  • 1. Data: 2009-07-03 15:22:32
    Temat: kiki jestes wielki
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Mozecie narzekac na kikiego i wytykac błedy ale trzeba mu przyznać rację.
    Uczy ludzie nie ulegania presji fachofców i nie zgadzania sie na "Panie
    zawsze tak budowalismy".
    Ale po kolei. Dzisiaj rano miałem mieć lany beton na terive. wczoraj okazalo
    sie, ze belki leza na opuszczonym wiencu bo chlopaki mimo upominania od
    tygodnia, nie dali desek 4 cm powyzej muru. Mieli wiecdzisiaj podniesccaly
    strop o dodatkowy cal. oczywiscie betonowanie zostalo przesuniete.
    przyjezdzam o 13 na budowie kreca sie dwie gruchy gotowe do wylewania
    betonu. Tymczasem zebra rozdzzielcze czesciowo nie zazbrojone, nie
    zakotwione w wiencu. Rogi wienca oczywiscie nie zagiete. zrtobila sie
    chryja. Szef z kierbudem firmowym oczywiscie nie widza problem. Sie zrobi a
    beton moze poczekac do 3h 20min zanim zacznie go wylewac. Stwierdzili, że
    poniewaz ja kupowalem belki i gary to oni nie maja instrukcji producenta
    stropu i zrobili strop jak zawsze sie robi. Co prawda w projekcie nie mam
    rozrysowanych belek czy zbrojenia stropu ale zasugerowalem, ze jezeli jest
    to strop terivy, i zgodzili sie na jego wykonanie, to powinni robic tak jak
    zaleca producent. gruchy sie krecily a firma szukala miejsca gdzie mozna by
    ten beton uplynnic. namawiajac mnie ze przeciez opozniam wylewania. Zgodnie
    wiec z sugestia kikiego zaproponowalem, ze jak kierbud wyraza zgode to
    prosze bardzo niech leja tylko ja wczesniej wpisze sie do dziennika budowy i
    zrobie dokumentacja fotograficzna.
    Po chwili gruchy zniknely razem z kierbudem i wlacsicielem firmy. W
    miedzyczasie przyjechal przedstawiciel producenta stropu wezwany przez
    wykonawce. Stwierdzil ze ogolnie jest niezle bo widzial juz lepsze numery na
    budowach i jak poprawia pare niedociagniec-ktore wytknał im inwestor, strop
    bedzie zrobiony prawidlowo.
    poki co fachofcy caly czas skrecaja brakujace zbrojeni a podejrzewam, ze
    dwie gruchy betonu mogly pojsc do Bugu. wiec prosze sie nie dziwic jak
    zobaczycie plynacy beton ponizej warszawy :-)))))).

  • 2. Data: 2009-07-03 15:27:43
    Temat: Re: kiki jestes wielki
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Maksymowicz wrote:

> [...]
    > ze dwie gruchy betonu mogly pojsc do Bugu. wiec prosze sie nie dziwic
    > jak zobaczycie plynacy beton ponizej warszawy :-)))))).

    no i prawidłowo...

    zasadą jest odbiór robót zanikających oraz posiadanie własnego kier buda lub
    samemu robieni za niego.

    odbiory zawsze sie musza odbywać w obecności inwestora i dopiero po
    podpisaniu papierów wykonawca ma zielone śwatło do dalszych prac lub ma
    dokonac stosownych poprawek.

    Wszelkie problemy rozwiązuje jasno określona umowa.

  • 3. Data: 2009-07-03 15:49:00
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > dokonac stosownych poprawek.
    >
    > Wszelkie problemy rozwiązuje jasno określona umowa.

    Masz rację. Umowa rzecz swieta. Ale moze mam troche skrzywione spojrzenie na
    odpowiedzialność i zaufanie bo sam wykonuję zawód zaufania publicznego. Ale
    wyglada, ze nie ma zadnego przebacz i trzeba stac nad wykonawca z batem .
    inna sprawa, że inzynier budownictwa to tez zawód zaufania publicznego.

