  • 11. Data: 2012-01-20 06:55:59
    Temat: Re: klejenie3 styropianu
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:120aeebf-0eed-4ec3-a1d2-f5740d5b0ec4@w10g2000vb
    g.googlegroups.com...

    >No eeee! Budyn takich gadajacych licznikow to jeszcze chyba nie
    >wymyslili ;)

    gorzej, wymyslili szpiegujace :-) A dokładnie to urząd od danych osobowych
    stwierdzil ze te liczniki z przesyłem danych, które to energetyka ma
    wymieniać mogą dawac sposób użytkowania domu, kiedy aktywnosc itp - i za sa
    to dane osobowe i pewnie niedugo bedzie na to jakas nowa ustawa :)

    b.

  • 12. Data: 2012-01-20 07:32:59
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > hehehe, licznik gazu mi tego nie mówi

    Bo on tylko mierzy tylko i jedynie zużycie gazu, a nie to, czy izolacja
    cieplna działa, czy nie...
    Wpływ na zużycie gazu ma wiele czynników, które z istnieniem izolacji nic
    nie mają wspólnego, np sprawność pieca, kaloryczność gazu, wlgotność
    powietrza, istnienie i moc innych źródeł ciepła (np kuchenka, mieszkający
    ludzie), częstotliwośc wietrzenia i tak można długo. Ponadto wpływ na to
    zuzycie ogromnej większości owych czynników jest tobie nieznana, a juz na
    pewno nieliniowa, co ci wykazałem.
    Zatem to, ze akurat MZ całkowicie przypadkowo w 2-óch następujących po sobie
    latach zużycie gazu było zblizone mimo doizolowania ścian od garażu w
    istocie nic nie mówi o skuteczności tego zaizolowania.,bo wpływu pozostałych
    czynników ani nie wyeliminowałeś, ani nawert nie potrafisz go oszacować.
    Wiadomo jedynie (bo praw fizyki nie mozna oszukać), ze gdybyś tych ścian nie
    zaizolował, to zużycie byłoby większe, jesli w garazu jest faktycznie
    zimniej niż w sąsiadujących pomieszczeniach.

  • 13. Data: 2012-01-20 08:06:32
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Bo on tylko mierzy tylko i jedynie zużycie gazu, a nie to, czy izolacja
    > cieplna działa, czy nie...

    ale ja ocieplałem po to, aby ten licznik sie mniej kręcił

> [...]
    > Zatem to, ze akurat MZ całkowicie przypadkowo w 2-óch następujących po
    > sobie latach zużycie gazu było zblizone mimo doizolowania ścian od garażu

    mam statystyke od 1997 roku. Najmniejsze zuzycie było w sezonie 2004/05 na
    poziomie

    > Wiadomo jedynie (bo praw fizyki nie mozna oszukać), ze gdybyś tych ścian
    > nie zaizolował, to zużycie byłoby większe, jesli w garazu jest
    > faktycznie zimniej niż w sąsiadujących pomieszczeniach.

    ty teoretyk, jeśli spadło mi zużycie o 10zł/sezon to oczywicie masz racje ze
    spadło, a przecież praktycznie nie spadło, wiec całe to ocieplenie nie miało
    najmniejszego sensu.

    Ale ja czuje co sie swięci - uparłes sie ten styropian układac więc kazda
    informacja ze to moze nie miec sensu jest ci nie po drodze, wiec trzeba ją
    zneutralizowac jakos :-)

    b.

  • 14. Data: 2012-01-20 09:40:26
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ale ja ocieplałem po to, aby ten licznik sie mniej kręcił

    No i osiągnąłes swój cel, -licznik sie mniej krecił niz gdybys nie
    ocieplał!;-). A że mimo to zuzycie wyszło takie samo jak w roku poprzednim
    to przypadek wynikający z działania innych czynników, o których albo nawet
    nie wiesz, albo ich wpływu nie potrafisz ocenić, a przykłady których juz
    wczesniej i to 2-krotnie wymieniałem.
    Jesli jednak mimo to upierasz się, ze zainstalowanie izolacji cieplnej nie
    wpływa w takich samych warunkach na wielkość strat ciepła, a zatem na
    zużycie nośnika ciepła to proponuję tę rewolucyjna teorię rozwinąc i
    zgłosić do komitetu nagrody Nobla,- ponad milion $ przecież się przyda.
    Tylko, drobnostka, trzeba ją będzie udowodnić nie tylko całkowicie
    przypadkowym odczytem licznika gazu w 2-okresach różniących się miedzy soba
    w sposób, którego nawet nie jestes w stanie zdefiniować, nie mówiąc już o
    opisaniu ilosciowym parametrycznym...
    ;-)

  • 15. Data: 2012-01-20 12:08:51
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > ocieplał!;-). A że mimo to zuzycie wyszło takie samo jak w roku
    > poprzednim to przypadek wynikający z działania innych czynników, o których

    ty, noblista matematyk teoretyk, chcesz powiedzieć ze to sie opłaca czy
    nobel z ekonomii to za daleko dla ciebie?

    b.

  • 16. Data: 2012-01-20 17:39:39
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ty, noblista matematyk teoretyk,

    W każdym razie umiem czytać i rozumiem przeczytany tekst, a to, okazuje się,
    sztuka nie dla wszystkim dostępna;-)

    >chcesz powiedzieć ze to sie opłaca czy nobel z ekonomii to za daleko dla
    >ciebie?

    Nie ma potrzeby pytać, wystarczyło poprosic kogoś, jesli z tym masz problem,
    aby przeczytał ci to, co wczesniej na ten temat napisałem i juz
    wiedziałbyś, co chciałem powiedzieć;-)
    Zacytuję tu więc mój wczesniejszy post:

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    (...)

    >Możesz zatem pocieszyć się, że skoro w roku po ociepleniu ściany zużyłes
    >tyle samo gazu co przed ociepleniem, to gdybyś ściany nie ocieplił to
    >wówczas gazu zużyłbyś więcej. Oczywiście nie wypowiadam się nt. strony
    >ekonomicznej tego przedsięwzięcia, ale, co jest pewne, z fizyką pan nie
    >wygrasz;--)
    Zastanów się węc może przez chwilkę zanim wyslesz post z podobnymi
    pytaniami, bo MZ trochę się publicznie osmieszasz, a po co ??
    Przeciez i powazniej to zupełnie nie rozumiem, jak możesz nawet przez
    chwilę oczekiwać, ze mogę miec jakikolwiek pogląd nt. opłacalności TWOJEGO
    ocieplania sciany garazu, skoro nie mogę mieć nawet tzw zielonego pojecia na
    temat:
    1. jak tę scianę ociepliłeś,
    2.jak duża jest ta sciana
    3.o ile zmniejszyło się przewodnictwo ciepła po zaizolowaniu
    4. jak jest róznica temperatur po obu stronach tej ściany i przez jaki okres
    ona wystepuje
    i przede wszystkim
    5 . ile cię to ocieplenie kosztowało
    itp itd.

  • 17. Data: 2012-01-20 18:18:08
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    wiec ja może inaczej, bo widze ze nie dociera - jesli przymierzasz sie do
    ocieplania to moze sie okazac ze sprawa jest całkowicie nieopłacalna. Ucz
    sie na błędach innych :) A fizyki mnie nie ucz, poradzę sobie...

    b.