  • 21. Data: 2012-08-16 07:26:43
    Temat: Re: kamery IP na zewnątrz
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    symantecghost wrote:
    > W dniu 2012-08-15 18:53, Darek pisze:
    >>>> coś ok 5 A bodajże w porywach...
    >>>
    >>> 5A 230V?
    >>
    >> PoE nie zasila bezpośrednio 230V...
    > było ironicznie
    > trzeba podawać W a nie A

    ale drucikami płyną ampery... tak ze trzeba policzyć czy:

    druciki w kablu Ethernet mogą przewodzić w sposób ciągły prąd 5A
    czy spadki napięcia nie spowoduje ze na wyjściu z długiego kabla Ethernet
    napięcie będzie wynosiło 1 V :)

    dla 0.5mm2 oporność to 0.033 ohm /mb czyli 20 m kableka daje nam już
    1,33 Ohma :)

  • 22. Data: 2012-08-16 07:27:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

    > czegoś nie pomyliłeś? To by dawało moc w okolicy 250W,
    > trochę dużo nawet dla wbudowanej niewielkiej grzałki.

    no kolejny geniusz... :)

    chcesz 230V dawać po Ethernecie? :)

  • 23. Data: 2012-08-16 11:13:29
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > no kolejny geniusz... :)

    dobre...

    > chcesz 230V dawać po Ethernecie? :)

    A wiemy jak moc liczyć?
    A wiemy co definiuje PoE?

    Ja osobiście spotkałem kamery o mocy od 15 do 60W
    zasilanych. Żadna z nich nie wykazywała takich poborów prądu.

  • 24. Data: 2012-08-16 11:28:43
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Jest jeszcze kolejny czynnik psychologiczny, tracisz część prywatności a
    konkretnie
    Twoja żona dzieci, czując się obserwowane - mało komfortowe w domu, choć
    pewnie
    można się przyzwyczaić.

    Znacznie przydatniejszą rzeczą są np. ciche alarmy z powiadamianiem na
    komórkę
    (alarmy dobrze wyregulowane).

    ------------------------------

    Sytuacja, jestem na wczasach/pracy/poza domem
    włącza się alarm mozesz zerknac co się dzieje
    po co wydawac na utrzymanie firm ochroniarskich, w telefonie trzymasz tel do
    swojej komendy policji ew. sąsiadów jak dobrze zyjesz :)

    Siedzisz w pracy, ktos sie dobija wciska dzwonek przychodzi email, wiesz kto
    był.

    Co do dyskomfortu nie odczuwamy takiego, ze niby kto ma śledzić i jak?
    Tam nikt nie siedzi i nie patrzy, czasami się zaglądnie na nagranie wstecz
    lub live, ostatnio ekipa robiła poprawki
    i zniknęło coś w domu,ukryta kamera wszystko zarejestrowała, oddali
    przedmiot a koleś wyleciał.

    kamery odstraszają, nawet atrapy

    pozdrawiam

  • 25. Data: 2012-08-16 18:02:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    >
    > Ja osobiście spotkałem kamery o mocy od 15 do 60W
    > zasilanych. Żadna z nich nie wykazywała takich poborów prądu.

    naprawdę?

    to jak ma zasilanie 12 V i 60W to już masz 5A

  • 26. Data: 2012-08-16 19:47:35
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Darek napisał:

> [...]
    >
    > Ja osobiście spotkałem kamery o mocy od 15 do 60W
    > zasilanych. Żadna z nich nie wykazywała takich poborów prądu.

    Po PoE? 60W? A specyfikację to czytałeś?

    PoE by Cisco - 15W
    PoE prawdziwe - 24W
    HiPoE - 48W

    Mocy 60W nijak nie dostaniesz w punkcie końcowym - może na duś tyle z
    wyjścia switcha czasem da się wycisnąć. Sprzęt zasilany po PoE musi
    działać na końcu stumetrowego kabla z uwzględnieniem spadków napięcia.

    A w ogóle to specyfikację IEEE sobie koledzy poczytajcie.

    --
    Darek

  • 27. Data: 2012-08-16 20:21:09
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    ty sobie lepiej zobacz ile te kamery prundu ciągną szczególnie te z własnym
    oświetlaczem IR i grzałką.

    coś ok 5 A bodajże w porywach...
    -------------

    Po co te grzałki w tych kamerach?

    Instalowałem w kilku miejscach bez grzałęk z IRami, i IP i zwykłe analog
    wszystkie dają rady nawet przy -20.

    pozdrawiam
    AT

  • 28. Data: 2012-08-17 00:08:13
    Od: "PcmOl" <...@...com>

> [...]
    >
    > druciki w kablu Ethernet mogą przewodzić w sposób ciągły prąd 5A
    > czy spadki napięcia nie spowoduje ze na wyjściu z długiego kabla Ethernet

    Radził bym wypróbować te rewelacje w praktyce.
    (Czasem z braku laku używam drutów z cat. 5e w charakterze bezpieczników ~4-5A -
    zaczynają się żarzyć przy tym prądzie.)

    > dla 0.5mm2 oporność to 0.033 ohm /mb czyli 20 m kableka daje nam już
    > 1,33 Ohma :)

    A co ma wartość 0.5mm2 wspólnego z drutem ethernetu?
    Strzelam, że 10m jednej pary cat. 5e wtrąci jakieś 4 omy.

    Takie kamery mają szansę zadziałać z prawdziwego PoE.
    Nie mają szansy zadziałać zasilane kablem cat 5e dłuższym niż 2-3m, wprost napięciem
    5V.
    Często tak właśnie jest.

  • 29. Data: 2012-08-17 06:16:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Amir wrote:
> [...]
    >
    > Po co te grzałki w tych kamerach?
    >
    > Instalowałem w kilku miejscach bez grzałęk z IRami, i IP i zwykłe
    > analog wszystkie dają rady nawet przy -20.

    a skad wiesz czy one jednak nie mają jakiegoś małego opornika z termistorem
    :)

  • 30. Data: 2012-08-18 22:51:39
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-17 00:08, PcmOl pisze:

    > A co ma wartość 0.5mm2 wspólnego z drutem ethernetu?
    To że drut w kablu cat5 powinien mieć przekrój 0.5mm^2 i jeśli byłby
    miedziany, to by miał taką rezystancję na metr...

    > Strzelam, że 10m jednej pary cat. 5e wtrąci jakieś 4 omy.
    Ale że większość obecnych skrętek to jakieś gówno z przetopu puszek i
    kaloryferów, jedynie powierzchownie miedziowane, i z przymałą średnicą
    to może tyle wyjść.

    > Takie kamery mają szansę zadziałać z prawdziwego PoE.
    Prawdziwe kamery z PoE mają _obowiązek_ zadziałać z prawdziwym PoE nawet
    na 100m kablu cat5e.

    > Nie mają szansy zadziałać zasilane kablem cat 5e dłuższym niż 2-3m, wprost
    napięciem 5V.
    > Często tak właśnie jest.
    To że ktoś robi źle i nawet nie wie dlaczego, i że takich ktosiów jest
    dużo, to nie znaczy że to jest typowa praktyka w branży :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173