  • 81. Data: 2009-07-06 18:14:35
    Temat: Re: kiki jestes wielki
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Jul 2009 20:08:46 +0200, Maciej S. napisał(a):

    > Niby jakie lekarz ma prawa w związku ze swoim zawodem?

    Ma prawo leczyć. Nikt inny nie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 82. Data: 2009-07-07 10:55:01
    Od: mk <d...@t...pl>

    shaman pisze:
    > kiki - co to za "opracowanie"? Chętnie bym poczytał do poduszki...

    Pierwsze kroki poczynione w kierunku zdobywania wiedzy były już dawno
    poczynione tytułem "Poradnik majstra budowlanego"
    Pdr. M.

  • 83. Data: 2009-07-07 20:07:49
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Powiedz im jeszcze cos o srednicowkach i pasametrach hehe. :-)

    teraz to ja nie wiem co ty piszesz do mnie :P

    > Prawde mowiac to jest przerazajace co piszesz. Nie ma nawet okreslenia jak
    > bardzo podstawowym narzedziem dla tokarza jest suwmiarka. Nie ma przeciez
    > bardziej podstawowych podstaw. Mozna nie umiec toczyc tego czy tamtego,
    > ale suwmiarka to oczy i uszy.

    wiesz, pewnie ponad polowa nie zobaczy po tej szkole wiecej na oczy tokarki
    :)
    jak to mowia fach w reku trza miec, to ida do takiej szkoly a ze sie nie
    nadaja to roboty nie znajda w zawodzie.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 84. Data: 2009-07-07 22:14:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

    > teraz to ja nie wiem co ty piszesz do mnie :P

    Srednicowka to taki mikromierz tylko do dziur. Wkreca sie w nia takiego
    fjutka odpowiadajacego w przyblizeniu srednicy otworu, wsadza do mierzonej
    dziury i na czujniku zegarowym odczytuje sie odchylenia od wymiaru
    wkreconego fjutka. Dla przykladu, jezeli mamy otwor srednicy 20mm, to do
    srednicowki wkrecamy takiej dlugosci fjutka, a na czujniku odczytujemy
    wymiar powyzej zera mowiacy ile otwor jest wiekszy od 20mm. To tak po
    krotce. Dokladnosc wiekszosci urzadzen to 0,01mm
    Pasametry natomiast to cos w rodzaju mikromierzy, tyle ze mierza z
    dokladnoscia do trzeciej cyfry po przecinku.

    > wiesz, pewnie ponad polowa nie zobaczy po tej szkole wiecej na oczy
    > tokarki :)
    > jak to mowia fach w reku trza miec, to ida do takiej szkoly a ze sie nie
    > nadaja to roboty nie znajda w zawodzie.

    Ja mialem taki incydent w zyciu ukonczenia takiej szkoly, ale wymagano tam
    tak jak by to byla jedyna szkola jaka czlowiek skonczy w zyciu. Umiem toczyc
    do dzis, choc zawodowo nigdy tego nie robilem. Nie po to lazi sie do szkoly
    nawet nie tej wymarzonej by tracic tylko czas. Wbrew pozorom zdobyta tam
    wiedza przydaje sie wyjatkowo czesto. :-)

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2009-07-09 11:19:44
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    To nie tak - inwestor ma mieć swojego inspektora nadzoru, który w dzienniku
    potwierdza odbiór wszystkich robót ulegających zakryciu. Kierownik jest
    szefem ze strony wykonawcy. Główne spięcia i wyładowania powinny zachodzić
    na styku inspektor - kierbud, a pan inwestor powinien na budowę przyjeżdżać
    w jasnych spodniach i marynarce. Jego ewentualne zmartwienia to pieniądze,
    główne kierunki zaopatrzenia i kolory farby w pokojach ;).
    Ja wiem, że to niedościgniony ideał.

    T.

  • 86. Data: 2009-07-10 11:59:16
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> wrote in message
> [...]
    > w jasnych spodniach i marynarce. Jego ewentualne zmartwienia to pieniądze,
    > główne kierunki zaopatrzenia i kolory farby w pokojach ;).

    Tak powinno być. W praktyce jest dokładnie odwrotnie. Ale większości się
    wydaje, że kierbut broni interesów inwestora, a to nie prawda.

  • 87. Data: 2009-07-10 12:00:03
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    http://www.porady.pc-net.pl/index.php

  • 88. Data: 2009-07-10 18:38:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> wrote in message
    >>

    > Tak powinno być. W praktyce jest dokładnie odwrotnie. Ale większości
    > się wydaje, że kierbut broni interesów inwestora, a to nie prawda.

    kierbuda zatrudnia inwestor (dla małej inwestycji typu budowa domku
    jednorodzinnego) tak jest on ciałem narzuconym przez ustawodawcę ale
    inwestor powinien z nim podpisać umowę która zmusi go do zabezpieczenia
    interesów inwestora.

    jeśli jednak nie budujemy systemem gospodarczym i zatrudniamy firmę która
    pełni role GW to wtedy zwykle ich człowiek jest kierownikiem budowy ale
    wtedy trzeba im wyraźnie powiedzieć że robi to w cenie robocizny a my sobie
    zatrudniamy inspektora nadzoru który pilnuje naszego interesu, czyli
    wsyztsko zaczyna wyglądać jak na dużej budowie.

  • 89. Data: 2009-07-19 19:29:23
    Od: Józef Małczyński <a...@g...com>

    On 4 Lip, 19:38, "kiki" <c...@v...ts> wrote:
> [...]
    > Chyba, że sam fakt wymogu fotografowania poszczególnych detali zmobilizuje
    > kierbuda do pracy?

