  • 51. Data: 2011-02-01 13:19:48
    Temat: Re: jeden link obali3 op3acalno?a rekuperatorów.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:ii8ug7$99f$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Warstwa wełny będzie wentylowana?

    No wlasnie, nie widze wentylacji welny.

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2011-02-01 13:29:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > nie

    Troche niezgodnie z tak zwana sztuka. Osobiscie wolalbym calosc zrobic
    welna, nawet kosztem wiekszej grubosci sciany.
    Co zrobisz jak ta welna z jakiegos powodu zawilgotnieje?

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2011-02-01 13:30:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > No wlasnie, nie widze wentylacji welny.

    A po uj? Dom bedzie wentylowany :) Teorie o wietrzeniu izolacji znam - tyle
    ze one sa kompletnie bzdurne.

    b.

  • 54. Data: 2011-02-01 13:40:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A po uj? Dom bedzie wentylowany :) Teorie o wietrzeniu izolacji znam -
    > tyle ze one sa kompletnie bzdurne.

    Nie do konca.
    Znane sa przypadki porozbiorkowych dachow ze zgnitym pelnym deskowaniem i z
    welna ulozona bez szczeliny. Inna sprawa, ze zapewne nie stosowano folii
    paroszczelnej. Tylko, czy mozna zagwarantowac pelna szczelnosc takiej folii
    przez kilkadziesat lat?
    Zreszta sam Isover tlumaczy wieksza wilgotnosc nowej welny w stosunku do
    welen skalnych jakimis tam procesami technologicznymi, innymi slowy welna
    musi wyschnac. Tak kiedys pisal tu czlowiek robiacy w szkieletowce,
    uzywajacy jak pisal wylacznie Rockwoola z przyczyn powyzszych. Kolejna
    sprawa to zdarzajace sie jednak awarie tego czy owego. Robisz rzecz jasna
    jak zechcesz, ale ja dom z bala ocieplilem welna z wiatroizolacja od
    zewnatrz.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2011-02-01 13:44:37
    Temat: Re: jeden link obali? op?acalno?ae rekuperatorów.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    a.googlegroups.com...
    On 1 Lut, 13:01, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > O to własnie mi chodzi. Znając koszt ogrzewania domu z rekuperatorem i
    > koszt
    > ogrzewania tego samego domu bez rekuperatora mozna sobie dokładnie
    > policzyc
    > czy w konkretnym przypadku reku ma szanse się zwrócić w rozsądnym
    > terminie.
    >duzy i okna niewielkie. Ale to nie sa kwoty 200-300 tys o ktorych
    >pisales :)

    Ok. Te 200-300 tys mi w głowie zostało z jakiś poprzednuich postów- chyba
    nawet Ty pisałes że aby zrobic dom pasywny to nakłady wyjda wieksze o
    kilkaset tysięcy zł

    >A czy sie zwroci ? Tego w sumie nie jestes w stanie
    >oszacowac bo nie wiesz jak bedzie z kosztami energii.. A majac taki
    >domek ktory zuzywa 1500-2000 tys kWh poprostu sie o to nie martwisz, a
    >koszt eksploatacji CO po wprowadzeniu wynosi 40 pln / m-c :-))

    To ok. Po to własnie drąże temat. A i tak musze to po swojemu przeliczyc.

    [...]
    > ma swoje domy w OZC powprowadzane i może pomóc. No i przedewszystkim osoby
    > te moga zweryfikowac czy OZC im dobrze liczył czy może sa to dane jakości
    > jak w Kolektorku Mańka4;))

    >Sciagnij OZC (byle z PURMO) to Ci podesle mailem projekt mojego domu
    >to sobie sam potestujesz i zobaczysz jak wyglada porzadnie wprowadzona
    >chata - nie znajac tego softu pogubisz sie w szczegolach :-)

    Ok meila do mnie masz jesli to nie kłopot to podeslij ja potestuję

    >Ja mysle ze trzeba do tego podchodzic bardziej "globalnie". Albo
    >robisz dom energooszczedny albo nie :) Albo stawiasz na bezobslugowe
    >ogrzewanie pradem -> i wtedy zeby bylo tanio MUSISZ miec wszystkie
    >elementy domu energooszczednego, albo robisz zwykle wodne CO, stawiasz
    >np. pompe ciepla i wtedy wogole nie ma sensu dawac 50cm welny w dach i
    >okna w warstwie ocieplenia bo ogrzewanie tak czy siak bedzie tanie.

    Ja uwazam że zawsze trzeba brac pod uwage nakłady na poszczególne elementy i
    ew zyski jakie to przyniesie. ,
    Bo wydac można spokojnuie i 300tys więcej w stosunku do domu "tradycyjnego"
    ale jesli te 300tys wydane na "energooszczędność" przyniesie rocznie zysku
    2000zł to bez sensu

    > Bo bez seny jest wydac 200-300tys więcej na etapie budowy za gadżety
    > oszczedzające energie aby później zyskiwac na ogrzewaniu 2000zł rocznie.

