  • 61. Data: 2011-02-01 14:24:56
    Temat: Re: jeden link obali3 op3acalno?a rekuperatorów.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:3657e695-d650-4982-be52-7cfa33265f3f@o21g2000pr
    n.googlegroups.com...

    > Ale ale - jest jeszcze HANA :)

    O nim wlasnie wspominalem piszac o Isoverze. Nestety i jego dawno tu nie
    bylo.
    Szkoda Tornada.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2011-02-01 14:53:24
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    googlegroups.com...

    >Przemyslales to Budyn bardzo dokladnie i dobrze ??

    a owszem :) A jak zwiedzalem fabryke takich domów co je robią na niemcy, to
    robią je tak samo.

    b.

  • 63. Data: 2011-02-01 18:24:10
    Temat: Re: jeden link obalił opłacalność rekuperatorów.
    Od: "Papo Smurfo" <r...@k...pl>

    Órzytkownik "kogutek" napisał:
    >W temacie o jakości powietrza ktoś dał linka
    > http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_11&sName=raport-
    z-dzialania-gwc
> [...]
    > 10 tysięcy = 400 złotych rocznie. Koszt eksploatacji przy poborze 100W
    > przez cały rok ponad 400 złotych. Nawet jak by to bylo 50W to i tak nie
    > ma znaczenia bo dalej występuje strata. No i nie ma się 10 tysięcy
    > w kieszeni. A gdyby instalacja jest robiona na kredyt to dużo więcej.
    > Myślę ze ten link zakończy wszystkie spory dotyczące oplacalności
    > stosowania rekuperatora w domu i przekieruje zainteesowanie tych co
    > chcą oszczędzać ciepło na inne tory. Chociażby takie ze wentylacja
    > polegająca na mieszaniu powietrza wyrzucanego z pobieranym daje

    wyniki pomiarów dobitnie pokazują żę zyski z kompleksowego odzysku ciepła z
    wentylacji w przeliczeniu na domek to niecała tona węgla rocznie!:O(
    należy również zauważyć że są to zyski dla wysoko sprawnego systemu
    pszemysłowego, bo f pszypadku domku ta sprawność była by sporo niszsza:O(

    w tabelce brakuje danych na temat kosztuf owego kompleksowego systemu
    wentylacji więc trudno wnioskować o opłacalności, ale moim zdaniem za
    oszczędności prawie tony węgla rocznie nie ma mowy zbudować nawet jednej
    czwartej takiego systemu, a więc są to wyłącznie straty:O(

    tak sobie myślałęm że pszeciesz taki rekuperator można zastąpić pompą
    ciepła, odzyskiwała by 100% ciepłą z wentylacji, ale nie miałem pojęcia o
    kosztach takiej inwestycji, z podanej tabelki wynika że to też nie jest
    opłacalne, więc jednak zostaje stara wentylacja grawitacyjna, albo tania
    mechaniczna z nagrzewnicą (wywief tanimi rurami plastikowymi od kanalizacji,
    nawief jakimiś najtańszymi plastikowymi do wentylacji, jeden tani małomocowy
    wentylator do nawiewu:O)

    p.s. ale psiarnia się rozszczekała w wontku i jusz szykuje nagonke
    następnym:O)

  • 64. Data: 2011-02-01 18:40:51
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-02-2011 o 12:24:13 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > tak, wiec w scianie bede miał 14cm wełny i na to 20 styro.

    > Mysle ze są to własnie te fanaberie za które sie płaci a zysku z nich ma
    > albo jest znikomy. Okna mam, nieco je poprawie i osadze normalnie na
    > piankę. Jakos nie wyobrazam sobie zeby jakas tasma cos tu polepszyła o 3
    > klasy :)
    Bo nie rozumiesz po co jest taśma, ona uszczelnia okna dodatkowo aby dom
    nie 'ciągnął'
    lewego powietrza poza reku. Przykład domów energooszczędnych pokazuje że
    reku daje konkretne zyski ciepła. To są realne domy działające, a nie
    wydumki
    ignoratów drobiowych którzy piszą tu bzdury żeby zaistnieć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

    PS Oczywiście do Ciebie się to nie odnosi, ale wiesz do kogo 'piję' :)

  • 65. Data: 2011-02-01 18:48:14
    Temat: Re: jeden link obali? op?acalno?ae rekuperatorów.
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-02-2011 o 11:11:55 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Ile kWh zużywa taki dom rocznie na ogrzewanie?
    > Ile kWh zużywał by rocznie gdyby nie miał reku?
    > Zna ktoś odpowiedz na te pytania?
    Pewnie że są znane, zapuść sobie OZC wprowadź cztery ściany dach i podłogę
    (wystarczy obrys zewnętrzny domu) i policz ile będzie brał z zwykłą
    wentylacją
    a ile z mechaniczną, izolacje dasz jak w pasywniaku i masz.
    Na pewno te domy nie byłyby takie oszczędne jakby miały went grawitacyjną.
    A dom 3litrowy to oznacza że zyżyje przeliczeniowo 3 litry oleju/m2*rok.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 66. Data: 2011-02-01 19:06:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Bo nie rozumiesz po co jest taśma, ona uszczelnia okna dodatkowo aby dom
    >nie 'ciągnął'
    >lewego powietrza poza reku.