  • 4. Data: 2009-07-03 15:59:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Maksymowicz wrote:

> [...]
    > trzeba stac nad wykonawca z batem . inna sprawa, że inzynier
    > budownictwa to tez zawód zaufania publicznego.

    to tylko dowodzi jak bardzo bez sensu są restrykcje związane z tzw zawodami
    zaufania publicznego. Bo czy naprawdę można ufać notariuszowi, adwokatowi
    czy lekarzowi?

  • 5. Data: 2009-07-03 16:15:52
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    > to tylko dowodzi jak bardzo bez sensu są restrykcje związane z tzw
    > zawodami zaufania publicznego. Bo czy naprawdę można ufać notariuszowi,
    > adwokatowi czy lekarzowi?

    jakie restrykcje masz na mysli?
    Akurat jestem po lekturze kilku artykułów dotyczacych wolnych zawodow czyli
    zawodow zaufania publicznego. Podsumowanie było takie, ze niestety swiat
    schodzi na psy a drzewiej ludzie byli lepsi, uczciwsi i porzadniejsi a teraz
    rzadzi tylko i wylacznie mamona. Byc może tak jest.
    Z drugiej strony skomplikowanie obecnego swiata sprawia, ze przecietny
    zjadacz chleba ma małe szanse aby rzetelnie ocenic swojego lekarza czy
    adwokata.

  • 6. Data: 2009-07-03 21:12:52
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Z drugiej strony skomplikowanie obecnego swiata sprawia, ze przecietny
    > zjadacz chleba ma małe szanse aby rzetelnie ocenic swojego lekarza czy

    A to i ja sie wtrace....
    zrobiles jak przypisane...
    nie kierbud czy producent czy wykonawca jest swiety...
    dziennik budowy - to jest to
    papier wszystko przyjmie i wszystko wytrzyma...
    BTW szukam przez UP technika bud. z uprwnieniami...
    bylo juz 8 szt. z czego 7 mialo zabrane uprawnienia!
    na podstwaie dziennikow budowy
    jednak cos to znaczy...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-07-04 06:50:14
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale po kolei. Dzisiaj rano miałem mieć lany beton na terive. wczoraj
    > okazalo sie, ze belki leza na opuszczonym wiencu bo chlopaki mimo
    > upominania od tygodnia, nie dali desek 4 cm powyzej muru.

    Ja tego nie mogę zrozumieć czemu wszyscy chcą wyruchać w dupę inwestora?
    Skąd się to bierze?

  • 8. Data: 2009-07-04 06:52:20
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > to tylko dowodzi jak bardzo bez sensu są restrykcje związane z tzw
    > zawodami zaufania publicznego. Bo czy naprawdę można ufać notariuszowi,
    > adwokatowi czy lekarzowi?

    Dobrze, że elektrycy muszą mieć uprawnienia sep, bo inaczej to by sie
    działo.
    Wszyscy powinni mieć egzaminy zawodowe co roku choćby żeby się też pokazać
    jak wyglądają i czy nie cuchną :-)

  • 9. Data: 2009-07-04 06:53:16
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Piotr Maksymowicz napisał:
> [...]
    > budowach i jak poprawia pare niedociagniec-ktore wytknał im inwestor, strop
    To w końcu było zrobione nieźle czy źle ? Bo ja inaczej rozumiem
    niedociągnięcia, a inaczej błędy. Czyli pomijając kwestię, że wykonawca
    ma zrobić tak jak chce inwestor, pod warunkiem, że zgodnie ze sztuką -
    jeśli zalaliby strop -jak napisałeś wykonany zgodnie z projektem - to
    czy byłaby jakaś różnica od stropu na który kazałeś im przerabiać ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 10. Data: 2009-07-04 06:55:54
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > BTW szukam przez UP technika bud. z uprwnieniami...
    > bylo juz 8 szt. z czego 7 mialo zabrane uprawnienia!
    > na podstwaie dziennikow budowy
    > jednak cos to znaczy...

    Niech im wszystkim zabiorą.
    Trzeba do poradnika dopisać żeby inwestor wpisywał skargi na kierbuda do
    własnego dziennika budowy. Nawet tegoo nie wiedziałem :-)