  • 1. Data: 2009-05-28 06:44:21
    Temat: jeszcze raz weze ogrodowe
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

    Witam
    zastanawiam sie miedzy tym w LIDLU ( zółty :
    http://www.infomail.pl/mailing/12299/Oferta-LIDL-Czw
    -2404/ )
    http://allegro.pl/item646839810_waz_ogrodniczy_5_war
    stwowy_cellfast_1_2_25m_gratis.html

    potrzebuje 2x25m
    z czasem chce dokupic wózek.

    byłem w lidlu i ten zółty wąż jest dosyc twardy i chyba sie nie zagina ?
    zawsze to 80zł za 2szt a nie 120+ przesyłka ( link do aukcji wyzej )
    ale z drugiej strony chce cos na lata a nie na jeden sezon
    pytam bo do tej pory mam zwykly zielony cienki zginajacy sie wąż :/

    chcialbym znac tylko opinie moze ktos ma ten wąż z lidla lub ten cellfast'a
    ?

  • 2. Data: 2009-05-28 06:53:20
    Temat: Re: jeszcze raz weze ogrodowe
    Od: bynio <n...@w...pl>

    On 28 Maj, 08:44, "Wojtek" <n...@o...pl> wrote:
    Mam ten z Lidla juz 3 lata. Jest bardzo dobry.
    Cały rok na zewnątrz i nic sie nie dzieje.
    Trudno go zagiąć ale da się ;-)

  • 3. Data: 2009-05-28 07:14:40
    Od: "hasz" <s...@p...wroc.pl>

    czy 1/2 cala nie bedzie za mały przekrój
    używam też taki wąż tylko 3/4 cala i jest OK

  • 4. Data: 2009-05-28 07:41:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hasz" <s...@p...wroc.pl> napisał w wiadomości
    > czy 1/2 cala nie bedzie za mały przekrój
    > używam też taki wąż tylko 3/4 cala i jest OK

    Do podlewania ogródka, mycia samochodu itp 1/2cala z powodzeniem wystarcza.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-05-28 09:15:51
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

    http://allegro.pl/item641754333_pompa_napowierzchnio
    wa_ogrodowa_wz_250w.html

    mam taka pompe ktorej uzywam do podlewania
    pan w castoramie powiedzial mi ze jak zaloze do niej was
    1/2" to bedzie kiepskie cisnienie

    a mi sie wydawalo ze jak jest mniejszy ( cienszy waz ) to bedzie wieksze :/
    i juz zglupiałem

    chyba kupie 2x ten waz z lidla + jakies koncowki i zmieszcze sie w 100zl

  • 6. Data: 2009-05-28 10:15:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > :/
    > i juz zglupiałem
    >
    > chyba kupie 2x ten waz z lidla + jakies koncowki i zmieszcze sie w 100zl

    Ja juz 2 rok używam tego najtańszego węża zielonego(20metrów weza +
    końcówki to teraz w biedronce kosztuje 19zł)
    Kompletnie nic złego sie z nim nie dzieje, końcówki trzymaja ok, wąz cała
    zime leżał na zewnatrz teraz jest ok.
    Kup dwa takie zestawy z biedronki i na kilka lat masz spokój.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-05-28 12:10:17
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik kris napisał:

> [...]
    > zime leżał na zewnatrz teraz jest ok.
    > Kup dwa takie zestawy z biedronki i na kilka lat masz spokój.

    moim zdaniem wadą złączek do zielonych węży z biedronki czy castoramy
    jest szybkozłączka tylko z dwoma zaczepami. Przy dużym ciśnieniu wody
    przekrzywiają się i rozszczelniają same. Ale u mnie jest takie
    ciśnienie, że w/w wąż 1/2 tak spuchł po 3 m-cach, że wygląda na 3/4 ;-)

    mcs

  • 8. Data: 2009-05-28 12:15:11
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > :/
    > i juz zglupiałem
    >
    > chyba kupie 2x ten waz z lidla + jakies koncowki i zmieszcze sie w 100zl

    Dasz wąż większje średnicy to zmniejszą się opory przepływu i strata
    ciśnienia, czyli woda będzie szybciej "leciała" z grubszego węża. Przy tej
    pompie i długościach węży jakie chcesz kupić to będą naprawde duże straty na
    1/2". Owszem taki wąż sprawdził by się przy podłączeniu do wodociągu gdzie
    przeważnie ciśnienie masz dużo wyższe niż z takiej pompki i nie odczuwa się
    aż tak bardzo strat na wężu.

    Pozdrawiam Gejzero.

  • 9. Data: 2009-05-28 12:53:40
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Wszystko zależy od cisnienia.
    Ja mam w wodociągu 4 at i na końcu 30 metrowego węża 1/2 jest wystarczający
    przepływ i cisnienie do zraszaczy itp.
    Kolega ma na działce pompę membranową w studni i u niego 3/4 to minimum aby
    cos sensownie podlać
    Jacek

  • 10. Data: 2009-05-29 15:03:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > pytam bo do tej pory mam zwykly zielony cienki zginajacy sie wąż :/
    >

    > chcialbym znac tylko opinie moze ktos ma ten wąż z lidla lub ten

    ten z lidla mi wygląda na tandetę.