  • 21. Data: 2011-02-01 10:00:48
    Temat: Re: jeden link obali? op?acalno?ae rekuperatorów.
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-01-2011 o 20:02:58 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    A propo opłacalności, wiesz co to są domy pasywne i 3 litrowe?
    To są domy energooszczędne (w skrócie DE) które są dosyć popularne
    w Niemczech, Austrii, Szwajcarii. Cechuje je jedna wspólna rzecz,
    oprócz doskonałego ocieplenia mają rekuperatory, więcej powiem
    bez nich nie istnieją, bo dopiero reku zapewnia odpowiednią wentylację
    i niskie straty ciepła które powodują że te dome są DE.
    Bez reku nie byłyby DE.
    I to tyle mam w tej dyskusji.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 22. Data: 2011-02-01 10:11:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >bez nich nie istnieją, bo dopiero reku zapewnia odpowiednią wentylację
    >i niskie straty ciepła które powodują że te dome są DE.

    Ile kWh zużywa taki dom rocznie na ogrzewanie?
    Ile kWh zużywał by rocznie gdyby nie miał reku?
    Zna ktoś odpowiedz na te pytania?

    Krzysiek

  • 23. Data: 2011-02-01 10:35:43
    Temat: Re: jeden link obali3 op3acalno?a rekuperatorów.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 31-01-2011 o 20:02:58 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >A propo opłacalności, wiesz co to są domy pasywne i 3 litrowe?

    I apropo oplacalnosci to trudno mowic, ze te domy sa oplacalne. Patrzac na
    koszty jakie trzeba poniesc by taki dom zbudowac to inwstycja wydaje sie byc
    wyjatkowa fanaberia.

> [...]
    >bez nich nie istnieją, bo dopiero reku zapewnia odpowiednią wentylację
    >i niskie straty ciepła które powodują że te dome są DE.

    Zwroc uwage, ze bez wentylacji mechanicznej takie domy praktycznie nie
    moglyby funkcjonowac. Skoro mechaniczna jest wrecz koniecznoscia to nie
    dziwi tez fakt stosowania rekuperatorow. Nie mniej, ja nie mam domu
    pasywnego.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2011-02-01 10:50:53
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

[...]

    ------------------

    Cechuje je też druga rzecz. Są zupełnie NIEEKONOMICZNE. Suma kosztów budowy
    i eksploatacji znacznie przekracza koszt budowy zwykłego ocieplonego domu i
    jego ogrzewania.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 25. Data: 2011-02-01 10:52:13
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Ile kWh zużywa taki dom rocznie na ogrzewanie?

    Bardzo mało. Prawie nic. Ciepło bytowe.

    > Ile kWh zużywał by rocznie gdyby nie miał reku?

    Jeszcze mniej. Rekuperator wprowadza stratę w ogrzewaniu. Pozbawiony
    wentylacji byłby jeszcze cieplejszy.

  • 26. Data: 2011-02-01 11:04:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > I apropo oplacalnosci to trudno mowic, ze te domy sa oplacalne. Patrzac na
    > koszty jakie trzeba poniesc by taki dom zbudowac to inwstycja wydaje sie
    > byc wyjatkowa fanaberia.

    a ja mam ochotę sie do takiego zbliżyć, co wyjdzie -nie wiem. Ale wiem na
    pewno ze nie mam na fanaberie wielkiej kasy. Mam zamiar zmiescic sie w cenie
    zwykłej budowy. Na razie na okna 3-szybowe wydałem 3kzł wiecej niz na
    typowe, na styropian scienny 500zł. (czyli 20 zamiast15cm).

    b.

  • 27. Data: 2011-02-01 11:14:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > cenie zwykłej budowy. Na razie na okna 3-szybowe wydałem 3kzł wiecej niz
    > na typowe, na styropian scienny 500zł. (czyli 20 zamiast15cm).

    Ale budujesz zdaje sie szkieletora?
    Same tasmy do montazu okien to zdaje sie pare tysi w pasywniaku, podobnie
    inne cuda...

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2011-02-01 11:24:13
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ale budujesz zdaje sie szkieletora?

    tak, wiec w scianie bede miał 14cm wełny i na to 20 styro.

    > Same tasmy do montazu okien to zdaje sie pare tysi w pasywniaku, podobnie
    > inne cuda...

