  • 21. Data: 2011-08-27 15:32:48
    Temat: Odp: Re: Odp: Re: kierbuda z Wrocka bez wybujałej fantazji szukam
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu piątek, 26 sierpnia 2011, 22:09:47 UTC+2 użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > Mylisz się,kierbud to karbowy któremu jeszcze musisz płacić :(

    "kierbud" określenie jakby pochodzące od kierata i wariata.

    Pierwotny kopał jaskinię dla swojego potomstwa 30 lat.
    Współczesny zatrudnia inżyniera i wykonawców i płaci im godziwie tak jak pierwotny w
    trudzie kopał jaskinię.

    Kredyt też 30 lat spłaca.

    Pozdr.hk

  • 22. Data: 2011-08-27 17:55:14
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik hk napisał:
    > Kredyt też 30 lat spłaca.

    Tylko, że ma przyzwoite lokum, a nie jaskinię :-)

  • 23. Data: 2011-08-27 17:55:55
    Od: "adi" <a...@g...com>

    sczyty ścian ociepli razem z regipsami a taras wraz z elewacją i w czym ma
    problem?
    Kiki jesteś przewrażliwiony i do tego wiedzy ci brak :)

    Adi

  • 24. Data: 2011-08-27 18:45:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-27 19:55, adi wrote:
    > sczyty ścian ociepli razem z regipsami a taras wraz z elewacją i w czym
    > ma problem?
    > Kiki jesteś przewrażliwiony i do tego wiedzy ci brak :)
    >
    > Adi

    Działówki to tak jak mówisz. Ocieple gdy będzie sufit podwieszany.
    Ale taras? O jakim tarasie mówicie?
    O tym zadaszeniu nad wejściem domu?

    Zadaszenie ma od góry położone 10cm styro na całej powierzchni i paski
    15cm styro jako ocieplenie wieńca na szerokości zadaszenia.
    Całe zadaszenie jest ze spadkiem od domu i na dłużyszym boku będzie
    miało małą rynienkę.

    Dodałem fotki z montażu okien:
    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2011-08-27 19:04:39
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-27 12:04, kiki wrote:
    > Jeżeli tego wszystkiego nie ocieplisz od środka i od góry, od poziomu
    > sufitu do nieogrzewanego stryszku to to wszystko przemarznie..
    > Najgorsze są miejsca już zakryte membraną dachową, bo nie da się do nich
    > dostać.

    Nic nie jest zakryte membraną bo są okapy wystające poza obrys budynku.
    Elewacja zewnętrzna będzie wystawać ponad murłatę 20cm a od wewnętrznej
    strony nieużytkowego poddasza wysypię na tę murłatę (jak i na cały sufit
    podwieszany) wełnę w granulacie, więc cały wienieć będzie miał ciągłość
    izolacji.

  • 26. Data: 2011-08-27 19:53:04
    Od: "adi" <a...@g...com>

    przestań bzdury opowiadać przecież nie zmieścisz tam 3 warstwy wełny zgodnie
    z teorią kikiego :)

    Adi

  • 27. Data: 2011-08-29 07:15:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Sie, 20:45, quent <x...@x...com> wrote:

    > Dodałem fotki z montażu okien:https://picasaweb.google.com/10497619375684860
    2152/20110517_budowa_domu

    Nie zapomnij sciagnac folii zabezpieczajacych z okien - TERAZ!!! - nie
    czekaj na po tynkach, bo kwestia paru dni na takim sloncu i sie
    zwulkanizuje i bedzie wielki problem zeby je sciagnac :) Wszystkich na
    to uczulam, jedna kumpela nie posluchala i po miesiacu plakala jak
    trzebabylo nozykiem nowe okna drapac i rozpuszczalnikiem klej
    sciagac ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2011-08-29 08:34:03
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 26 Sie, 16:52, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > miesiąc od początku do końca budowy nie ważne czy muszę tam jechać czy
    > nie. Ewentualnie jak nie będę jechał to Pan będzie stratny' :))) Opcja
    > finalna brzmiała tysiąc teraz i po 600 na miesiąc od wiosny, ale już
    > straciłem jakoś zaufanie :)
    >
    > Tak na poważnie, szukam rzetelnego fachowca, który zna się na rzeczy.
    > Polećcie kogoś - Wrocek oczywiście. Ile taka usługa kosztuje realnie i
    > czego się można, albo raczej czego się należy od takiego kierbuda
    > oczekiwać? Odbiory i nadzór to wiem, ale na podstawie czego go
    > kontrolować czy robi swoją robotę jak należy?

    Odpowiedz sobie na pytanie czego tak naprawdę oczekujesz od
    kierbuda.. Jeśli on ma rzeczywiście pilnować budowy to będzie musiał
    być na niej co najmniej 3 razy w tyg. (w zależności jak szybko ekipa
    będzie pracowała).. Policz sobie ile taki kierbud wyda na samo paliwo
    żeby do Ciebie przyjeżdżać. Niech ma tylko 10km w jedną stronę. Potem
    weź pod uwagę ile Twoja budowa zajmie mu czasu (plus dojazd, korki,
    światła itp). Jak sobie zsumujesz to wyjdzie Ci, że solidny kierbud
    musi kosztować kilkaset zł. miesięcznie - jeśli powie inaczej to albo
    ściemnia albo będzie dokładał do interesu. A jeśli jest taką dupą, że
    nie potrafi sobie policzyć i będzie dokładał do interesu to znaczy, że
    lepiej go nie brać, bo połowy rzeczy na budowie tez nie zauważy.
    Dodatkowo gdy się pokapuje, że jest w plecy to zupełnie Cię oleje.

    Zamiast szukać kierbuda za kilkase zł. miesięcznie lepiej poświęcić
    sezon a nawet 2 sezony budowlane i znaleźć w miarę dobrą, łepską i co
    najważniejsze sprawdzoną ekipę budowlaną. Napisałem "2 sezony
    budowlane" bo jak już jeden poświęcisz na szukanie to drugi
    prawdopodobnie będziesz musiał poczekać na swoją kolej. Dobrą metodą
    na szukanie jest pogadanie z kierownikiem składu budowlanego gdzie
    będziesz brał cały (lub większość) materiału na dom. Oni się wszyscy
    znają i wiedzą kto jest dobry a kto odwala fuszerki. Ja niestety
    wszystko to odkryłem już po niewczasie :(

    PZDR
    Shaman

  • 29. Data: 2011-08-29 14:57:49
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-29 09:15, Adam pisze:
> [...]
    > to uczulam, jedna kumpela nie posluchala i po miesiacu plakala jak
    > trzebabylo nozykiem nowe okna drapac i rozpuszczalnikiem klej

    Tak wiem o tym. Pamiętam jak przy budowie poddasza z 10 lat temu miałem
    podobny problem :-)
    Dzięki

    www.elipsa.info