  • 21. Data: 2009-07-04 15:57:22
    Temat: Re: kiki jestes wielki
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:h2n3uo$hek$1@inews.gazeta.pl...

    > Rozumiem, ze pewne rzeczy sa dowolne. jak wyjasnil mi przedstawiciel
    > wytworcy np zakotwienie zeber podporowych na 50 cm jest standardowe. Mozna
    > byloby i mniej ale nikt tego nie przelicza dla kazdego oddzielnego stropu
    > w domku jednorodzinnym. A 50 cm starczyloby pewnie na lekki schron.Ale ja
    > wole miec przewymiarowanei dorzucic pare groszy niz zastanawiac sie
    > dlaczego mi cos peka.

    Pęka po zabetonowaniu ponieważ zbrojenie było niedokończone. Byłem w zeszłym
    tygodniu na konsultacji hehe u kogoś kto mnie zaczepił z usenetu :-)
    pozdrawiam :-)
    I Wstrzymałem im lanie stropu do wczoraj, a do dzisiaj nie ma ani jednej
    ryski. Zmusiłem do związania stali i poprawienie tej która niechybnie by
    wystawała, narożniki itp. :-)
    Wyżyłem się za swoje można powiedzieć ale skutki są widoczne. Stropik jak
    marzenie jak tafla szkła. Nawet kierbud nie protestował zbytnio. Czasami
    stekał, że nie potrzeba ale to "nie potrzeba" to znam z tego usenetu :-)

  • 22. Data: 2009-07-04 17:07:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Powinien być dodatkowy wymóg do dziennika budowy jak dokumentacja
    > fotograficzna. Ktoś w rządzie by busiał ustalić listy co ma być
    > fotografowane i byłaby kartka z parafkami taka checklista.
    > Uważam, że ludzie mimo swobody działalności gospodarczej nie powinni
    > mieć prawa zmieniać zawodu w dzisiejszy spsób. Pewne zawody powinny
    > wymagać dodatkowej edukacji i egzaminów.

    kiki a może lepiej niech sie rząd w końcu odpierdoli od naszych budów co?

    Jak ktoś nie potrafi sobie dopilnować swojej budowy to niech go psy gryzą.

    ty byś chciał żeby dobre państwo podcierało ci pupę i papu do buzi wsadzało.
    Może jeszcze powinni sprawdzać czy właściwe żarcie spożywasz i odpowiednio
    sie z żoną zabawiasz.

    naprawdę chciałbyś aby na odbiór prywatnego domu przyłaziła wysoka komisja
    jak do odbioru budynku publicznego, bo te dodatkowe kilka tysięcy to pewnie
    nie mają dla ciebie znaczenia.

    Jedyne czego potrzeba to sprawnych sądów, które bez zbędnej zwłoki będą
    orzekać a nie sytuacji gdy bzdurne sprawy wlęką sie rok czy dwa a
    skomplikowane dziesiąt lat. Madofa osądzili i skazali w pół roku, u nas
    sprawy o zapłątę faktury potrafią sei wlec rok i dłużej. Żadne bzdurne
    przepisy nei zastąpią sprawnej machiny sądowniczej. Śmiejemy sie z
    amerykńskiej mani pozywania się ale to jest normalna i cywilizowana metoda
    rozwiązywania sporów. U nas to jest zwykel alboi ostateczność albo droga dla
    prawników i pieniaczy kórzy włąsnego życia nei mają.

    Wiesz ze są kraje gdzie nie ma takich skomplikowanych formalności dla
    otrzymania pozwolenia na budowę oraz nie ma wymogu zatrudniania żadnych
    keirowników budowy. Możesz sobie sam prowadzić budowę bo to jest twój
    problem.

    Gdyby kier bud nie był narzuconym wymogiem to by sie automagicznie zmieniły
    stosunki kierownik inwestor. Poprostu w sytuacji przymusu osoby z
    uprawneiniami mają zagwarantowny zarobek bez wysiłku wiec stawka startowa
    (za zrobienie wpisów i nic wiecej) jest na bardzo wysokim poziomie, jakbyś
    chciał kierbuda zatrudnić do uczciwego keirowania budową to byś zapłacił
    pewnie ze 120 tysiecy za same jego usługi przez dwa lata budowy (5 koła za
    miesiąc ).

    Powiem coś nieciekawego ale cena za usługi keirbuda powinna być ustalona
    urzędowo tak jak stawka za pracę notariusza. Narzucanie wymogu zatrudniania
    jakiegos specjalisty bez ograniczenia urzędowego ceny tworzy automatycznie
    patologię.

