  • 1. Data: 2009-03-29 20:08:45
    Temat: kocioł dwu funkcyjny VS jednofunkcyjny+zasobnik(gazowy)
    Od: f...@g...com

    Witam
    Kocioł dwu funkcyjny VS jednofunkcyjny+zasobnik(gazowy)
    Zastanawiam się co lepiej sprawdzi się przy ogrzewaniu 100
    metrowego domu dla 3-4 osób biorąc pod uwagę ogrzewanie budynku i cwu.

  • 2. Data: 2009-03-29 21:41:08
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    f...@g...com pisze:
> [...]
    > Zastanawiam się co lepiej sprawdzi się przy ogrzewaniu 100
    > metrowego domu dla 3-4 osób biorąc pod uwagę ogrzewanie budynku i cwu.

    Kocioł jednofunkcyjny + zasobnik cwu ładowany przez kocioł
    jednofunkcyjny :) Żaden zasobnik gazowy.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-03-29 21:59:28
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik <f...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

[...]
    =

    Zasobnik daje możliwość zskorzystania z ciepłej wody w każdej chwili i nie
    trzeba tracić czasu i wody w oczekiwaniu na ciepłą wodę (oczywiście wypada
    mieć cyrkulację ciepłej wody). Mając zasobnik można tez korzystać z ciepłej
    wody z dowolnym stumieniem wody, nawet bardzo małym. Dwufunkcyjny pewnie
    jest tańszy w zakupue. Coś za coś.

    Pozdrawuam,
    Druid29

  • 4. Data: 2009-03-30 07:44:04
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Właśnie będę wymieniał 2F na 1F z zasobnikiem.
    Główne wady 2F to długi czas oczekiwania aż poleci ciepła woda (w kranie) i
    niestabilna jej temperatura.
    Jacek

  • 5. Data: 2009-03-30 08:27:13
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Jacek pisze:

    > Główne wady 2F to długi czas oczekiwania aż poleci ciepła woda (w kranie) i
    > niestabilna jej temperatura.

    + Wrażliwość wymiennika na jakość wody - osadzanie się kamienia

  • 6. Data: 2009-03-30 18:37:26
    Od: f...@g...com

    > Kocioł jednofunkcyjny + zasobnik cwu ładowany przez kocioł
    > jednofunkcyjny :) Żaden zasobnik gazowy.

    oczywiście miałem na myśli piec gazowy a nie zasobnik :P
    dzięki .. pomogliście mi w wyborze. myślę że koszt jednofunkcyjnego +
    zasobnik nie jest az tak strasznie rażący w porównaniu z
    2funkcyjnym..
    jeszcze jedna sprawa.. będę mial też kominek w którym zamierzam palic
    od czasu do czasu a może częściej .
    Jaki regulator polecacie do pieca? pogodowy czy pokojowy ? pozdr

  • 7. Data: 2009-03-30 19:08:44
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Mar 30, 8:37 pm, f...@g...com wrote:
    > jeszcze jedna sprawa.. będę mial też kominek w którym zamierzam palic
    > od czasu do czasu a może częściej .
    > Jaki regulator polecacie do pieca? pogodowy czy pokojowy ? pozdr

    Oba. Zasadniczy program jest ustalany przez pogodowy, ale korygowany
    pokojowym.
    Tylko pokojowy sprawia problem gdy temperatura w pomieszczeniu
    chwilowo wzrasta (np. zebrały się 4 osoby na parę minut). Pogodowy dla
    odmiany nie weźmie pod uwagę działania kominka (albo braku tegoż
    działania).
    Oczywiście o ile piec będzie miał taką funkcjonalność (mój Valliant
    ma)

    --
    ZZ@private

  • 8. Data: 2009-03-30 19:34:15
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    ZbyszekZ pisze:

> [...]
    > działania).
    > Oczywiście o ile piec będzie miał taką funkcjonalność (mój Valliant

    Jeżeli decydujesz sie na kondensacyjny piec to tylko pogodowy.
    Ja do kondensacyjnego Vaillanta zakupilem pogodowke CalorMatic 430.
    Sterownik ten ma również czujnik pokojowy.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...