    > Zgadza się ale po pierwsze i ważniejsze jest zastosowanie efektu
    > psychologicznego.
    > Trzeba opracować listę zdjęć co fotografujemy dla kilku typów stropów.
    > Jakaś unifikacja.
    > Zwykle często o fuszerce decydują drobiazgi ja oczka i haczyki pozaginane na
    > zwisających tarasach, nadwiesiach, w słupach.
    > To trzeba mieć oczy szeroko otwarte.

    > Byłem. manometry wisiały z miesiąc jeszcze jak hydraulicy skończyli. Zdeli

    --------------------------

    Każdy się na budownictwie zna, każdy ma w rodzinie fachowca, przeczyta
    tu i ówdzie i wie wszystko najlepiej. Porada( w gabinecie) adwokata/
    radcy to 100 - 200 zeta. Trzydzieści minut. Lekarz przyjmuje ) w
    gabinecie) czterech pacjentów na godzinę po 100 zeta od łebka. Sprawa
    przegrana czy wygrana- klient płaci i to z góry, pacjent umiera.
    Trudno. Lekarz otrzymał co jego.

    Teraz kierownik budowy. Ma dojechać i powrócić z budowy. Obejrzeć ją i
    obmierzyć. Zapytam się tu uprzejmie: ile płacicie za usługi kierownika
    budowy.
    Akta adwokata idą do szafy, pacjenta byłego się zakopie. Kierownika
    budowy dzieło oglądać będą pokolenia.

    Zapraszam do sprawdzenia, kto i z jakim wykształceniem muruje,
    tynkuje, zbroi, betonuje itp. Otóż ten, w większości, kto nie może lub
    nie chce znaleźć innej pracy. Jaki cel pracowania przyświeca osobie,
    która za wysiłek otrzymuje 8 złotych za godzinę. Aby wypić bo na
    czynsz i jedzenie już nie starcza. To nie jest prawdziwy fachowiec. Na
    szczęście jest Unia i Stany.
    Na innym portalu byli tacy, co ocenili mnie, że przyjechałem z Dubaju.
    Nie. Po prostu proponowałem dobre usługi za dobre wynagrodzenie. Przez
    kilka miesięcy nie
    znalazłem pracy. Teraz obniżyłem cenę i kontroluję budowę z
    odpowiednim do kosztów terminem. Ale o tym uprzedziłem Inwestora, że
    przyjadę na zawiadomienie i nie częściej jak raz na tydzień. Jednakże
    odbiory muszą być. Koniecznie.
    Zastanawia mnie brak projektu stropu teriva. Nie komentuję. Belki
    stropu powinny być oparte co najmniej na 6-centymetrowej grubości
    poduszkach z materiału twardego(beton, klinkier), brak odbioru
    zbrojenia- karygodne. Ciekawe, czy wykonawcy stemplami podparli belki
    stropowe przed betonowaniem(strzałka ugięcia).
    Któryś z dyskutantów ma rację co do rodzaju lutu( twardy czy miękki).
    Zwykłe wodne instalacje miedziane z ciśnieniem normatywnym wykonuje
    się z lutu miękkiego. Twarde łączenia na wyraźnie sformułowane
    życzenie przed ustaleniem ceny.
    Siatki wtapia się w klej, zawsze i nie odwrotnie.

  • 90. Data: 2009-07-19 20:05:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Józef Małczyński" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 4 Lip, 19:38, "kiki" <c...@v...ts> wrote:
> [...]
    >

    >Teraz kierownik budowy. Ma dojechać i powrócić z budowy. Obejrzeć ją i
    >obmierzyć. Zapytam się tu uprzejmie: ile płacicie za usługi kierownika

    Ok 300zł za godzine u mnie wyszło.
    Uzgodniona cena była 1500zł ba budowie był chyba 3 razy po ok 1 godz.
    Wypełnienie dziennika budowy to czwarta godzina, wypełnienie dokumentów do
    odbioru to piąta godzina.

    >Akta adwokata idą do szafy, pacjenta byłego się zakopie. Kierownika
    >budowy dzieło oglądać będą pokolenia.

    Dzieła kierownika budowy też nikt nie będzie oglądał- dzienniki budowy po
    skończeniu inwestycji leżą z reguły gdzieś zapomniane.

> [...]
    >która za wysiłek otrzymuje 8 złotych za godzinę. Aby wypić bo na
    >czynsz i jedzenie już nie starcza. To nie jest prawdziwy fachowiec. Na

    Proszę pooglądać projekty wykonane prze wykształconych" projektantów i
    renomowane biura projektowe. Nawet laik w większości tych projektów wychwyci
    kardynalne błędy. Wsytarczy ponakładac na siebie rzuty kondygnacji np.
    Co proponujesz osobie która musi utrzymać rodzinę więc zatrudnia sie w
    FIRMIE której własciciel płaci 8zł na godzwlaśnie(i na czarno oczywiśćie)

    >Na innym portalu byli tacy, co ocenili mnie, że przyjechałem z Dubaju.
    >Nie. Po prostu proponowałem dobre usługi za dobre wynagrodzenie. Przez
    >kilka miesięcy nie
    >znalazłem pracy.

    Widocznie więc te usługi nie były warte proponowanej ceny. I tyle

    >Teraz obniżyłem cenę i kontroluję budowę z
    >odpowiednim do kosztów terminem. Ale o tym uprzedziłem Inwestora, że
    >przyjadę na zawiadomienie i nie częściej jak raz na tydzień. Jednakże
    >odbiory muszą być. Koniecznie.

    Czyli usługa uzyskała wartość rynkową skoro znalazł sie na nia nabywca.
    Na czynsz i jedzenie jednak musi starczyć- bo jak nie starczy to znaczy że
    nie jesteś prawdziwym fachowcem.;))

    Kris