    >Nikt nie mowi o kwotach 200-300 tys. Nie wiem co bys musial kupic zeby
    >tyle wydac :-) "upasywnienie" to 30-40-50k pln.

    Na ogrzanie "standardowego" domu ludziska wydają teraz 3-4 tys zł, na
    pasywny przyjmijmy 1000zł.
    Oszczędności roczne 3000zł. Przy kosztach inwestycji 50tys zł. To tak na
    granicy opłacalności wg mnie. Wiem że ceny energi będa rosły ale i
    dzisiejsze zarobione 4000zł za 5 lat będzie miało inna wartość. Ale tak
    gdybym faktycznie był pewien ze zainwestowane dodatkowo 50tys zł pozwoli mi
    na obniżenie rocznych opłat za ogrzewanie do 1000zł(a za tyle pradu zuzyje
    farelka 2kW działająca 4godziny dziennie ) to bym się powaznie zastanowił.
    I dlatego drąże temat na grupach.

    Krzysiek

  • 56. Data: 2011-02-01 13:48:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie do konca.
    > Znane sa przypadki porozbiorkowych dachow ze zgnitym pelnym deskowaniem i
    > z welna ulozona bez szczeliny.

    otóz to - wentylować "tak" - ale na zewnątrz warstwy ocierplenia a nie w
    środku

    >Inna sprawa, ze zapewne nie stosowano folii paroszczelnej. Tylko, czy mozna
    >zagwarantowac pelna szczelnosc takiej folii przez kilkadziesat lat?

    A czemu nie?

    > Zreszta sam Isover tlumaczy wieksza wilgotnosc nowej welny w stosunku do
    > welen skalnych jakimis tam procesami technologicznymi, innymi slowy welna
    > musi wyschnac.

    u mnie ze względu na grubosc styro to chyba by sie nic nie dzialo nawet
    gdybym nie dał paroizolacji. Ale dam :-)

    b.

  • 57. Data: 2011-02-01 13:52:39
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > A jakiej wielkosci jest ten cytowany domek? Dla 200m^2 wyjdzie pewnie
    > nieco wiecej. :-)
    > Tak sobie mysle, ze budujac dom tradycyjnymi sposobami ale o powierzchni
    > 80m^2 tez mozna ogrzewaniem za bardzo sie nie przejmowac.

    Dokladnie do podobnych wniosków dochodze. Znajomy ma taki dom:
    http://www.dobredomy.pl/projekt/sloneczkoI
    Na ściany z suporeksu dał 8 cm styro, na suficie ma 10cm najtańszej wełny z
    Castoramy.
    Grzeje gazem i jak twierdzi w sezonie zejdzie poniżej 1500zł.
    Myślę ze jest to realne.

    Krzysiek

  • 58. Data: 2011-02-01 14:06:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > otóz to - wentylować "tak" - ale na zewnątrz warstwy ocierplenia a nie w
    > środku

    No ale jak przykryjesz welne styropianem a od wewnatrz folia to nie bedzie w
    ogole miala wentylacji.

    > A czemu nie?

    Nie wiem, moze tak, moze nie. Samo montowanie folii powoduje jednak jej
    dziurawienie. Niby tasmy, ale czy uda sie tak od strony czysto technicznej
    zrobic tak dokladnie? Mozna przyjac, ze tak, ale pare miejsc newralgicznych
    bedzie.
    Czy folia przez caly czas zycia zapewnia 100% ochrone przed przenikaniem
    wilgoci przez jej strukture? Gdzie niegdzie pisze sie, ze z czasem i
    styropian wilgotnieje.

    Zgnije co najwyzej konstrukcja. :-)

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2011-02-01 14:15:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 14:48, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    >  u mnie ze względu na grubosc styro to chyba by sie nic nie dzialo nawet
    > gdybym nie dał paroizolacji. Ale dam :-)

    I teraz mozemy tylko zalowac, ze grupe opuscil tornad!! Pamietam jak
    sporo opowiadal o zgniliznie pod sidingiem w rozbieranych /
    remontowanych przez niego domach. A jak wiemy on ostatnie latal
    pracowal wylacznie w szkieletorach i pojecie na ich temat mial :)

    Ja bym sie bal zakryc welne z kazdej strony izolacja (styro / folia) -
    para wodna wciska sie w kazda mozliwa napotkana szczelinke, a jak
    wilgoc w welne wejdzie to niedosc, ze moze zaczac gnic, to zniszczy
    tez konstrukcje domu i straci swoje wlasciwosci izolacyjne :(

    Przemyslales to Budyn bardzo dokladnie i dobrze ??
    pozdr.

    --
    Adam

  • 60. Data: 2011-02-01 14:16:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 15:15, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > remontowanych przez niego domach. A jak wiemy on ostatnie latal
    > pracowal wylacznie w szkieletorach i pojecie na ich temat mial :)

    Ale ale - jest jeszcze HANA :)
    pozdr.

    --
    Adam