  • 1. Data: 2013-01-26 15:12:22
    Temat: kociol defro czy sas? tlokowy czy slimakowy?
    Od: j...@g...com

    witam zastanawiam sie nad tymi dwoma modelami SAS ECO 17kW lub
    Defro Duo Uni 15kW, i teraz pytanie czy jest sens doplacic do defro czy znacznie
    taniej sas mi wystarczy dom parterowy 130m2

  • 2. Data: 2013-01-26 22:58:01
    Od: j...@g...com

    Nikt na forum nie posiada jednego z tych kotlow żeby dac opinię?

  • 3. Data: 2013-01-26 23:20:45
    Temat: Re: kociol defro czy sas? tlokowy czy slimakowy?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Nikt na forum nie posiada jednego z tych kotlow żeby dac opinię?

    Raczej nikt na forum nie posiada szklanej kuli :)

  • 4. Data: 2013-01-28 10:57:26
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Uzytkownik <j...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > witam zastanawiam sie nad tymi dwoma modelami SAS ECO 17kW lub
    > Defro Duo Uni 15kW, i teraz pytanie czy jest sens doplacic do defro czy
    > znacznie taniej sas mi wystarczy dom parterowy 130m2

    trche opinii dot. SASa jest na forum ogrzewanie i mojabudowa,
    przewazaja dobre, tez przymierzam sie do takiego zakupu.

  • 5. Data: 2013-01-28 23:08:54
    Od: r...@g...com

    jezeli chodzi o wielkosc pieca poradz sie kogos kto tym sie zajmuje, powierzchnia to
    nie wszystko

    kupilem piec krzaczka 17kw podajnik slimakowy palnik zeliwny 2 generacji - 8000 pln -
    zawleczka poszla po tygodniu ale zasadniczo jestem zadowolony, na 160 m2 + 10 m2
    podlogowki + 200 l cwu - piec wolno sie nagrzewa podczas duzych mrozow ale idzie 2
    worki dziennie a to podobno na taki dom nie jest duzo - chociaz tu na forum komuś
    piec palił 20kg ekogroszku na dzien

    sas bedzie odrobine droższy, niby lepiej sie czyści ale palnik nie jest zeliwny z
    tego co wiem

    pozdr

    decore-meble.pl

  • 6. Data: 2013-01-29 08:57:11
    Od: j...@g...com

    dom jest ocieplony styro 15cm strop 2 x super mata isover okna trzy szybowe,
    przymierzam sie do kupna pieca 15 KW, czy to nie jest za duza moc?

  • 7. Data: 2013-01-29 09:09:24
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 29.01.2013 08:57, j...@g...com wrote:
    > dom jest ocieplony styro 15cm strop 2 x super mata isover okna trzy szybowe,
    przymierzam sie do kupna pieca 15 KW, czy to nie jest za duza moc?

    Witaj
    Moim zdaniem kociol jest zbyt duzy do Twojego domu.
    U siebie mam dom z poddaszem, po podlogach 180 m2.
    Mam junkersa 14kW, ktory ogrzewa dom zadko kiedy pracujac na mocy
    maksymalnej.
    Mysle ze cos w okolicach 10kW byloby dla Ciebie lepsze.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2013-01-29 09:37:02
    Od: j...@g...com

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 09:09:24 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > maksymalnej.
    >
    > Mysle ze cos w okolicach 10kW byloby dla Ciebie lepsze.

    z tego co przegladam to nie ma mniejszych kotlow z podajnikiem

  • 9. Data: 2013-01-29 20:28:28
    Od: j...@g...com

    a czy cos mozecie podpowiedziec o tym kotle KMB-RP PLUS jest sporo tanszy niz defro
    czy sas i czy by sie oplacal taki zakup?

  • 10. Data: 2013-02-03 21:16:39
    Od: "d...@d...pl" <r...@g...com>

    kup sobie taki kociol ktory ma serwis blisko ciebie lub fabryka jest nie daleko - on
    tez sie bedzie psul, poczytaj o sterownikach spedzisz kilka tygodni zanim ustawisz
    ten piec sensownie, kup palnik zeliwny nie metalowy - metalowe szybciej szlak trafi
    idz do sprzedawcy i posluchac co ci powie

    przed zakupem tez kombinowalem ale to bez sensu - sas jest uznanym producentem ale
    jest drogi a na piec trzeba przewaznie czekac kupilem co napisalem i jestem
    zadowolony, poczytaj na forum muratora opini o piecach

    co do wielkosci pieca tez nie mozna przesadzac za bardzo, piec za maly nie ogrzeje
    domu, przyjdzie duzy mroz dwa razy w roku i piec nie dobije do temperatury sensownej
    - posluchaj sprzedawcy, w necie masz kalkulatory

    hydraulika masz ? jak masz to pogadaj nim tez cos powinien powiedziec

    pozdro

    htpp://decore-meble.pl