    Zastanów sie ile byś płącił za przegląd samochodu gdyby pańśtwo eni ustlaiło
    stawki urzędowej?

    druga droga to liwkidacja przymusu za budowę odpowiada inwestor, koniec
    kropka. Chce zatrudnić fachowca jego sprawa.

    ale takie rozwiązania sie nei meiszczą w głowach ludziwychowanych w komunie
    w kulcie etatyzmu.

  • 23. Data: 2009-07-04 17:16:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Niech im wszystkim zabiorą.
    > Trzeba do poradnika dopisać żeby inwestor wpisywał skargi na
    > kierbuda do własnego dziennika budowy. Nawet tegoo nie wiedziałem :-)

    nieznajomość prawa szkodzi, niestety jak sie zabieramy za budowę to warto
    mieć pojecie o naszych prawach.

    imho warto było by jakby ktoś mądry dał do tego twojego opracowania wzór
    umowy z kierownikiem budowy. Takiej która by wymagała od niego odbioru
    newralgicznych elementów budowy, i w tej umowie można zawrzeć wymóg że do
    protokołu odbiorowego ma być dołączona dokumentacja fotograficzna.

    Nie sądzę aby jakikolwiek kierownik podpisał protokół zakończenia prac
    zbrojarskich gdy na zdjęciach było by widać ewidentne błędy, taki rpotokól
    to by był dla niego gwarant utraty uprawnień nawet bez sądu wystarczyło by
    podesłać to do jego izby.

    NIe wymagajmy od państwa tylko wymagajmy od wykonawców i od usługodawców.

    czy masz protokół z prób ciśnieniowych instalacji? byłeś przy próbach?

  • 24. Data: 2009-07-04 17:31:54
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > druga droga to liwkidacja przymusu za budowę odpowiada inwestor, koniec
    > kropka. Chce zatrudnić fachowca jego sprawa.

    No to oczywiste, zgadzam się ale wielu ludzi nie ma pojęcia co jest zrobione
    dobrze, a co źle i nie ma wiarygodnych ludzi do tego. Chciałbym żeby murarz
    wiedział co robi, a nie próbował mnie oszukać na swojej robociźnie. Te ich
    oszustwa wynikają głównie z niewiedzy i stąd idea powołania instytucji
    egzaminowania kandydatów do zawodu.
    Nawet malarz pokojowy powinien zdać egzamin z malowania co i jak się kolejno
    robi i co na co maluje plus trochę teorii z chemii żeby wiedział jakie
    właściwości mają substancje, których używa. Wystarczy poziom wiedzy szkoły
    podstawowej plus rok zawodowej edukacji żeby obudzony w nocy wiedział co w
    ogóle za zawód wykonuje.
    Jeszcze by sie przydały zajęcia z etyki czy wolno palić papierosy pod nosem
    inwestora, który sobie tego nie życzy. I z higieny, że nie wolno śmierdzieć
    i jak używać dezodorantu :-)

  • 25. Data: 2009-07-04 17:38:11
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > nieznajomość prawa szkodzi, niestety jak sie zabieramy za budowę to warto
    > mieć pojecie o naszych prawach.

    Tak ale to ciekawe :-)

> [...]
    > newralgicznych elementów budowy, i w tej umowie można zawrzeć wymóg że do
    > protokołu odbiorowego ma być dołączona dokumentacja fotograficzna.

    Dobry pomysł ale my chcemy uniknąć fuszerek, a nie je później oglądać na
    zdjęciu :-)
    Chyba, że sam fakt wymogu fotografowania poszczególnych detali zmobilizuje
    kierbuda do pracy?

> [...]
    > to by był dla niego gwarant utraty uprawnień nawet bez sądu wystarczyło by

    Zgadza się ale po pierwsze i ważniejsze jest zastosowanie efektu
    psychologicznego.
    Trzeba opracować listę zdjęć co fotografujemy dla kilku typów stropów.
    Jakaś unifikacja.
    Zwykle często o fuszerce decydują drobiazgi ja oczka i haczyki pozaginane na
    zwisających tarasach, nadwiesiach, w słupach.
    To trzeba mieć oczy szeroko otwarte.

    > NIe wymagajmy od państwa tylko wymagajmy od wykonawców i od usługodawców.
    >
    > czy masz protokół z prób ciśnieniowych instalacji? byłeś przy próbach?

