  • 1. Data: 2012-02-04 11:14:04
    Temat: kamień 'kwitnie'
    Od: "yapann" <y...@p...pl>

    kwitnie ale nie tak jakym chciała -
    na brzgach donicy z kamienia osadza się białe coś - ma strukturę
    krystaliczną łatwo się daje zniszczyć (nawet zdmuchnąć) - ale pozniszczeniu
    nadrugi dzień jest na nowo
    - czy to jakas choroba? jak sie tego pozbyć? kupiłam taką roślinę z przeceny
    właśnie dla tej donicy żłobionej w kamieniu.

  • 2. Data: 2012-02-04 14:40:08
    Temat: Re: kamień 'kwitnie'
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=19&t=391
    83&view=next

    http://forum.muratordom.pl/archive/index.php/t-68863
    .html?s=cdbe0f845622ad0ef1968448f5106523

    Ania

  • 3. Data: 2012-02-05 16:32:58
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-02-04 12:14, yapann pisze:
> [...]
    > - czy to jakas choroba? jak sie tego pozbyć? kupiłam taką roślinę z
    > przeceny właśnie dla tej donicy żłobionej w kamieniu.

    Może to, po prostu, sól?

  • 4. Data: 2012-02-05 16:40:15
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "wolim" <n...@t...pl> wrote in message
    > Może to, po prostu, sól?

    ale czemu się odradza struktura...
    (po uporczywej kąpieli znikło - acz musiałam wyeksmitować roślinę na tę
    operację)

  • 5. Data: 2012-02-05 18:26:36
    Od: " skryba" <s...@W...gazeta.pl>

    yapann <y...@o...pl> napisał(a):

    > ale czemu się odradza struktura...
    > (po uporczywej kąpieli znikło - acz musiałam wyeksmitować roślinę na tę
    > operację)

    W dużym skrócie: Występuje migrowanie nawozów w stronę ścian doniczki.
    Powoduje to nadmierny wzrost zasolenia podłoża na obrzeżach. Zakupiona roślina
    była mocno zasilana nawozami przed wysyłką do sprzedaży. To zjawisko często
    spotykane w doniczkach z materiałów naturalnych zwłaszcza glinianych,
    kamiennych, drewnianych.

    Pozdrawiam mineralizacyjnie
    skryba

  • 6. Data: 2012-02-08 20:33:39
    Temat: Re: kamien 'kwitnie'
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "czeremcha" <1...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    > http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=19&t=391
    83&view=next
    > http://forum.muratordom.pl/archive/index.php/t-68863
    .html?s=cdbe0f845622ad0ef1968448f5106523

    wysolenia jak nic! dzieki