    No to nie rozumiem -jak dla mnie prawidłowo zamontowane okno powinno być
    szczelne bez jakis taśm. A taśme rozprężną którą gdzies tam widzialem to jej
    zasady dzialania nie rozumiem -był cos jak ze zgniecionej gąbki -po
    odpuszczeniu zwieksza nieco wymiar. Powietrze przez nią przeleci bez
    problemu - wiec po co ma być to nie wiem.

    >PS Oczywiście do Ciebie się to nie odnosi, ale wiesz do kogo 'piję' :)

    Ależ skąd :-))))

  • 67. Data: 2011-02-01 19:15:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 20:06, Budyń <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > odpuszczeniu zwieksza nieco wymiar. Powietrze przez nią przeleci bez
    > problemu - wiec po co ma być to nie wiem.

    Wiatr - nie bardzo przeleci. Para - owszem! Zreszta od wewnatrz jest
    szczelna folia paroizolacyjna..
    Jak dla mnie - przy chorych cenach takiego montazu (i niezbyt
    doswiadczonych montazystach, czy zle przygotowanych otworach) jest to
    poki co nieoplacalne.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2011-02-01 19:20:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Jak dla mnie - przy chorych cenach takiego montazu (i niezbyt
    >doswiadczonych montazystach, czy zle przygotowanych otworach) jest to
    >poki co nieoplacalne.

    Oooo byla tu ciekawa dyskusja na temat tasm montazowych. Niektorzy
    pamietaja. :-))
    U mnie na piane i poki co grzyba nie ma, czy czego tam.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2011-02-01 20:25:40
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > y dom =
    >
    > nie 'ci=C4=85gn=C4=85=C5=82'
    > lewego powietrza poza reku. Przyk=C5=82ad dom=C3=B3w energooszcz=C4=99dn=
    > ych pokazuje =C5=BCe
    > reku daje konkretne zyski ciep=C5=82a. To s=C4=85 realne domy dzia=C5=82=
    > aj=C4=85ce, a nie =
    >
    > wydumki
    > ignorat=C3=B3w drobiowych kt=C3=B3rzy pisz=C4=85 tu bzdury =C5=BCeby zai=
    > stnie=C4=87.
    >
    > Jasne że dziala. Czy ja gdzieś napisałem ze nie dziala. Daje, przypomisz ile
    bo moe sie pomylić, 27 ton wegla oszczędności na 800 ton zużytuch. To ze 3%
    oszczędnści. W skali roku oczywiśce. Warczy, zużywa peąd. Dzialą. Dlaczego
    malbym napisać ze nie działą. Idzie na kupienu zarobić. Oczywiście tylko
    sprzedawcy. Bo ten co kupił po 25 latach samą stratę będzie miał. A ile się
    nawkurza i nakręci galkami żeby coraz gorszą wentylację zrobić. Aż końcu kupi
    najtańsze rury spiro, najtańsze wywietrzniki, rozszcelni okna i jak czlowiek
    bęzdie mial wetylację grawitacyjną bo ile można w zaduchu siedzieć. Widzę że
    żeby udowodnić coś niemożliwego odkrywają spamerzy nowe lądu. Super dom znacz
    się. Ile tam trzeba wydać żeby oszczędzić 500 klo węgla na rok? 100 czy 200
    tysięcy na energooszczędne technologie? jak dać 200 tysęcy na bezpieczny
    procent to można mieć z 15 tysięcy rocznie. To spokojnie wystarczy na zakup
    najdroższego nośnika do nie ocieplonego niczym domu z pustaków. I jeszcze
    zostanie. To po co wydać 200 tysiecy z kredytu na odzyskiwaie i oszczedzanie
    cepla i jeszcze oprócz rat kupować opał z tego co się zarabia. Nie lepiej z
    odsetek nie ruszajac kapitału?

  • 70. Data: 2011-02-01 22:20:02
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Papo Smurfo <r...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > wentylator do nawiewu:O)
    >
    > p.s. ale psiarnia się rozszczekała w wontku i jusz szykuje nagonke

    Oni generalnie mają rację. Po co wydać 3000 jak można o tysiać mniej i mieć
    taki sam standard. Ty też tak chcesz. Tylko ze środki do uzyskania
    oszczędności przekraczają oszczędności, przynajmniej w tej chwili. Nie znaczy
    że tak będzie zawsze. Ale teraz zwyczajnie się nie bilansuje. Masz 100% racji
    ze w tej chwili mądrze zrobiona wentylacja grawitacyjna da lepsze efekty
    ekonomiczne. Mądra wentylacja mechaniczna bije na głowę z kosztami użytkowania
    i komfortem tanie instalacje z rekuperatorami. To kuszace wykorzystać czesć
    cieplą z wywalanego powietrza. Ale jest go tak mało i urzązdenia do tego
    przeznaczone są na tyle drogie i na tyle malo sprawne ze sie nie oplaca.