  • 31. Data: 2011-02-01 11:32:35
    Temat: Re: jeden link obalił opłacalność rekuperatorów.
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 11:52, "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote:

    > Jeszcze mniej. Rekuperator wprowadza stratę w ogrzewaniu. Pozbawiony
    > wentylacji byłby jeszcze cieplejszy.

    A wiesz jak cieply bylby dom pozbawiony okien i drzwi !?
    Co za fanaberie - wentylacja jest potrzebna i koniec. Porownywanie
    wentylacji do braku wentylacji nic do tematu nie wnosi.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 32. Data: 2011-02-01 11:33:39
    Temat: Re: jeden link obali3 op3acalno?a rekuperatorów.
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 12:24, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Mysle ze są to własnie te fanaberie za które sie płaci a zysku z nich ma
    > albo jest znikomy. Okna mam, nieco je poprawie i osadze normalnie na piankę.
    > Jakos nie wyobrazam sobie zeby jakas tasma cos tu polepszyła o 3 klasy :)

    Montaz w warstwie ocieplenia duzo Ci polepszy. Tylko nie wiem na ile
    to mozliwe w szkieletorze ale na pewno sie da :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 33. Data: 2011-02-01 11:38:57
    Temat: Re: jeden link obali? op?acalno?ae rekuperatorów.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Bardzo mało. Prawie nic. Ciepło bytowe.

    > Jeszcze mniej. Rekuperator wprowadza stratę w ogrzewaniu. Pozbawiony
    > wentylacji byłby jeszcze cieplejszy.

    Ok. Doprecyzuje pytanie.
    Ile zużywałby taki dom gdyby zamiast reku i went mech miał went
    grawitacyjna.

    Krzysiek

  • 34. Data: 2011-02-01 11:40:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    h.googlegroups.com...
> [...]

    Co za fanaberie - wentylacja jest potrzebna i koniec. Porownywanie
    wentylacji do braku wentylacji nic do tematu nie wnosi.
    ===================

    Nie zrozumiałeś pytania.
    Pytanie było o zyski z używania rekuperatora. Odpowiedziałem, że rekuperacja
    wprowadza straty w porównaniu z niewentylowanym domem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 35. Data: 2011-02-01 11:48:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    >Montaz w warstwie ocieplenia duzo Ci polepszy. Tylko nie wiem na ile
    >to mozliwe w szkieletorze ale na pewno sie da :)

    Zauwaz, ze jego sciany to wylacznie ocieplenie. :-))

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2011-02-01 11:49:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > tak, wiec w scianie bede miał 14cm wełny i na to 20 styro.

    A jak poradziles sobie laczac sciany szkieletowe z welna i styropianem na
    zewnarz?

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2011-02-01 12:00:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A jak poradziles sobie laczac sciany szkieletowe z welna i styropianem na
    > zewnarz?

    nie widze problemu: od wewnątrz bedzie tak
    gips-karton
    osb12
    paroizolacja
    konstrukcja domu drewniana wypełniona wełną gr 14cm
    osb12
    styro klejone na piankę gr. 20cm
    i kleje, siatka itp typowe

    b.

  • 38. Data: 2011-02-01 12:01:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    a.googlegroups.com...
    On 1 Lut, 11:11, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    >Kris - to nie ma nic do rzeczy. Liczy sie calosc! Rownie dobrze
    >moglbys potem spytac - ile taki dom by zuzywal gdyby nie mial
    >siedmiokomorowych okien? Ile by zuzywal jakby mial 30cm welny w dachu
    >zamiast 50cm ? Ile by zuzywal jakby nie mial ostatniej warstwy (lub
    >kilku warstw) wymurowanych ze specjalnego kamienia ktory doskonale
    >izoluje (i jest 2 x drozszy od rekuperatora;) ?

    O to własnie mi chodzi. Znając koszt ogrzewania domu z rekuperatorem i koszt
    ogrzewania tego samego domu bez rekuperatora mozna sobie dokładnie policzyc
    czy w konkretnym przypadku reku ma szanse się zwrócić w rozsądnym terminie.
    A temat domów energooszczędnych wyszedł tu przypadkiem. Ty masz swój dom
    wprowadzony dokładnie do OZC więc pytałem Ciebie abys zasymulował ile by
    zuzwał energi w opcji z went graw.
    Dane nie są mi potrzebne do tego aby Tobie czy komukolwiek udowadniac czy
    reku wam się zwróci i kiedy.
    Ja po prostu przymierzam się o budowy kolejnego domu i badam teren. Na razie
    wg danych które Ty gdzies tam wczesniej podałes wychodzi mi ze reku przynosi
    oszczędności maks kilkuset złotowe rocznie. Więc wg mnie i dla mnie na razie
    się nie opłaca.
    I dokładnie tak samo będe liczył siedmiokomorowe okna itp
    Pewnie w końcu wprowadze sobie dom Genowefa(mój faworyt na ta chwile z
    projektów) do OZC i zrobię symulacje pod siebie. Ale tu pytam bo sporo osób
    ma swoje domy w OZC powprowadzane i może pomóc. No i przedewszystkim osoby
    te moga zweryfikowac czy OZC im dobrze liczył czy może sa to dane jakości
    jak w Kolektorku Mańka4;))

    >To sie liczy jako
    >calosc. Jak zrezygnujesz z tych elementow to dom przestanie byc
    >energooszczedny :)

    Ja nie będe tylko liczył ile poszczególne elementy pozwolą rocznie
    zoszczedzić
    Ja wezmę pod uwage koszt początkowy i sobie sprawdzę czy i kiedy
    poszczególny element (np okna siedmioszybowe) maja szanse sie zwrócić.
    Bo bez seny jest wydac 200-300tys więcej na etapie budowy za gadżety
    oszczedzające energie aby później zyskiwac na ogrzewaniu 2000zł rocznie.

    >A im bardziej izolowany dom (z lepszymi materialami izolacyjnymi i
    >oknami) tym wentylacja stanowi w nim wyzszy procent strat. W domu
    >pasywnym wentylacja to moze byc i 70-80% ogolnych strat.

    Procentowo ok. Ale ilościowo wentylacją będzie zawsze uciekała podobna ilość
    energi i będzie ona niezalezna od tego czy mam okna jednoszybowe czy
    siedmioszybowe.

    >Bez rekuperatora taki dom nie bedzie domem pasywnym i tyle :)

    A czy mój dom będzie mógł sie nazywać pasywny czy nie to dla mnie nie ma
    żadnego znaczenia.
    Ja próbuje oszacowac koszty i porównac je z późniejszymi oszczędnościami.

    Krzysiek

  • 39. Data: 2011-02-01 12:02:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Pytanie było o zyski z używania rekuperatora. Odpowiedziałem, że
    > rekuperacja wprowadza straty w porównaniu z niewentylowanym domem.

    To prawda - tylko ze to z punktu widzenia budynku kompletna bzdura. Rajcuje
    cie trollowanie?

    b.

  • 40. Data: 2011-02-01 12:05:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ok. Doprecyzuje pytanie.
    > Ile zużywałby taki dom gdyby zamiast reku i went mech miał went
    > grawitacyjna.

    nie za bardzo wiadomo -bo jesli grawitacyjna bedzie z dużym cugiem to dom
    zuzywałby wiecej, a jak bedzie kiepska, to mniej (bo nie bedzie odpowiedniej
    wymiany powietrza).

    b.