    Byłem. manometry wisiały z miesiąc jeszcze jak hydraulicy skończyli. Zdeli
    je po posadzkach.

  • 26. Data: 2009-07-04 17:50:45
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > newralgicznych elementów budowy, i w tej umowie można zawrzeć wymóg że do
    > protokołu odbiorowego ma być dołączona dokumentacja fotograficzna.

    widzisz, generalnie trzeba poprostu podchodzic do budowy z glowa, obecnie
    kilku znajomych sie budowalo i tylko jeden mial problemy z budowlancami.
    troche przez to ze mial ubogi projekt, niedokladnie spisane umowy i poprostu
    brak czasu. dodatkowo biedny nie jest wiec byly dwie ekipy ktore zwietrzyly
    latwy zarobek i jak tylko czegos nie bylo w umowie to wyciagali kase po
    ekstra kase.
    cala reszta znajomych bez problemu przezyla budowy i nie mieli problemu, ale
    trzeba budowac z glowa. wybierac dobre ekipy z polecenia a nie zbieranine
    sprzed budki z piwem, miec dobry projekt, dobrze spisac umowy z wykonawcami,
    z kierbudem itd itp.
    naprawde nie jest to wielki wyczyn i mozna sobie budowanie ulatwic
    maksymalnie bez obaw o fuszerki. trzeba poprostu myslec przed i w trakcie
    budowania :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 27. Data: 2009-07-04 17:53:03
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > papierosy pod nosem inwestora, który sobie tego nie życzy. I z higieny, że
    > nie wolno śmierdzieć i jak używać dezodorantu :-)

    naprawde mam wrazenie ze na twojej budowie dominowali budowlancy spod budki
    z piwem, bo takich ekip jakie opisujesz to ja jeszcze nie spotkalem. paru
    cwaniakow bylo, ale wiekszosc jednak byla konkretna, fachowa i naprawde milo
    sie z nimi wspolpracowalo.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 28. Data: 2009-07-04 17:56:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > nosem inwestora, który sobie tego nie życzy. I z higieny, że nie
    > wolno śmierdzieć i jak używać dezodorantu :-)

    no to ja proponuję aby inwestorzy przed rozpoczęciem budowy też musieli zdać
    egzaminy z etyki, że należy płacić terminowo za wykonaną robotę na ten
    przykład.

    kiki - jesteś skarzonyu etatyzmem, straszliwie okaleczony jak wielu ludzie
    w Polsce i na świecie. Wierzysz że wprowadzenie egzaminów poprawi sytuację,
    nie poprawi wierz mi, podniesie tylko ceny usług tych legalnie wykonywanych.
    Ludzie będą i tak brali na czarno bo ludzie chcą płacić taniej. W czasach
    kryzysu wielu też wieży że jak państwo zacznie regulować rynkami finansowymi
    to kryzysów już nie bezie, a gie prawda, jak państwa zaczną za bardzo gmerać
    w wolnym rynku to następny kryzys przyjdzie szybciej wi będzie gorszy.

  • 29. Data: 2009-07-04 17:59:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotrek wrote:

> [...]
    > spotkalem. paru cwaniakow bylo, ale wiekszosc jednak byla konkretna,
    > fachowa i naprawde milo sie z nimi wspolpracowalo.

    wiesz ja też trafiłem na początku na syfiarzy ale w sumie to sam sobie byłem
    winny miałem nadzieję że do czegoś uda mi się ich zmusić ale byli nawet za
    głupi aby posłuchać moich rad jak należy wykonać robotę i dostali kopniaka w
    dupę.
    Byli do tego tak głupi że spisali ze mną umowę :) jakbym zył w normalnym
    kraju to bym ich przeczołgał przed sądem ale u nas to jest zabawa dla
    prawników a nie dla zwykłych ludzi.

  • 30. Data: 2009-07-04 18:08:46
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > no co by się niby działo?:O)
    > większosć i tak nie ma, a ci co mają często są mneij fachowi i mają
    > mniejszą wiedzę od tych co nie mają, poza tym powoiedz mi co dają te niby
    > uprawnienia?
    > tak samo co daje że medyk, prawnik, czy inni mają uprawnienia?

    Jakie uprawnienia? W Polsce jakikolwiek zawód zaufania publicznego (może z
    wyjątkiem sędziego, bo to resort) ma z tego tytułu tylko obowiązki (wyższa
    odpowiedzialność), a praw żadnych.
    Niby jakie lekarz ma prawa w związku ze swoim zawodem?

    MS