznych w pustakach ceramicznych. Puszki beda raczej glebsze,
    > instalacja tzw bezpuszkowa. Dzieki za wszelkie porady.

    fi 80 - jednym zrobisz wszystko

  • 4. Data: 2012-03-05 13:46:55
    Od: "jackkk" <j...@w...pl>

    > fi 80 - jednym zrobisz wszystko

    Czyli zakupic cos widiowanego? W ofercie sklepow w necie sa YATO i podobne,
    czy warto je kupowac? Rozmiar zdaje sie 85mm.
    Dzieki pozdr.
    Jr.

  • 5. Data: 2012-03-05 19:27:34
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Czyli zakupic cos widiowanego? W ofercie sklepow w necie sa YATO i
    > podobne, czy warto je kupowac? Rozmiar zdaje sie 85mm.
    > Dzieki pozdr.
    > Jr.

    widia jest bardziej uniwersalna i wytrzymała niż koronki z napyleniem
    wolframowym. One są przeznaczone raczej do wycinania otworów w kafelkach
    choć producenci oznaczają je jako ogólnie przeznaczone do ceramiki.
    Yato jest lepszym jakościowo sortem importera znanego jako Toya. Jeśli
    chodzi o przystępne cenowo narzędzia - już toya nie jest najgorsza jeżeli
    chodzi o koronki. Moją toye mam od 10 lat i tylko się stępiła. Coś kupionego
    doraźnie w sklepie z narzędziami za 50 zł skończyło po dwóch otworach w
    cegle z wyłamanymi dwiema widiami a na drugi dzień zaczęło rdzewieć. A toya
    nie.

  • 6. Data: 2012-03-06 18:26:53
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jackare wrote:
    > Użytkownik "jackkk" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > fi 80 - jednym zrobisz wszystko

    a co on będzie wiercił fi 80 ? jak to system bezpuszkowy
    wystarczy fi 60 ( 65 chyba ) mniejszy stres przy wierceniu

    jeffrey

  • 7. Data: 2012-03-06 23:41:43
    Od: "jackkk" <j...@w...pl>

    Czesc ;-))

    To ja juz w koncu nie wiem co mam kupic. Z tego co przeczytalem, wynika, ze
    najlepiej kupic 80mm aby zwykla puszke mozna byla osadzic w wiekszym otworze
    i obrobic gipsem lub zaprawa tynkarska. Ktos napisal, ze jak sie zrobi na
    styk pod 60mm to ciezko pozniej osadzic wlasciwie taka puszke. Dzieki i
    pozdr. J.

  • 8. Data: 2012-03-07 08:09:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2012, 00:41:43 UTC+1 użytkownik jackkk napisał:
> [...]
    > i obrobic gipsem lub zaprawa tynkarska. Ktos napisal, ze jak sie zrobi na
    > styk pod 60mm to ciezko pozniej osadzic wlasciwie taka puszke. Dzieki i

    Kup za 20-30zł w lokalnym markecie zestaw dwóch otwornic widiowych(60+80).
    Zrobisz tym wszystko co będzie konieczne. Ja takie kupiłem przeds budowa za 18zł i
    służa do dzisiaj.
    http://aukcjewp.wp.pl/otwornice-koronowe-z-widia-do-
    betonu-65-mm-i-80-mm-i2166747941.html
    Coś takiego tylko że spokojnie dostaniesz za 20-30zł- w Bricomarche chyba nawet
    widziałem w tej cenie

  • 9. Data: 2012-03-07 08:30:22
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > ze najlepiej kupic 80mm aby zwykla puszke mozna byla osadzic w wiekszym
    > otworze i obrobic gipsem lub zaprawa tynkarska.
    oczywiście że tak, otwór 80 mm zapewni swobodny dostęp do obrobienia puszki,
    wprowadzenia przewodów bez konieczności dodatkowego podkuwania itd. W razie
    czego większe puszki też osadzisz. Nie ma sensu robić doktoratów z puszkami
    osadzanymi "na styk" w otworach montażowych, dodatkowym podkuwaniem bruzd i
    innymi cudami.
    Ponadto puszki zespolone do osprzętu modułowego mają więcej niż 60 mm
    wysokości, jako że są to puszki przeznaczone do montażu w GK. a łączenie
    puszek pojedynczych (z łącznikami) w zespoły modułowe to pomyłka i dodatkowe
    pieprzenie się. Zresztą wtedy też należy wykonać większe otwory, zwłaszcza
    gdy mamy połączenie w jednym zestawie łączników i gniazd