  • 1. Data: 2010-01-28 11:37:23
    Temat: keisel renogrunt 410
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Stosował ktoś tą wylewkę?
    U mnie dziwnie się zachowuje (oględnie rzecz ujmując), pomimo zagruntowania
    (2x) betonowego podłoża i wysychania w temp. < 15 st po 2tyg. pojawia się
    pajęczynka pęknięć
    Co za shit ...
    qaz

  • 2. Data: 2010-02-03 19:53:40
    Temat: Re: keisel renogrunt 410
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 28 Sty, 12:37, "qaz" <q...@w...pl> wrote:
> [...]
    > (2x) betonowego podłoża i wysychania w temp. < 15 st po 2tyg. pojawia się

    Kiepska wylewka.
    Kreisel, czy Kiesel ?

    Jednak drobne spekania nie maja znaczenia.
    Istotne jest, zeby sie nie odspajala.
    Poloz mlotek na tej wylewce i ciagnac lekko za trzonek poszuraj nim po
    powierzchni.
    Uslyszysz, czy sie trzyma.

    Marek

  • 3. Data: 2010-02-04 09:13:21
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On 28 Sty, 12:37, "qaz" <q...@w...pl> wrote:

    > Kiepska wylewka.
    > Kreisel, czy Kiesel ?

    Kreisel, sorry

> [...]
    > Istotne jest, zeby sie nie odspajala.
    > Poloz mlotek na tej wylewce i ciagnac lekko za trzonek poszuraj nim po

    Problem w tym, że w 15 mm wylewki zatopiony jest kabel grzewczy - co to
    będzie za czas jakiś ?
    A w dodatku, w jednym pomieszczeniu niestety miejscowo odchodzi od podłoża
    co za g.! a wszystko z godnie z instrukcją robione - sam gruntowałem
    pilnowałem mieszania i wylewania
    qaz

  • 4. Data: 2010-02-04 13:39:35
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 4 Lut, 10:13, "qaz" <q...@w...pl> wrote:
> [...]
    > A w dodatku, w jednym pomieszczeniu niestety miejscowo odchodzi od podłoża
    > co za g.! a wszystko z godnie z instrukcją robione - sam gruntowałem

    Odkuj to, co sie odkleilo, a nastepnie zalej dziury na nowo. Potem
    szlifowanie Columbusem.

    Wieksze szczeliny mozesz zalac zywica epoksydowa o niskiej lepkosci
    ( nawet niezle tam wnika), albo , zwyklym gruntem - kilka razy - jak
    dlugo bedzie wsiakal.( za kazdym razem czekaj, az wyschnie).
    Tylko nie przesadz z zawilgoceniem podloza, bo ci wiecej odejdzie.

    A sprawdziles stan oczyszczenia podloza przed wylewaniem ?

  • 5. Data: 2010-02-04 13:40:34
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 4 Lut, 10:13, "qaz" <q...@w...pl> wrote:
> [...]
    > A w dodatku, w jednym pomieszczeniu niestety miejscowo odchodzi od podłoża
    > co za g.! a wszystko z godnie z instrukcją robione - sam gruntowałem

    Najczesciej odchodzi podczas wiazana - potem juz sie trzyma.

  • 6. Data: 2010-02-05 10:31:54
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]
    > Tylko nie przesadz z zawilgoceniem podloza, bo ci wiecej odejdzie.
    > A sprawdziles stan oczyszczenia podloza przed wylewaniem ?

    Tak, własnoręcznie odkurzałem przed gruntowaniem. W pomieszczeniach później
    wylewanych, gdzie również zauważyłem "pajęczynę", pociągnąłem wszystko od
    góry gruntem (w zamiarze opóźnienia wysychania) - w trakcie tej operacji
    wyraźnie było widać, którędy wylewka pije - niestety w postaci pajęczyny
    kresek
    pzdr qaz

  • 7. Data: 2010-02-05 15:43:45
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 5 Lut, 11:31, "qaz" <q...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "Marek" <m...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:c67fb177-0d68-4493-8388-9ebca5ab5a82@z26g2000
    yqm.googlegroups.com...

    > Tak, w asnor cznie odkurza em przed gruntowaniem. W pomieszczeniach p niej
    > wylewanych, gdzie r wnie zauwa y em "paj czyn ", poci gn em wszystko od
    > g ry gruntem (w zamiarze op nienia wysychania) - w trakcie tej operacji
    > wyra nie by o wida , kt r dy wylewka pije - niestety w postaci paj czyny
    > kresek
    > pzdr qaz- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Dobra wylewka nie powinna wykazywac skurczu, a wiazanie powinno byc
    zakonczone najwyzej po 7 dniach.
    Jezeli u ciebie popekala po 2 tyg - to przynajmniej tak dlugo trwalo
    wiazanie cementu.

    W dobrych wylewkach proporcje pomiedzy cementem portlandzkim, cementem
    glinowym i gipsem sa tak dobrane, ze nie maja one skurczu, albo sa
    nawet minimalnie ekspansywne i czas wiazania jest b.krotki.

    Ale producenci czesto wypuszczaja jakies "nowosci", na ktorych maja
    nadzieje zrobic wieksza przebitke, albo upychaja w Polsce jakies
    gorsze partie wyprodukowane w Niemczech, czy Wloszech.

    Z reguly wylewki o wytrzymalosci na sciskanie pow. 4-5 megapascali sa
    bezpieczne i takie, lub jeszcze lepsze sa polecane do podgrzewanych
    podlog, na ktorych powstaja dosyc duze sily( naprezenia) scinajace.

    Na rynek trafiaja nawet takie o wytrzymalosci 1,5 megapascali.

    Zreszta, na opakowaniu powinno byc napisane, czy ta sie
    nadawala...???

    Ja kiedys wyprodukowalem taka, ktora miala 7,4 megapascali, ale troche
    slabo sie rozplywala i wlasciwie nadawala sie do wylewania pow. 6 mm
    grubosci - a to stanowilo dosc duzy koszt.
    Dobrze sie rozplywajace mozna wylac nawet na 1,5 mm.

    Odkurzanie nie zawsze wystarcza - moze byc mleczko cementowe, ktore
    sie odspoi razem z wylewka - trzeba to wziac pod uwage.

    Radzilbym ci zrobic kilka prob podgrzania tej podlgi i sprawdzenia,
    czy zacznie sie odspajac.
    Jesli bedzie sie trzymac, to raczej mozna byc spokojnym.

    Marek

  • 8. Data: 2010-02-05 15:51:01
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 5 Lut, 16:43, Marek <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > czy zacznie sie odspajac.
    > Jesli bedzie sie trzymac, to raczej mozna byc spokojnym.

    Sorry - mialo byc: 70,4 megapascali, 15 megapascali