    Mysle ze są to własnie te fanaberie za które sie płaci a zysku z nich ma
    albo jest znikomy. Okna mam, nieco je poprawie i osadze normalnie na piankę.
    Jakos nie wyobrazam sobie zeby jakas tasma cos tu polepszyła o 3 klasy :)

    b.

  • 29. Data: 2011-02-01 11:27:49
    Temat: Re: jeden link obalił opłacalność rekuperatorów.
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 11:11, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ile kWh zużywa taki dom rocznie na ogrzewanie?
    > Ile kWh zużywał by rocznie gdyby nie miał reku?
    > Zna ktoś odpowiedz na te pytania?

    Kris - to nie ma nic do rzeczy. Liczy sie calosc! Rownie dobrze
    moglbys potem spytac - ile taki dom by zuzywal gdyby nie mial
    siedmiokomorowych okien? Ile by zuzywal jakby mial 30cm welny w dachu
    zamiast 50cm ? Ile by zuzywal jakby nie mial ostatniej warstwy (lub
    kilku warstw) wymurowanych ze specjalnego kamienia ktory doskonale
    izoluje (i jest 2 x drozszy od rekuperatora;) ? To sie liczy jako
    calosc. Jak zrezygnujesz z tych elementow to dom przestanie byc
    energooszczedny :)

    A im bardziej izolowany dom (z lepszymi materialami izolacyjnymi i
    oknami) tym wentylacja stanowi w nim wyzszy procent strat. W domu
    pasywnym wentylacja to moze byc i 70-80% ogolnych strat. Bez
    rekuperatora taki dom nie bedzie domem pasywnym i tyle :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2011-02-01 11:31:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 11:35, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > koszty jakie trzeba poniesc by taki dom zbudowac to inwstycja wydaje sie byc

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?146761-M%C
    3%B3j-dom-pasywny-%28-%29-w-praktyce-ju%C5%BC-go-u%C
    5%BCytkuj%C4%99

    Ponizej masz tam koszty "upasywnienia":

    KOSZTY:
    dodatki na dom pasywny, różnice to:
    1. szkło piankowe- 1,44 m3---------------------------------------------
    =8000 zł.
    2. styropian na gruncie- różnica grubości 20 cm
    (mam 30 w normowym dałbym 10 cm), 170 zł/m3------------------=3400 zł
    3. styropian na ściany- normowo dałbym
    12 cm zwykłego czyli koszt=150 zł/m3,
    a P+ mam 30 cm, koszt 210zł/m3- różnica kosztow------------------------
    =5400 zł
    4. wełna na dach- różnica grubości 25 cm
    (mam 0,5 m w normowym dałbym 25 cm), 150 zł/m3-----------------=4100
    zl
    5.
    Jackodur--------------------------------------------
    ------------------------
    =500 zl
    6. Went. mechaniczna wraz z GWC-------------------------------------
    =15 000 zł
    7. różnica w kosztach inwestycyjnych za ogrzewanie-
    tradycyjnie ok. 20 000 a ja mam za 4000 zł,
    różnica---------------------------------------------
    ---------------------------
    = -16000 zł
    8. okna- zapłaciłem 11500 zł
    wraz z montażem i ta cena została zwiększona ze
    tylko względu na pasywne 40%,
    więc rożnica
    to--------------------------------------------------
    ----------= ok.
    3500 zł

    RAZEM TO: 8000+3400+5400+4100+15000-16000+3500=23400 zł

    robocizny nie doliczam celowo bo wszystko sam robiłem, wtedy to się
    OPLACA!!! Inaczej jest to dyskusyjne i nalezy mocno indywidualnie
    rozpatrywac!

    W sezonie 2009/2010 gosc zuzyl pradu na CO za bodaj 440 pln.
    Bez rekuperatora zuzywalby znacznie wiecej.. Ciezko powiedziec ile -
    ale gdyby zrezygnowal z reku, okien, 30cm styro i tych pustakow - nie
    zaplacilby 440 tylko np. 2440 :) Poczytaj caly watek - bardzo ciekawy
    odnosnie dyskusji o energooszczednosci. Za +24k pln gosciowi wyszedl
    dom pasywny zuzywajacy ponizej 2 tys kWh / sezon!
    pozdr.

    --
    Adam