  • 11. Data: 2009-12-19 08:55:50
    Temat: Re: kałuże w garażu
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Jacek" <n...@w...pl> wrote in message
    news:hgi2p4$b9n$1@news.task.gda.pl...
    > Niestety w zimie spod auta nie kapie woda, tylko spadaja bryły mazi, która
    > zatrzymuje wodę i bez ręcznego wspomagania nie zechce dobrowolnie ściekać
    > takim stopniu, żeby było sucho.
    > Jacek

    Wytwornica pary.

  • 12. Data: 2009-12-19 21:26:46
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Niestety... problem ten jest często pomijany przez użytkowników garaży...

    Z reguły uważa się, że auto garażowane jest bardziej zadbane niż to stojące
    pod gołym niebem... Jeśli w garażu nie dobrej ma wentylacji, to jest wręcz
    przeciwnie. Auto zaśnieżone wstawione do garażu powoduje ogromną wilgotność
    powietrza... a dodatkowo jeszcze powietrze jest przesycone oparami soli,
    które stosuje się do "odśnieżania" ulic. Jak wilgoć i sól wpływają na
    karoserię samochodu wszyscy wiemy... W takim garażu z całą pewnością
    karoseria dużo szybciej skoroduje.

    Ja osobiście bardziej preferuję otwarte wiaty, niż szczelne garaże (nawet
    jeśli ciepłe).

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 13. Data: 2009-12-20 07:38:11
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    eria.pl
    *wolim* napisał(-a):

    > dodatkowo jeszcze powietrze jest
    > przesycone oparami soli, które stosuje się do "odśnieżania" ulic.

    Że co???

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 14. Data: 2009-12-20 13:54:07
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Przyłączam się i ja do pytania w sprawie parowania soli.
    Wielce jestem ciekaw tego zjawiska.
    Jacek

  • 15. Data: 2009-12-20 14:06:18
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Dec 2009 14:54:07 +0100, Jacek napisał(a):

    > Przyłączam się i ja do pytania w sprawie parowania soli.
    > Wielce jestem ciekaw tego zjawiska.

    Dlaczego Cie ono dziwi?
    O grotach solnych, o inhalacjach z soli - słyszałeś?
    http://www.google.pl/#hl=pl&q=%22parowanie+soli%22&l
    r=&aq=f&oq=%22parowanie+soli%22&fp=a3019a04ac33809e
    Nie chodzi tylko o parowanie, lecz także o aerozol wodno-solny, tworzony
    przez ruch samochodowy; ten aerozol osiada na aucie i jego podwoziu,
    dostaje się niemal wszędzie i w warunlac ciepłego i wilgotnego garażu robi,
    co "należy".
    --

    Ikselka.

  • 16. Data: 2009-12-20 14:15:49
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    6...@4...net
    *XL* napisał(-a):

> [...]
    > przez ruch samochodowy; ten aerozol osiada na aucie i jego podwoziu,
    > dostaje się niemal wszędzie i w warunlac ciepłego i wilgotnego garażu

    Ale to będzie sól w postaci krystalicznej, lub jaka sama wspomniałaś aerozol
    jej roztworu, a nie opary soli, na domiar złego stosowane w odśnieżaniu
    ulic.

  • 17. Data: 2009-12-20 16:23:45
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Oczywiście macie rację - zagalopowałem się z tymi oparami. Miałem na myśli
    to, że samochód jest oblepiony solą i stoi w wilgotnym garażu, a takie
    środowisko (sól, wilgoć) nie jest zbyt sprzyjające dla karoserii. Jeśli w
    garażu nie ma solidnej wentylacji, to korozja będzie następować szybciej niż
    pod przewiewną wiatą.

    Pzdry,
    /\/\\/\/