  • 1. Data: 2009-01-13 21:58:51
    Temat: kabina prysznicowa bez brodzika.
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Witam.

    Zastanawiam sie wlasnie, bo mrozy i czas na przemyslenia, czy sa jakies
    problemy z kabinami prysznicowymi bez brodzika?
    Pytanie moze glupie, ale chcial bym wiedziec czy plytki nie odpadaja, jak
    technicznie nalezy wykonac to poprawnie, oraz jakie sa doswiadczenia
    uzytkownikow takich rozwiazan. Czy woda nie wylewa sie na pol lazienki i na
    co zwrocic uwage kupujac sama kabine. Poczatkowo planowalem cala kabine taka
    z dachem, brodzikiem i panelem, ale jakos bardziej zaczelo mi sie podobac
    takie rozwiazanie, a poniewaz podlogowke na dole dopiero bede rozkladal,
    wiec w razie pozytywnych decyzji warto by podlogowke grzana i tam ulozyc.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-01-13 22:46:35
    Temat: Re: kabina prysznicowa bez brodzika.
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Maniek4 wrote:
    > Zastanawiam sie wlasnie, bo mrozy i czas na przemyslenia, czy sa jakies
    > problemy z kabinami prysznicowymi bez brodzika?

    calkiem bez brodzika, czy brodzika z plytek?

    > Pytanie moze glupie, ale chcial bym wiedziec czy plytki nie odpadaja,

    nie odpadaja. w tym roku przemrozilo mi hacjende do -3 (nie zdazylem
    podlogowki zrobic, a jedyne ogrzewanie to kominek) i wszystkie plytki sa
    na miejscu.

    > jak
    > technicznie nalezy wykonac to poprawnie,

    pod spod folie w plynie, poza tym normalne, ale waskie fugi. plytki
    male, ja obydwa robilem z 10x10, na 1 mm fuge.

    > Czy woda nie wylewa sie na pol lazienki i na
    > co zwrocic uwage kupujac sama kabine.

    hmmm...kabiny nigdy nie mialem. tzn. teraz mam zwykla kabine i zwykly
    brodzik i...narzekam :-) w mieszkaniu mialem 'kabine' z luksferow, w
    hacjendzie zrobilem z plytek, efekt mozna obejrzec tu:
    http://www.bokomaru.com.pl/?p=259

    > z dachem, brodzikiem i panelem, ale jakos bardziej zaczelo mi sie podobac
    > takie rozwiazanie,

    IMO same zalety. ladniej, taniej, trwalej, latwiej utrzymac w czystosci.

    --
    bartek

  • 3. Data: 2009-01-14 00:49:06
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

    Witam

    Ze strony www.schedpol.pl możesz ściagnąc film instruktazowy traktujący o
    wykonaniu takiej podłogi w takiej kabinie.
    Polecam, moim zdniem pouczająca lektura.
    Jesli nie znajdziesz daj znac, mam ściagnięty i moge przesłac, waży ok. 54
    MB.
    Mnie bardzo sie podoba takie rozwiązanie i zastanawiam sie czy nie zrobic
    czegoś takiego u siebie.
    Poza tym przemawiają do mnie względy praktyczne o których wspomniał
    Bokomaru.
    Ponadto mam świadomość że z kazdym dniem jestesmy coraz starsi i w
    przyszłości "wyniesiony w górę" brodzik może być barierą trudną do
    pokonania.
    Mysle że z ogrzewaniem podłogowym pod kabiną może być problem, ale po
    obejrzeniu filmu wszystko będzie jasne.

    Pozdrawiam
    Jarek M.

  • 4. Data: 2009-01-14 09:38:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > podobac takie rozwiazanie, a poniewaz podlogowke na dole dopiero bede
    > rozkladal, wiec w razie pozytywnych decyzji warto by podlogowke grzana i

    Zrobiłem tak w nowym mieszkaniu. Pamiętać trzeba o uszczelnieniu (folia w
    płynie), trzeba pilnować spadków w kierunku odpływów no i same odpływy też
    muszą być w odpowiednim miejscu. Ja mam odpływy listwowe. Nawet bez
    zamontowanych jeszcze drzwi woda nie wycieka do łazienki.
    Odnośnie ogrzewania podłogowego w kabienie to jest ono bez sensu. Płytki
    momentanie się nagrzewają po odkreceniu wody.

  • 5. Data: 2009-01-14 10:24:18
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Odnośnie ogrzewania podłogowego w kabienie to jest ono bez sensu. Płytki
    > momentanie się nagrzewają po odkreceniu wody.
    ogrzewanie podłogowe ma bardzo duży sens w takiej kabinie
    bez ogrzewania bardzo szybko płytki są zimne co sprzyja grzybowi
    ogrzewane bardzo szybko wysychają

  • 6. Data: 2009-01-14 11:44:32
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogrzewanie podłogowe ma bardzo duży sens w takiej kabinie
    > bez ogrzewania bardzo szybko płytki są zimne co sprzyja grzybowi

    Jakie zimno, jakiemu grzybowi??? Grzyb lubi ciepło i wilgoć, a nie wodę
    leżącą na płytkach na podłodze.
    Mam taki prysznic w piwnicy w starym domu, gdzie nie ma żadnej izloacji od
    gruntu oprócz papy i nie ma żadnych problemów z grzybem.

    Owszem po myciu jest jeszcze kilka godzin mokro, ale mam tak od kilkunastu
    lat i żadnego grzyba nigdy nie było. Grzyb na płytkach nie rośnie a by rósł
    na ścianach to potrzebuje wilgotnych ścian a nie podłogi, a na to mam
    sprawną wentylację.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 7. Data: 2009-01-14 12:17:59
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    > Jakie zimno, jakiemu grzybowi??? Grzyb lubi ciepło i wilgoć

    dlatego przeważnie występuje w rogach pomieszczeń gdzie jest zimniej :)

  • 8. Data: 2009-01-14 12:32:44
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    >
    > dlatego przeważnie występuje w rogach pomieszczeń gdzie jest zimniej :)

    Widziałem wiele grzybów w łazienkach które remontowałem i jakoś zawze
    występował u góry ścian przy niesprawnej wentylacji. Nigdy u nikogo nie
    widziałem grzyba na podłodze. Co oczywiście nie znaczy, że jest to
    niemożliwe, ale skoro w praktyce problem nie występuje to czy się
    przejmować.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 9. Data: 2009-01-14 13:20:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --
    >Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał >wiadomości

    Maniek co ty masz za talent?;)) Większość Twoich postów kończy sie
    dyskusjami na tematy nie związane z Twoim pytaniem.
    Zadałes pytanie o brodzik a jest dyskusja o wilgoci.
    Zadałeś pytanie o płyte indukcyjna/gazowa a wyszła długa dyskusja z kilkoma
    wątkami na inne tematy. Itp.
    ;)))

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-01-14 13:37:22
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > ogrzewanie podłogowe ma bardzo duży sens w takiej kabinie
    > bez ogrzewania bardzo szybko płytki są zimne co sprzyja grzybowi

    Nie bardziej niż w zwykłym brodziku, a i tak nie robi się ich podgrzewanych.